oTatrách
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:21
Máš pravdu že euro5 přidělá mnoha výrobcům vrásky ale tatra mezi ně patřit zatím nebude, Motor euro4 který se dnes do tarovek montuje lze jednoduše upravit pro euro5. Tatra určitě bude i u euro5 používat mechanické vstřikování paliva (zlaté české ruce). Jiní výrobci již dávno přešli na elektroniku řízení a vstřikování, ale jak vždy říkám "v jednoduchosti je síla"
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:21
Mirek má pravdu. V současné době motory tatry již splňují normu euro 5. Zatím co ostatní výrobci musí investovat velké peníze do vývoje elektroniky na vstřikování tatra to má pořád mechanické a není co řešit. Jak napsal Mirek zlaté české ručičky. Na motoru tatra stačí udělat menší změny. Žádná elektronika. Podívejme se když se něco rozbije u elektoroniky. To je pak oprava za několik desítek tisíc.
I tohle patří mezi výhody podvozků tatra. Málo elktroniky a hodně práce co auto udělá.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Zdravím všechny příznivce aut TATRA a přeji jim hezký den.V prvé řadě nechci a nebudu kritizovat automobily TATRA,protože jsem s nimi prožil spoustu dobrého poježdění a myslím si o nich jen to nejlepší.Ty u Hasičských sborů udělali a budou dělat obrovský kus práce a na stavbách a v armádách atd. a pořád jsou oblíbené.Chtěl jsem jen napsat pár faktů, k těm cenám podvozků.Ano speciální cena pro hasiče je tolik a tolik ale jen když to koupí určitý výrobce nástaveb /nepíšu,který abych nikoho neurazil/.Když přijde jiný výrobce tak cena bude vyšší.A v konečném výsledku bude nabízené auto dražší.To je obchodnický trik fungující všude.A teď terén,TATRA do terénu-ano,ale ne stávající T-815 6x6 ta je vhodná pouze na letiště,se svým stávajícím systémem pérování měchy dostane šupu od pařezu a konec.Taky je díky tomu a 22tunám nestabilní na lesních cestách.To T-148 to je jiný kafe,nízká,lehčí,ale bohužel stárne.Repase vše nevyřeší.A tady bych si chtěl postesknout,že je škoda,že Tatrovka nemodernizovala tento typ a tuto koncepci /Jamala sem nepleťte je určen hlavně pro Rusko a práci na stavbách/,podle archivních fotek tam pár nápadů bylo,ale asi to vedlo k tomu Jamalu.Taky vidíte jak se všelijak protahuje tendr pro armádu přitom kdyby Tatra udělala podvozek s tou větší kabinou od Renaulta /používá ji i americký MACK/ v provedení 4x4 pro hasiče tak by to nebylo špatné a alespoň by pokryla segment už od 8tuny.Další krok je cenová politika.Měla by jako typicky česká firma udělat takovou cenu,aby nebyl důvod vůbec kupovat jiné podvozky,ale to vzhledem k poměrům ve firmě a v našem státě nejde.No možná by to muselo chtít víc lidí na těch správných postech.
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek od bart » 12.05.2008 15:21
Popisujes typ T 815 6x6 PR2, ktery se jiz min. 10 nevyrabi a neni tudiz platformou pro hasicske vozy. Soucasne hasicske podvozky 4x4 i 6x6 maji zcela odlisny system perovani a jine agregaty. Nebudu se o tom vice rozepisovat, bylo toho tady uz napsato dost a dost a jen bych se opakoval. Jestlize se chces dostat do obrazu, neni nic jednodussiho nez se podivat na www.tatra.cz a prostudovat si technickou koncepci.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Popisuju typ T 815 6x6 PR2 proto,že je nejrozšířenější a u dosti jednotek nahradil T148.A u současných typů s novýmy agregáty je opět problém hmotnost víc jak 14t.Tady špatně konkuruje lehčímu MB Unimog a Renault.A už to nerozepisuj bylo toho tady napsano dost a dost jen by ses opakoval..www.tatra.cz jsem si jednoduse prostudoval a líbí se mi.Radši rozepiš jak by se ti líbil letištní speciál T 810 4x4,6x6,8x8 no to by byla bomba.Přeji hezký den i tobě.
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek od bart » 12.05.2008 15:21
Srovnavat PR 2 se soucasnymi vozy je neobjektivni, prave proto ze se uz dlouho nevyrabi (taky nesrovnavas favorita z r. 1988 ze soucasnym Golfem). Ve sve dobe zadneho primeho konkurenta na nasem trhu nemel a dneska stoj ve sve kateoriii proti sobe jine vyrobky (Tatra Terrno1, MB Axor+Actros, Scania, Volvo z Noveho Mesta, MAN z Hlucina), ale zase to nemuzes srovnavat se stredni tridou (14t, tam je proti sobe napr Atego, Midlum, nektere MANy apod.) Tatra proste neni stredni trida. 810 by se tam dostala, ale jestli tam pujde tot otazka..., takovych podobnych vozu je na trhu dostatek.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Děkuji za názor.No víš u hasičů se těm srovnáním /i mezi Favoritem a Golfem/ neubráníš,protože ty nová auta s těmi starými budou vždy srovnávat.No co je u hasičů objektivní,že?Ta střední třída je bohužel pro Tatru /zatím,snad/ problém,ale spíš obchodně-politický než technický.Jak jsem psal výše.Sám víš jak skončil pokus ROSS s kabinou z 815.Třeba to s tou novou Renault bude lepší.Uvidíme.Taky je škoda,že Tatra přestala vyrábět a vyvíjet osobní vozy,kdyby vzala licenci na nějaký americký pickup typu DODGE nebo FORD to by bylo super,jako kdysi AVIA a SAVIEM.A teď když ji vlastní Blue River by to nemusel být problém.Ale asi se zase soustředí na Armádní a stavební zakázky na východních trzích.Zajímalo by mě kolik ze zisku proudí do ČR a kolik do soukromých kapes?
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:21
Osobně si myslím, že T810 (bývalý ROSS) právě s podvozkem moc díru do civilního světa neudělá a jak už jsem někde psal - kabina je ten nejmenší problém.
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Sypu si popel na hlavu a omlouvám se všem tatrovákům,pomíchaly se mi obrázky a protože nejsem skalní tak jsem je zaměnil .Chtěl jsem upozornit na typ Tatra 815-7 BOR označovaný i jako expediční.Ten by byl dobrý jako letištní i jako náhrada za T-148.Vypadal by jako tuším Mamba na MANu od Rosenbauera.Podle mých kolegů co s tím jezdily na předváděčce na polygonu je to velmi dobré auto.No ROSS se fakt moc nepovedl.Díky za pochopení.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:21
Jo tak to jo... Ale T815-7 BOR je původní, první verze - čtyřkolka, 14ti tuna ) V šestikole a výš už to není BOR. Jinak že by to byl dobrý podvozek souhlasím, je nízký, stabilní, akorát uložení kabiny už předem vylučuje použití dlouhé kabiny - pravděpodobně nebude problém to osadit střední, ale dlouhá tam nepůjde. To jen tak mezi řečí )
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:21
Dokázal bych si na tom představit lesní speciál na hašení požárů. Jo to by byla věc. Jedna studie už tu je, ale zatím se nemůže zveřejňovat. Ale vypadá to velmi pěkně a skvěle. Nebo policie by to mohla využít jako protidemonstarční. Co se týká letiště tam by musely být asi velké upravy kvůli zrychlení aby to odpovídalo předpisům ICAO. Ale vše se dá řešit. Jinak v provedení 4x4 je to velmi zajímavé auto. Nájezdové úhly přední a zadní jsou velmi zajímavé. Variabilita u těchto podvozků je velmi vysoká. Je to povedené autíčko.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:21
i když píše Jakub Kozák že BOR je jen 4x4, musím doplnit že celá typová řada od 4x4 až 12x12 je T815-7.
Pro Václava: s tím zrychlením pro letiště to vidím asi tak:podvozek koncipován pro zástavbu motorů Tatra, Cummins, Caterpilar. Převodovka: čtrnáctistupňová Tatra, mechanickáZF, automatická: Allison nebo Twin Disc a pak už si stačí jen vybrat.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:21
svatá pravda, musí se to i umět zastavit(ať se tady nepíše o nebezpečné tatře)
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:21
Souhlasím s vámi. To by bylo dělo na letiště 8x8 dokážu si to představit jak to jede. V předu mintor, na střeše lafeta a tak podobně. Fakt nádherný auto.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:21
Neodpustím si pár poznámek. T815-7 si moc do lesa představit nedokážu kvůli předsunuté kabině, což je vždy trochu problém při manévrování. Jako letištní speciály ovšem ano.
Pochybuju, že se vůbec dočkáme civilní homologace typu T810, protože aby nebyl armádní tendr napadnutelný, vozidlo je deklarováno jako strategický vojenský materiál, mám za to, že by muselo být docela hodně překonstruováno, aby splňovalo covilní legislativu. Samozřejmě si ho dokážu představit v hasičském provedení, ale jak jsem napsal, asi to nehrozí... Kdosi tu zmínil instalaci větší kabiny Renault, v tom případě by opět muselo vozidlo projít kompletní homologací, protože by se jednalo o úplně nový typ.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:21
Taky si nedovedu představit 810 v civilu, jak píšeš bylo by to složité.Vždyť civilních středních vozů je na našem trhu dost.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:21
Když si vezmete od vojenského vozidla techničák, tak je tam na dvě A5ky výjimek
Takže těch úprav by fakt muselo být hodně...
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA