Hasičák v automobilu
Právě jsem si prohlížel fotky automobilů, která částečně nebo úplně zlikvidoval požár a napadlo mě několik věcí.
Pomůže mi vůbec hasičák? Sem pro jeho povinné zavedení ve vozidlech. Vznikající požár, nebo malý požár určitě uhasí a může pomoct i u jiných událostí. Neviděl jsem jej ještě při použití, a doufám že neuvidím, ale tak mě napadá toto: začne mi kouřit z motoru, zastavím, otevřu zadní kufr, třeba automobil značky škoda, vytáhnu hasičák a jdu k hořícímu motoru. Pokud nevidím oheň, tak jako laika by mě napadlo otevřít kufr, pokud je to možné a začít stříkat na oheň. Ale co když po otevření kufru vyšlehnou plameny a člověk se popálí nebo zraní? Co vy na to? Zkoušel jsem jestli není někde něco o tom psáno, ale nic jsem nenašel, mohli by jste to tu rozebrat, vaše názory, zkušenosti , myslím že některým motoristům by se to určitě hodilo, co maj dělat. ZJ
Hasičák v automobilu
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10.02.2004 19:07
Příspěvek od Tom » 12.05.2008 15:21
Máš pravdu
hasičák by to ve vozidle chtělo určitě -říkám hasičák, protože sprey jisté značky, nebudu jí jmenovat, všichni víme - tak ten v zimě tuhne, takže by jsi ho musel dát nejdříve ohřát do hořícího auta - (osobní skušenost s tím, že tuhne) Podle mě by měl být hasičák přímo v autě a to i v osobním, některé státy to mají přímo předepsané, že hasičák s vestou musí být přímo ve vozidle nikoliv v kufru.
Auto jsem hasil byla to škoda 120 LPG - chytla jednomu týpkoj - žádná prdel!!! Nejdřív jsem sfouknul plameny na kapoťě, pak jsem nadzvedl kapotu. Neotvírat najednou, jinak Ti můžou jít plameny přímo do obličeje.Nevýhoda je, že musíš ještě otevírat zavřené zadní dveře, aby jsi se dostal na páčku k otevírání kapoty.
Jo a ještě mám jednu zkušenost - lidi jsou hodně zblblí z filmů, kolikrát utíkají od auta a přitom by se to v zárodku ještě dalo podchytit. Ale to už záleží na povaze a odvaze...
hasičák by to ve vozidle chtělo určitě -říkám hasičák, protože sprey jisté značky, nebudu jí jmenovat, všichni víme - tak ten v zimě tuhne, takže by jsi ho musel dát nejdříve ohřát do hořícího auta - (osobní skušenost s tím, že tuhne) Podle mě by měl být hasičák přímo v autě a to i v osobním, některé státy to mají přímo předepsané, že hasičák s vestou musí být přímo ve vozidle nikoliv v kufru.
Auto jsem hasil byla to škoda 120 LPG - chytla jednomu týpkoj - žádná prdel!!! Nejdřív jsem sfouknul plameny na kapoťě, pak jsem nadzvedl kapotu. Neotvírat najednou, jinak Ti můžou jít plameny přímo do obličeje.Nevýhoda je, že musíš ještě otevírat zavřené zadní dveře, aby jsi se dostal na páčku k otevírání kapoty.
Jo a ještě mám jednu zkušenost - lidi jsou hodně zblblí z filmů, kolikrát utíkají od auta a přitom by se to v zárodku ještě dalo podchytit. Ale to už záleží na povaze a odvaze...
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:21
re Sprej
Snad není takový problém ten sprej v zimě při opuštění auta vyndat, pokud je to třeba přes noc? Dělám to tak běžně. V kabině mám po ruce sprej a vzadu v kufru RHP. No a letos vlastně žádná zima není, tak tím se to vyřešilo samo .
Snad není takový problém ten sprej v zimě při opuštění auta vyndat, pokud je to třeba přes noc? Dělám to tak běžně. V kabině mám po ruce sprej a vzadu v kufru RHP. No a letos vlastně žádná zima není, tak tím se to vyřešilo samo .
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA