oTatrách
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:21
Měl jsem možnost řídit oboje (je fakt, že T810 mnohem častěji než T817) a tam je vítěz taky jasný, subjektivně hodnoceno
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:21
Ve všem s tebou souhlasím. Co tu píšeš o BORu je pravda. Je koncipován tak aby se vešel do letadla. Proto nízká kabina. Myslím, že je to hodně zajímavé auto. Co se týká koncepčnosti je v provedení 4x4, 6x6, 8x8 a 10x10. Dají se na to montovat různé nástavby a variabilita je hodně veliká. A dokonce si myslím, že cena bude srovnotalná s 810. Jediný rozdíl , který vidím je v tom, jak píše Hynek, že to má tři nápravy a tudíž se rozkládá tlak na terén jinak. Kabina je také pancéřovaná jako u 810. Tady na tom je vidět jaký rozdíl je v tuhé nápravě oproti tatře. Hold konstrukce tatry v tomto směru nemá konkurenta.
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek od bart » 12.05.2008 15:21
Jak si tak procitam zpetne svoje prispevky, tak koukam, ze v tom mem prvnim mi vypadlo jedno slovo a nevyznelo to presne tak, jak jsem chtel, takze to uvedu jeste jednou, pokusim se srozumitelneji. "BOR" je slangovy vyraz pro vozidlo T 815-7BOR72, coz bylo prvni vozidlo nove rady T 815-7. Pokud se budem zminovat o dalsich vozidlech teto koncepce (jako ze existuji, viz loni v Parizi na Eurosatory predstavena osmikola), tak to uz nejsou BOR. Nazev rady je 815-7, neboli "sedmicka".
-
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek od Mara264 » 12.05.2008 15:21
NO i samotná výroba V3eSek, bylo poměrně komplikovaná, Avia montovala kabiny, Tatra Podvozky, napravy, motor (111) , mam dojem že i Liaz se na tom podilel, a nahradit toto auto není zase tak jednodůchý úkol por Tatru, je proavda že se hodně skazilo když se dala kabila z Keraxu, neni to klasika tatra, ale věřím v to že se za pár let hodně změní a v Kopřivnici se budou montovat různé druhy, a ne jen modifikace, a kdyby se měly montovat i osobaky, joj to by byl už luxux
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:21
No konkrétně o kabinu jde v tomhle případě úplně nejmíň
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:21
poslal jsem ti něco na email
jinak Terrno -T 815-2 TERRNO 1
Jamal- T 163
Bor T 815-7
Force, Liwa- T816
Nová Tatra pro AČR-T810
Armax - T 815 - 2 ARMAX
toto je označení výrobce vozidel Tatra
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Vávra » 12.05.2008 15:21
No, já myslim že ants bude mít ještě hodně dlouho svoje mouchy. Motor toho podle mě moc nevydrží, převody taky asi nebudou to pravé ořechové, a ta kabina se podle mě bude moc kroutit. Mrzí mě že se neinvestovalo do nové kabiny, páč ta renaultska vypadá šíleně a dle testů kabiny které sice nesouvisí s ants a souvisely se namáháním a zatížením všeobecně - tak z nich mi jasně vypadlo že pokud všelijaké rázy a síly nepoberou pera a portály tak se to na tom ants rozopadne, nebo moooc zkroutí.
Jinak koukám že se zde rozmohla mánie označovat T817 názvem "BOR". To souvisí asi jen se dvěma autama.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:21
Označení T 817 neexistuje. Je to pouze jedno jediné označení a to je T 815-7. Jinak existuje označení T 816 a to je pro řadu FORCE a LIWA. ARMAX je T815-2 ARMAX.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:21
V3S neměla motor T111, jenom jeho půlku...
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:21
Velmi krátce po představení prototypu tak bylo vozidlo samotnou automobilkou nazýváno, opakuji, že jen velmi krátce... Dnes je to T815-7, ale to už tady napsalo víc lidí, nevím, proč to opakuješ..??
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Vávra » 12.05.2008 15:21
Nemáte někdo nějaký info o té švédské letištní hasičské t-111?? Možná že byly 2 - jedna s hasicími lištami na bocích a druhá bez nich.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.11.2005 21:55
Příspěvek od Petr BORKA » 12.05.2008 15:21
Vyrobeny byly čtyři kusy, z T 111 byl použit kompletní podvozek s kapotou a před.blatníky. Ostatní bylo vyrobeno ve Švédsku a ještě v roce 1970 byly ve službě. Dvě měly vzadu pěnové trysky které se vysouvaly do boků zhruba 5 m do každé strany a sloužilo to pro položení pěny na letištní plochu, když bylo hlášené nouzové přistání. Zajímavostí je že v té době objednaly také podvozky Magirus, které měly stejně jako Tatra vzduchem chlazené motory.
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:21
Bohužel už dnes neexistují jak ty Tatry, tak to letiště... Kamrád psal správě švédských letišť a poslali mu několik černobílých fotokopií fotek a psali, že místo ltiště dnes stojí domy...
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Petr Vávra » 12.05.2008 15:21
Já jsem totiž měl 3 fotky té tatry s těma tryskama a nevěděl jsem jestli jo to ta jedna ale upravěná, nebo jestli jich bylo víc. O fota jsem přišel díky poruše Harddisku. Dle mých info se tenkrát jedna vyhnula likvidaci ale nevím jsetli se dochovala nebo jestli ji později stihl stejný smutný osud jako ty ostatní
-
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.11.2005 21:55
Příspěvek od Petr BORKA » 12.05.2008 15:21
Já měl oba typy postavené jako modely v měřítku 1/87 ale na výstavě v SRN je na mně vyloudil kolega modelář, tak si je musím postavit znova, ale někde mám fotky těch modelů. Jinak jak píše Hynek o těch fotokopiích tak zřejmě ty samé jsem měl i já.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17.03.2005 19:17
Příspěvek od Václav Hakl » 12.05.2008 15:21
Nechci zasahovat do diskuze o Manu tak to píšu sem. Tatra podvozek v základní verzi pro hasič čili R55 stojí 2.600 000,-bez DPH. Ale pro sbory dobrovolných hasičů připravil výrobce speciální cenu 2.200 000,-bez DPH. Takže podvozek přijde na 2.600 000 s DPH nebo něco málo přes. Takže kde je pak cena Scanie nebo srovnatelného podvozku v provedení 4x4. Nehledě na to že na tatru se výrobcům nástaveb staví lépe. Není zapotřebí další nosný rám a tak podobně. A pořád je to nejnižší auto v provedení 4x4. Uložení převodů v rouře je bezkonkureční. Všechny rozvody uloženy a chráněny. Kdo vymyslel něco lepšího? Který podvozek má kardany uloženy? Tuhé nápravy v terénu nemají tak krásné jízdní vlastnosti jako tatra. Prostě auto s tuhou nápravou je dobré do města. Do terénu jedině tatru.
-
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Příspěvek od Mara264 » 12.05.2008 15:21
http://www.liaz.cz/praga_s5t.php
http://nakladaky.predseda.com/praga_v3s.htm
http://www.avia-trucks.cz/index2.php?m1 ... m3=60.leta
http://encyklopedie.seznam.cz/heslo/444642-praga-s5t
něco malo o V3S a S5T
v žádné m případě jsem neříkal že to byly komponenty seriové, ale že se podíleli na vývoji (je fakt že sem to zapoměl dodat)
-
- Příspěvky: 115
- Registrován: 24.11.2006 13:38
Příspěvek od Milan Churý » 12.05.2008 15:21
Tatra v terénu je doma, navíc práce českých lidí, jednoduchost konstrukce, motoru(vzduch) atd.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA