Š 706 vs. novější CAS
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 21.07.2005 09:55
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:20
Liazka nee, Tatra 815 nee, tak možná Dennis nebo cokoliv nového 4x2... V 4x4 je okolo tří metrů výšky jenom Terrno (cca 3100 m)...
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07.02.2007 19:11
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 18.01.2006 15:12
Příspěvek od Ivan K » 12.05.2008 15:20
Tento dotaz je docela trefný.
Nedávno jsem se tímto taky zabýval. U nás v ČR zejména u SDH jsou postaveny garáže co se týče výšky tak na CAS 25 popř T 148 a pod. A ted pokud někdo chce něco lepšího, tak se neobejde bez zvětšení průjezdnosti otvoru což v mnoha případech je neproveditelné. Protože adekvátní náhrada L101, popř T815 jsou o mnoho vyšší. A to je docela problém. Protože skutečně náhrada za tyto starší vozidla prostě není.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Přiihodit si 200 tisíc k nové CASce (cena pro Tatru) a nechat si tam hodit CHP, pak jenom před garáží vypustit kola - hodí to tak 20-25 cm ))))
Při téhle diskuzi mě napadlo, že musím taky změřit vrata I když u nás prostor pro případné zvýšení je, když o tom tak uvažuju...
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:20
Ani Camiva už dnes není takhle nízká, neb využívá kabinu Renaultu Midlum, která je vysoká, výška je pak taky cca 3,20-3,30. Jinak Camivu o které píšete mají v ČR jen Karlovy Vary, ostatní mají malinké kabiny, kam se krom řidiče a velitele stěží vtěsnají dva hasiči, což je pro dobráky úplně k ničemu.
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: 18.01.2006 18:21
Příspěvek od Jan Giertl » 12.05.2008 15:20
Mám takový dotaz, co ta Camiva v Českých Budějovicích? Ta není stejná, jako ta Varská? Koukal jsem na tu naší a na Budějovickou a připadají mi stejné ... Aspoň teda technická data mi sedí, tak nevím ...
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 12.05.2008 15:20
Kdepak, leda by ta data od Jana Rašky byla k těm ostatním, ale ty zase nemají kabinu pro 1+5, nýbrž 1+3. Varská Camiva je unikát, ostatní jsou pak až na detaily naprosto shodné.
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 10.03.2003 07:36
Příspěvek od Martin Michal » 12.05.2008 15:20
Nedokážu porovnat Camivu z Č.B. a z K.V. jenom přidám informaci, že by měla být v tuto chvíli v Č.B. přivezena zcela nová Camiva přímo z Francie!!
- Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek od Filip Foukal » 12.05.2008 15:20
Hynek má pravdu.Varská Camiva je dělaná jako klasická CAS a jiná podobná v republice neexistuje.Nevim jestli se pletu,ale ostatní jsou označeny jako CCF což znamená lesní speciál.Podvozek mají sice stejný,ale výška je jiná i nástavba se liší.U nás máme Camivu CCF 4000 (HZSP Doly Nástup Tušimice) a tam toho místa pro posádku opravdu není mnoho,max 1+3.
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:20
A co ten budějický Steyer / Rosenbauer? To taky není moc velké auto, btw. druhý takový je v Táboře a tuze se hodí do úzkých uliček starého města i úzkých sídlištních komunikací. Akorát ta výška bude asi problém...?
-
- Příspěvky: 30
- Registrován: 10.03.2003 07:36
Příspěvek od Martin Michal » 12.05.2008 15:20
Tak ten Steyer je větší než Camiva. Jinak na stránkách HZS JčK (Č.B.) je uvedena Camiva jako 5-ti místná. A propo někdo z HZS Č.B. by mohl napsat něco o té nové...jak se liší apod.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 05.02.2006 17:13
Příspěvek od Pavel Nehybka » 12.05.2008 15:20
Zdravím,
Tatra už přes 2 roky zkouší nový vojenský speciál T815-7 4x4, který má výšku 2700mm a v prospektech jsem našel jak zmínku o hasičské variantě tak i o dlouhé kabině. Tak třeba za nějakou dobu, myslím že by to byl dobrý lesní speciál tak první výjezd.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 05.02.2006 17:13
Příspěvek od Pavel Nehybka » 12.05.2008 15:20
Zdravím,
Tatra už přes 2 roky zkouší nový vojenský speciál T815-7 4x4, který má výšku 2700mm a v prospektech jsem našel jak zmínku o hasičské variantě tak i o dlouhé kabině. Tak třeba za nějakou dobu, myslím že by to byl dobrý lesní speciál tak první výjezd.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:20
Taky ve verzi 6x6 a 8x8
Dlouhá kabina ale podle mě bude ještě nějakou dobu trvat a nástavba taky. Navíc cena bude vzhledem k tomu, že je to vojenský speciál, kapku vyšší, takže bych s tím zas tak moc nepočítal.
Jinak je to nízké hlavně proto, aby se to dalo naložit do letadel Herkules, T815 s rozebírací kabinou (sundávalo se vše od spodní hrany skla nahoru) se neosvědčila Každopádně terénní vlastnosti jsou super
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 05.02.2006 17:13
Příspěvek od Pavel Nehybka » 12.05.2008 15:20
Večer jsem koukl na stránku tht, Avia CAS16 4x2, typ 3731 má výšku 2900mm. Verze 4x4 má zvýšený podvozek takže bude mít určitě ty 3m.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA