Ideál a sen CAS 24
- Filip ´Capa´ B...
- Příspěvky: 433
- Registrován: 25.09.2005 14:41
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Filip ´Capa´ B... » 12.05.2008 15:20
Toho by byla spousta a určitě by bylo lepší si o tom pohovořit komplexně a nejlépe "on-line", třebas na chatu, jelikož takhle pořád něco dodávat a po pár dnech na to odpovědět je na dlouhou dobu...
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:20
konatakt na mne je 602 392 364 a nebo email tajka@centrum.cz
jsem připraven vyslechnout každého a na tomto základě udělám závěr a budu doufat že správný
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:21
ahoj všichni diskutéři rád bych se vrátil k této diskuzi a dozvěděl se od Vás nové podměty neb se cosi rodí tak at se něco nezapomene
Příspěvek od » 12.05.2008 15:21
Zdravím všechny diskutéry a p.Slavíčka /Slade/.Jsem potěšen tím,že máte stále snahu dělat pro hasiče a furt držím palce.Domnívám se,že představa ideální CAS nemůže být naplněna jednoduše z toho důvodu,že každý preferuje jiné požadavky a taky jiné podmínky pro provoz a samozřejmě jiné podvozky.V tomhle musím uznat,že TRAMBUS hned tak něco nepřekoná a dodnes není za něj plnohodnotná náhrada.Jenom si myslím,že pořád dokola ho repasovat nemá smysl už z toho důvodu,že si činitelé řeknou: "hasičiům ten trambus stačí nepotřebují nové auto"tohle jsem opravdu slyšel!!!.Co se týká podvozků je dnes výběr dost velký a ať je to Mercedes,Iveco,Renult,Tatra,MAN,Scania no cokoliv tak každý má své pro a proti.Bylo by zajímavé zeptat se v zahraničí jak jim jezdí jejich auta.Ve Francii-Renault,Německo-Mercedes a Itálie-Iveco,aj..Proto bych se soustředil na zpracování nástavby.V tomhle se osobně domnívám,že je nejdál firma ROSENBAUER.Její výrobky jsou tak propracované a jen těžko tam šťouralové a kverulanti hledají nějaké mouchy.Vzpomeňte si na letošní Apríl a Terrno od Rose jak se to všem líbilo.Takhle by měl vypadat hasičský vůz.A hasičům z Blovic a Kadaně upřimně závidím,že se jim podařilo získat tak skvělá auta.Ta technologie výroby a propracovanost uložení věcí je prostě fascinující /věděli jste třeba,že nástavby k podvozku lepí /.Další otázka je cena,podle toho se řídí spousta sborů a ta bývá hlavním faktorem při rozhodování.Proto se na trh dostali firmy z Polska.Chápu,že se to mnohým nelíbí,ale musí vzít v úvahu právě tu cenu a rozhodovat se mezi SPS-THZ a Poláky není tak těžké,když se podíváte na nabídku a zpracování .Teď se u nás prosazuje další kvalitní firma ZIEGLER a má zajímavou nabídku všech možných variant CAS,TA,RZA,DA,atd.propátrejte internet a uvidíte.Tak jen pár postřehů k ideální CAS,ovládání spojky a čerpadla ze zadního panelu strojníka,naviják na přední části vozu,to jsou věci,které už snad mají všechny CAS a taky bych se přimlouval za kvalitní automatickou převodovku,šetří to nervy v městském provozu a do terénu už jsou taky kvalitní převodovky.Obsah vody je dán užitím vozu a měl by se odvíjet od toho k čemu a kde hasiči jsou.Je blbost po městě s hydranty vozit 8 kubíků když stačí 2-3.Nebo do terénu když potřebují lehké auto s posádkou a2-3mi kubíky.Naopak v lokalitách bez vody zase někteří potřebují velkou CAS.Tady se domnívám,že je zrovna mezera,kterou by mohla vyplnit TATRA.Staré CAS 148 dosluhují a CAS 815 6x6 nejsou do terénu vůbec vhodné.Jezdí jich dost a taky dosluhují.TERRNO 4x4 s kabinou 1+2 a 6000L by to mohlo vyřešit.4kolka je menší a rychlejší s automatem atd..Taky se domnívám,že právě sériová výroba CAS by je mohla markantně slevnit.A sériovka čehokoliv aspoň 20ks.No jo,ale co by jsme my hasiči chtěli.
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: 11.08.2004 03:25
Příspěvek od Jan Raška » 12.05.2008 15:21
tyhle dvě jsem našel na www.tatratruck.cz
http://www.tatratruck.cz/fotogalerie/au ... bu_05.html
http://www.tatratruck.cz/fotogalerie/au ... bu_06.html
doufám, že tatrofilové budou vědět o těchto CASkách něco víc a třeba doplní info. Hledal jsem různě po netu i požárech, ale žádnou zmínku o T 813 8x8 CAS 55 PLF nebo SLF jsem zatím nenašel.
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 12.05.2008 15:21
Tyto zajímavé Tatry měl ve svém užívání závodní hahičský útvar Slovnaft Bratislava, poté hasiči Group 4 Falck (pod tuto firmu ZHÚ přešel). Hynek ví vše...tyto a i další slovnafťácké tatry dnes jsou v držení soukromého sběratele v ČR a další speciální Tatra ze Slovnaftu je v SPS Slatiňany, kde jí má někdy čekat totální přestavba, což je škoda... Ze všech původních tatrováckých speciálů je i nadále ve Slovnaftu tuším snad jen hasící rameno Rosenbauer.
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:22
a další dotaz
co si myslíte porovnání hliníkové a plastové nástavby?
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: 23.05.2006 10:53
Příspěvek od Petr Slavíček » 12.05.2008 15:22
a ještě jeden
porovnání čerpadel THT Ziegler Rosenbauer Ruberg Godiva??
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Roman Rumpa » 12.05.2008 15:23
čus chlopaci jak ste se bavili o nasem rencku tak je to supr vuz JSDH Šilheřovice mascott DA8
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA