Hasící přístroj do auta - jaký?
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 23.01.2007 10:52
Příspěvek od František Havlíček » 12.05.2008 15:22
Prosím o radu
Před časem, a nebylo to zase tak dávno, jsem našel na internetu tabulku kde bylo uvedeno jaký přístrtoj je či není povinný při cestě do zahraničí. Bohužel jsem ji hned nestáhl a teď ji nemůžu najít. Nemáte někdo něco podobného?
Děkuji
Před časem, a nebylo to zase tak dávno, jsem našel na internetu tabulku kde bylo uvedeno jaký přístrtoj je či není povinný při cestě do zahraničí. Bohužel jsem ji hned nestáhl a teď ji nemůžu najít. Nemáte někdo něco podobného?
Děkuji
-
- Příspěvky: 151
- Registrován: 10.03.2004 16:31
- Bydliště: Nasavrky
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Michal Bareš » 12.05.2008 15:22
kix
To je pravda, ale je to stejné jako s autolékárničkou. Taky ji v autě nevozíme jenom kvůli sobě a svým blízkým.
To je pravda, ale je to stejné jako s autolékárničkou. Taky ji v autě nevozíme jenom kvůli sobě a svým blízkým.
Rescueinfo o.s. sdružení na ochranu obyvatel
http://www.rescueinfo.org
http://www.rescueinfo.org
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.01.2006 17:18
Příspěvek od David29 Mašek » 12.05.2008 15:22
Typ
Těžko říct kterej je nejlepší. Vodní je velkej, težkej, ale má tu výhodu, že chladí. Což je u auta podstatné. Pěnový je zase velkej a těžkej, ale zase chladí a má lepší hasební účinek než vodní, ale teplota nesmí jít pod 0°C. Práškovej je malej, univerzální (použití i mimo vůz), ale žádný chladící účinnek, což je u rozpálenýho motoru důležitý. Nehledě na to, že je to sajrajt, který se pak špatně odstraňuje. Sněhový je taky univerzální, malý, učinný, ve své podstatě taky chladí, funkčnost v jakkékoliv teplotě.
Takže kdybych se já měl rozhodout, tak do garážovanýho auta (kde neni teplota pod 0°C) bych dal pěnový. A do vozidla všudybýlka bych dal 2kg sněhový.
Těžko říct kterej je nejlepší. Vodní je velkej, težkej, ale má tu výhodu, že chladí. Což je u auta podstatné. Pěnový je zase velkej a těžkej, ale zase chladí a má lepší hasební účinek než vodní, ale teplota nesmí jít pod 0°C. Práškovej je malej, univerzální (použití i mimo vůz), ale žádný chladící účinnek, což je u rozpálenýho motoru důležitý. Nehledě na to, že je to sajrajt, který se pak špatně odstraňuje. Sněhový je taky univerzální, malý, učinný, ve své podstatě taky chladí, funkčnost v jakkékoliv teplotě.
Takže kdybych se já měl rozhodout, tak do garážovanýho auta (kde neni teplota pod 0°C) bych dal pěnový. A do vozidla všudybýlka bych dal 2kg sněhový.
-
- Příspěvky: 113
- Registrován: 03.03.2003 00:38
Příspěvek od Dag » 12.05.2008 15:22
re:
Nejlepší je asi kombinace Pyrocoolu s klasickým PHP o hmotnosti náplně 2-6 kg. V žádném případě nestačí jen Pyrocool ve spreji o objemu 400 ml, toto množství stačí tak na ihned zpozorovaný zkrat na elektroinstalaci nebo spadlou cigaretu na sedadlo, apod. Zvláště pak u benzínových motorů - pokud dojde k požáru v motorovém prostoru vozidla např. závadou na palivovém systému, rozvoj požáru je tak rychlý, že se 400 ml Pyrocoolem člověk neuspěje. Také bych se nebavil ani nějakém chladicím účinku, protože v tom množství blok motoru stejně nezchladíte. Je důležité, aby se podařilo "sfouknout" plameny a mít zavřenou kapotu motoru. Já vozím PG2 vzadu v kufru a uvažuji o změně na PG6+Pyrocool sprej.
Nejlepší je asi kombinace Pyrocoolu s klasickým PHP o hmotnosti náplně 2-6 kg. V žádném případě nestačí jen Pyrocool ve spreji o objemu 400 ml, toto množství stačí tak na ihned zpozorovaný zkrat na elektroinstalaci nebo spadlou cigaretu na sedadlo, apod. Zvláště pak u benzínových motorů - pokud dojde k požáru v motorovém prostoru vozidla např. závadou na palivovém systému, rozvoj požáru je tak rychlý, že se 400 ml Pyrocoolem člověk neuspěje. Také bych se nebavil ani nějakém chladicím účinku, protože v tom množství blok motoru stejně nezchladíte. Je důležité, aby se podařilo "sfouknout" plameny a mít zavřenou kapotu motoru. Já vozím PG2 vzadu v kufru a uvažuji o změně na PG6+Pyrocool sprej.
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: 30.03.2006 03:20
Příspěvek od Ondřej Skácel » 12.05.2008 15:22
RE: David Mašek
S tím sněhovým hasičákem bych byl opatrný. Když se ti rozpálí interiér tak ti tam, díky zvýženému tlaku, může vyvrhnout svůj obsah. Škodu to asi nenapáchá, ale bude prázdný bez použití. Jednou se nám v rozpálené Avii DA takhe vyprázdnil celý 6 kg sněháč. Osobně vozím halonový hasičák pěkně pod sedadlem. A už jsem měl možnost ho použít v akci.
S tím sněhovým hasičákem bych byl opatrný. Když se ti rozpálí interiér tak ti tam, díky zvýženému tlaku, může vyvrhnout svůj obsah. Škodu to asi nenapáchá, ale bude prázdný bez použití. Jednou se nám v rozpálené Avii DA takhe vyprázdnil celý 6 kg sněháč. Osobně vozím halonový hasičák pěkně pod sedadlem. A už jsem měl možnost ho použít v akci.
-
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek od Tomáš Otčenášek » 12.05.2008 15:23
2 Ondřej Skácel
Muzu potvrdit, na autocrosse se klukovi podemnou na vezi tez zmenil PHP 6kg CO2 na krasnou bilou fontanu (lezel na slunci).
Muzu potvrdit, na autocrosse se klukovi podemnou na vezi tez zmenil PHP 6kg CO2 na krasnou bilou fontanu (lezel na slunci).
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 26.07.2006 11:14
Příspěvek od jan davídek » 12.05.2008 15:23
Re:Prášek
kamarádovi se při lehké DN spustil v kufru práškový hasicí přístroj,hádejte co pak dělal celý týden potom.nééé,mám v kufru prášek a u řidiče ve dveřích mám Parocool.
kamarádovi se při lehké DN spustil v kufru práškový hasicí přístroj,hádejte co pak dělal celý týden potom.nééé,mám v kufru prášek a u řidiče ve dveřích mám Parocool.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 26.07.2006 11:14
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA