Žádost o radu - tlakový spínač
-
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.11.2006 13:38
Příspěvek od Milan Churý » 12.05.2008 15:21
kolegové, mám problém, rozloučil se s námi tlakový spínač na CAS 32 T815 na ovládání automatické funkce vývěvy(taková zelená krabička s přívodem tří kabelů a a tlakově napojeným vedením v řádu vpravo za čerpadlem) - prokorodovala nám v tom ta tlaková harmonika a podle názvu mi to vyhledavač nenachází (výrobce už dávno umřel). Nahrazujete ho něčím obdobným či se dá někde sehnat. Nevíte někdo?
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
-
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.11.2006 13:38
Příspěvek od Milan Churý » 12.05.2008 15:21
už jsem psal o pomoc nebo radu, jen jsem myslel jestli nemá někdo podobnou zkušenost.
-
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.11.2006 13:38
Příspěvek od Milan Churý » 12.05.2008 15:21
to bych mohl takhle vyházet půl CASky, spoustu věcí zaslepit. Už takhle jezdíme bez pěnidla v nádrži - které se běžně nepoužívá. S tím přiměšováním máš taky pravdu. Místo 800 litrů pěnidla radši naložím 9000 litrů vody a váhově jsem na tom stejně, jízdní vlastnosti lepší. Jenže se nerad loučím s věcmi které fungují. Zaslepení a vyřazení je pro mne zkrátka poslední možností.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
ale já sem nemyslel,vymontovat celý přiměšování a nádrže,mělsem na mysli tu malou krabičku vlevo na panelu to automatický regulování,jinak ten tlakovej spínač (zelená krabička s drátem zprava panelu) byl podobnej na darlingu,když to tam nebude nemá to vliv na sání,jen to nebude automaticky plnit nádrž(která mimochodem taky nikdy pořádně nefungovala)
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 23.01.2007 10:52
Příspěvek od František Havlíček » 12.05.2008 15:21
Automatická vývěva slouží k zapnutí vývěvy při ztrátě podtlaku v sacím potrubí, je vhodná k použití pří sání např. z mělkého vodního toku. Tím může být i užitečná. Jako automatickou vývěvu ji nenajdeš. V praxi se ale používá celé škála podtlakových spínačů, většinou jako ochrana čerpadel před během na prázdno. Jde potom jen o zapojení takového spínače aby při poklesu tlaku naopak pustil vzduch do válce vývěvy a potom ji zase vypnul.
Jinak za ovládacím panelem vzadu je ještě jeden membránový tlakový spínač který pouští elektriku k ovladačům po natlakování vzduchové soustavy. Je shodný se spínačem brzdových světel z Tatra 813. Ale podle roku výroby se můžou jednotlivé prvky lišit.
-
- Příspěvky: 77
- Registrován: 11.12.2006 23:07
Příspěvek od Jan Švestka » 12.05.2008 15:21
jak již bylo řečebo je hezké, když vše funguje, ale když už to nefunguje je lepší to vyhodit, nebo nahradit, mluvím z vlastní zkušenosti . Máme taktéž Tatruš , která nemá nádrž na pěnidlo a po zkušenostech z provozu pomalu ale jistě vyhazuji všechny EV ventily, vše nahrazuji mechanikou, vývěva taktéž poputuje na smetiště dějin neboť od toho mám plovoucí čerpadlo, plnění do nádrže byl zřejmě takovej žertík od výrobce, neboť když se podívám na průměr trubky , která tam je, nevím za jak dlouho by to nádrž naplnilo. Takže nakonec tam bude zbude pouze mechanický uzávěr nádrže, zapínání čerpadla a ovládání vysílačky, nic jiného nepotřebuju a provozem vozidla je to ověřeno
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 23.01.2007 10:52
Příspěvek od František Havlíček » 12.05.2008 15:21
také se dá vyhodit celá Tatra a jezdit pro vodu s hovnocucem.
Roura za ovládacím panelem je pouze na doplňování při čerpání. K rychlému plnění je třeba propojit jedním 5m béčkem výstupní hrdlo s jedním ze dvou plnících hrdel na zádi vozu. Na výstupu je šest hrdel, na jednom lze klidně nechat napojemé krátké béčko a při plnění ho jenom přípojit druhým koncem k plnícímu hrdlu. Plnění se tak zkrátí i s připojením savice( a jejím následným odpojením) a nasáním vývěvou na cca 5 minut.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Takto plnit můžete jen když nebudete mít otevřený výtlaky a dodávat vodu na zásah,protože pak nejste schopen pořádně doplnit vodu z hydrantu protože to nepřetlačí vodu,která jde z nádrže do čerpadla,uvědomte si že pro vypouštění vody z nádrže a doplňování do nádrže slouží jen jedna společná roura,pak je nejlepší hodit hadicu přímo do víka na střeše pak to stíhá bez problému.Není to jak u Cas32 T148,Cas25 Škoda706 nebo starší Cas Opel-Blitz nebo Praga RN kde byla zvlášť vedená B" roura na plnění do nádrže,v dnešní době tam jsou skoro zahradní hadičky a divíme se,že to nestíhá doplnit.
Poznatek pro všechny kdo má na CAS32 T815 ještě ten zimní uzávěr,doporučuju ho vyhodit,aby se vám nestalo jako nám,že jste u zásahu potřebujete vodu a voda nikde,nádrž plná,čerpadlo a hlavní klapka funguje a voda nikde,pak se zjistilo až se voda vyčerpala kalovkou, že jak je kužel na tom zimním kohoutu,kterej je tam proto aby se dala nádrž přes zimu ohřívat,že tři obyčejný šroubky uhnily a milej mosaznej kužel upadl a ucpal výpustnej otvor nádrže,tak se to vyhodilo ale je po problému.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Ještě jeden poznatek - pokud vám stále protíká voda do čerpadla,který jste odvodnily a máte všechny kohouty a klapky v pořádku hledejte díru v nádrži na potrubí k lafetě,je někde prožraná.Místo zjistíte jednoduše - vypustíte vodu z nádrže,zaslepíte víčkem lafetu,necháte zavřenou nádrž,připojíte plnění z hydrantu a otevřete kohout lafety a nějake dobrovolník vleza do nádrže a dívá se kde to teče.
-
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.11.2006 13:38
Příspěvek od Milan Churý » 12.05.2008 15:21
obecně jsem rovněž názoru, že i bez automatické vyvěvy jsme schopni zasahovat, souhlasím i s tím že máme tzv. vydru, přiměšování vyhodím až budu mít v ruce zrovna patřičné nářadí. Již mám i odpověď z THT náhrada stojí cca 1.800,-Kč bez daně, takže to s klukama všechno proberem a vyhodnotíme. Díky všem za názory.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA