CAS 32 T815 "Jezevčík"
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 20.02.2007 21:51
Příspěvek od Miroslav Škorpík » 12.05.2008 15:22
Jestli muzes posli prosim vsechno... m.kristek@centrum.cz Predem dekuji...
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:22
ještě jsem nic nedostal, taky mám nějaké obrázky ale ten Bor a Jamal ne.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: 26.05.2007 17:31
Příspěvek od Zbyněk Pochman » 12.05.2008 15:22
Zdravim tě nedá mi to je to zvláštní stroj a na letišti s menším provozem by určitě uplatnění našel
-
- Příspěvky: 212
- Registrován: 19.07.2006 10:25
- Bydliště: Písek JČK
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od tft.cf » 12.05.2008 15:22
Tak abych vám to nemusel posílat každýmu zvlášť, hodil jsem to na web. Pokud vytvořím nové auto dám ho tam !
www.projekty.wbs.cz
-
- Příspěvky: 212
- Registrován: 19.07.2006 10:25
- Bydliště: Písek JČK
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od tft.cf » 12.05.2008 15:22
senzační novinka !
V rusku byl objeven hasičský automobil T815 PJ "jezevčík" 4x4 CAS, nákres vozidla je na stránkách www.projekty.wbs.cz
-
- Příspěvky: 212
- Registrován: 19.07.2006 10:25
- Bydliště: Písek JČK
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:22
nějak se mi nedaří najít ty stránky? Jde to vůbec otevřít?
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: 22.12.2003 09:35
Příspěvek od Zdeněk Vocásek » 12.05.2008 15:22
http://projekty.wbs.cz/G455265_original.jpg
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:22
...jen co je pravda, podle bokorysu odhaduju objem nádrže tak na 4-5 kubíků, což je u 6x6 podvozku zoufale málo. Takováhle cisterna je špatně manévrovratelná téměř kdekoliv, na taktických pneu nic moc jízdní paramertry na silnici, a v terénu zas díky předsunuté boudě taky úplně k ničemu... Jediná výhoda je průjezdní výška, ale běžná CAS-32 vysoká 3,35 m většinou problémy nemá. Tenhle podvozek je vhodný maximálně pro jeřáb, plošinu nebo žebřík. Troufám si říct, že by to bylo auto na houby... Napadá mě spousta jiných, stokrát užitečnějších provedení na podvozcích Tatra...
Někdo tu zmínil valník na PJ, jedná se o podvozek 8x8, na kterém byl původně zemní vrták, ale byl přestavěn na valník. Jinak existoval jediný prototyp jednostranné sklopky na podvozku 6x6 PJ coby důlní sklápěč, ale nikdy se sériově nevyráběl, mělo to vodní filtr na spaliny v dvojitém plášti korby...
U hasičů najdete na těchto podvozcíh žebříky AZ-30, AZ-32 (4x4), plošiny řady PP-27, jeřáby AD-28 (6x6) a vyprošťovák AV-30 a 50 m plošiny Bronto (8x8) nebo 68 m plošinu Bronto (10x8), na modernizovaných terrno podvozcích PJ pak žebřík AZ-60 (6x6) a vyprošťovák AV-30 (8x8)...
-
- Příspěvky: 212
- Registrován: 19.07.2006 10:25
- Bydliště: Písek JČK
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od tft.cf » 12.05.2008 15:22
já si tedy nemislím že je to ptákovina, koukněte se na ten nákres kterej se jsem našel na ruskym vebu jedný hasičský firmy.
Ohledně toho prototypu jednostranné sklopky na podvozku 6x6 PJ, tak mám fotku na které je sklápěč 6x6 PJ a mislím že to je zrovna ten váš prototyp, kdyžtak vám to pošlu mejlem.
pokud chcete můžete zhodnotit i můj AZ 30 Liaz 101.860 se sníženou průjezdní výškou, který vám také můžu poslat mejlem.
-
- Příspěvky: 212
- Registrován: 19.07.2006 10:25
- Bydliště: Písek JČK
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od tft.cf » 12.05.2008 15:22
máte pravdu že mě to baví, když celej den sedim u počítače a vymejšlím jak dát na liaz 101.860 žebříkovou nástavbu.
Jestli chcete tak vám pošlu pár nákresů podvozků a můžete vymislet něco u čeho NEbude "Realizace nemožná, provedení nepraktické, mnohdy teda nad tím přestává rozum stát





-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:22
Abych pravdu řekl, tak žebřík na L101.860 je taky prakticky na houby, vzhledem ke známému nešvaru terénní lízy, kterým je příšerně malý rejd. Jako návrhy to nevypadá špatně, ale prakticky je to většinou neproveditelné nebo nepraktické. Taky čas od času s Tatrou 815 6x6 (E II) k ohni vyjedu a Lízu 6x6 bych za ní nechtěl ani omylem... Ten rejd je fakt katastrofa a pevnost rámu byla taky mizerná... Mimochodem jsem vytvořil vcelku slušné množství vlastních návrhů na Tatrách, ale ne v bokorysech, rovnou modely v měřítku 1:100, mám jich doma celou bednu (kresleno v CAD), troufám si říct, že většina je i proveditelná a část možná i praktická

-
- Příspěvky: 157
- Registrován: 17.11.2002 12:21
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
- Filip ´Capa´ B...
- Příspěvky: 433
- Registrován: 25.09.2005 14:41
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Filip ´Capa´ B... » 12.05.2008 15:23
Konečně jsem spáchal co jsem zamýšlel...
Zde je odkaz
na fotky CASky na podvozku "jezevčíka".
Je fakt, že by to našlo uplatnění asi jen na letišti, ale ten podvozek se mi strašně líbí, tak jsem to zkusil, jak by to alespoň vypadalo...
(http://twister.rajce.idnes.cz/T815_jezevcik/ -kdyby nefungoval aktiv)
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA