JAk udelat prerusovana dalkova svetla
Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 22.12.2005 10:31
Příspěvek od Jan Dvořák » 12.05.2008 15:21
Přerušovač dálkových světel FLASHER
Nechci a ani nedělám dělat reklamu, ale mezi partnery serveru jsem našel: http://www.tactical-component.com/ostatni.php
A ti píší:
Tahle krabička umí divy.Z vašich předních světlometů se stanou výstražná světla pracující v modu LEVÁ-PRAVÁ-LEVÁ-PRAVÁ…Velmi jednoduchá montáž příjemná cena.
Stovky prodaných kusů a žádné reklamace, to je vizitka, kterou se může pochlubit nejlevnější prvek světelné výstrahy na českém trhu.
Ideální prvek světelné výstrahy pro soukromá vozidla!
Podrobnosti:
Rozměry v milimetrech (výška x šířka x délka) 50 x 30 x 80
Dodává s včetně kabelů, pojistky,svorek a vypínače!
Cena: 1 300,- Kč vč. DPH
Obrázek: http://www.tactical-component.com/pop_f ... sher_b.jpg
Nechci a ani nedělám dělat reklamu, ale mezi partnery serveru jsem našel: http://www.tactical-component.com/ostatni.php
A ti píší:
Tahle krabička umí divy.Z vašich předních světlometů se stanou výstražná světla pracující v modu LEVÁ-PRAVÁ-LEVÁ-PRAVÁ…Velmi jednoduchá montáž příjemná cena.
Stovky prodaných kusů a žádné reklamace, to je vizitka, kterou se může pochlubit nejlevnější prvek světelné výstrahy na českém trhu.
Ideální prvek světelné výstrahy pro soukromá vozidla!
Podrobnosti:
Rozměry v milimetrech (výška x šířka x délka) 50 x 30 x 80
Dodává s včetně kabelů, pojistky,svorek a vypínače!
Cena: 1 300,- Kč vč. DPH
Obrázek: http://www.tactical-component.com/pop_f ... sher_b.jpg
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:21
už zase
Jééé, zase majáky ))
Tak předně bych chtěl upozornit všechny "tunery", co nakupují "stroboskopy" u benzínek, že jednak to na autě nemá co dělat a druhak jsou to vyhozené peníze, protože výkon těchto šidítek je dobrý akorát tak pro pyrokočku.
Do světlometů nesmíte dávat nic, s čím tento nebyl homologován, natož tam pak vrtat nějaké otvory do paraboly a podobně, čemuž se samozřejmě nevyhnete. Možnosti jsou dvě - z přídavného světlometu vyndat H3 a na její místo dát strobovýbojku, ale musela by mít stejnou patici, aby se to nemuselo na koleně nijak upravovat. Párkrát jsem tohle viděl v provozu a bliká to díky umístění v ohnisku pěkně - musíte ale použít pořádné výbojky, jejichž cena je docela značná. Ne nějaké tyčinky od pumpy, proboha. Nebo použít přeblikávač světel - tzv. WigWag. Nejsem si tak úplně jistý, ale mám dojem, že i takováto elektronická ovládačka by měla mít homologaci - ne jako VRZ, ale čistě z technického hlediska pro použití v motorovém vozidle. Před naším vstupem do EU taková zařízení musela projít státní zkušebnou a ta pak případně vydala v rámci vyhlášky MD ČR o schválení technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích takzvané Osvědčení o technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích. Zkoumá se například, jestli takové zařízení nemůže způsobit požár vozidla nebo jestli odpovídá normám o odrušení (známý případ čínských VRZ, rušících radiostanice). Dnes už bude stačit i evropská homologace a měli byste mít k výrobku tzv. prohlášení o shodě.
Asi byste těžko obhajovali fakt, že vám osvětlení vozu řídí nějaká krabička, kterou jste si spíchli doma na koleně. Jasně, normálně se s tím asi nikdo nebude zabývat, ale v případě nehody by do toho mohl začít někdo šťourat.
Dalším probémem bude ten fakt, že vám i při použití ovládačky, která z technického hlediska schválená je, svítí jen jedno dálkové světlo (když to přeblikává). Nechci se teď prohrabávat "vyhláškou", ale skoro bych se vsadil, že tam nic takového výslovně povoleno není. Papíry už jsem ale dělal dávno... nebylo tam ale náhodou někde napsáno, že světla mají svítít v páru? Nebo se to vztahovalo jen k prostému počtu těch kterých typů reflektorů?
Takže pokud by s tím zákon nepočítal a výslověn to někde nezmiňoval, asi by to prošlo. Je to směrem vpřed rozhodně mnohem účinnější, než ty nejlepší strobovýbojky, ať už jsou kdekoliv. A pokud by nastal problém s tím, že nesmí svítit jen jedno dálkové světlo, pak zbývá ta poslední možnost (často je vidět v Anglii). Prostě dálková světla se rozsvěcují současně v intervalu cca 0.5s světlo / 0.5 zhasnuto. Vlastně je to taková automatická světelná houkačka. No a tohle řešení spolu s ovládačkou s prohlášením o shodě se mi u nás jeví legislativně asi nejprůchodnější. Ale mohu se mýlit, třeba by prošlo i to přeblikávání. Každopádně předpokládám nutnost mít ovládačku "krytou" tím prohlášením o shodě.
Kkdo máte současné předpisy v malíčku, tak mě kdyžtak opravte.
Jééé, zase majáky ))
Tak předně bych chtěl upozornit všechny "tunery", co nakupují "stroboskopy" u benzínek, že jednak to na autě nemá co dělat a druhak jsou to vyhozené peníze, protože výkon těchto šidítek je dobrý akorát tak pro pyrokočku.
Do světlometů nesmíte dávat nic, s čím tento nebyl homologován, natož tam pak vrtat nějaké otvory do paraboly a podobně, čemuž se samozřejmě nevyhnete. Možnosti jsou dvě - z přídavného světlometu vyndat H3 a na její místo dát strobovýbojku, ale musela by mít stejnou patici, aby se to nemuselo na koleně nijak upravovat. Párkrát jsem tohle viděl v provozu a bliká to díky umístění v ohnisku pěkně - musíte ale použít pořádné výbojky, jejichž cena je docela značná. Ne nějaké tyčinky od pumpy, proboha. Nebo použít přeblikávač světel - tzv. WigWag. Nejsem si tak úplně jistý, ale mám dojem, že i takováto elektronická ovládačka by měla mít homologaci - ne jako VRZ, ale čistě z technického hlediska pro použití v motorovém vozidle. Před naším vstupem do EU taková zařízení musela projít státní zkušebnou a ta pak případně vydala v rámci vyhlášky MD ČR o schválení technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích takzvané Osvědčení o technické způsobilosti k provozu na pozemních komunikacích. Zkoumá se například, jestli takové zařízení nemůže způsobit požár vozidla nebo jestli odpovídá normám o odrušení (známý případ čínských VRZ, rušících radiostanice). Dnes už bude stačit i evropská homologace a měli byste mít k výrobku tzv. prohlášení o shodě.
Asi byste těžko obhajovali fakt, že vám osvětlení vozu řídí nějaká krabička, kterou jste si spíchli doma na koleně. Jasně, normálně se s tím asi nikdo nebude zabývat, ale v případě nehody by do toho mohl začít někdo šťourat.
Dalším probémem bude ten fakt, že vám i při použití ovládačky, která z technického hlediska schválená je, svítí jen jedno dálkové světlo (když to přeblikává). Nechci se teď prohrabávat "vyhláškou", ale skoro bych se vsadil, že tam nic takového výslovně povoleno není. Papíry už jsem ale dělal dávno... nebylo tam ale náhodou někde napsáno, že světla mají svítít v páru? Nebo se to vztahovalo jen k prostému počtu těch kterých typů reflektorů?
Takže pokud by s tím zákon nepočítal a výslověn to někde nezmiňoval, asi by to prošlo. Je to směrem vpřed rozhodně mnohem účinnější, než ty nejlepší strobovýbojky, ať už jsou kdekoliv. A pokud by nastal problém s tím, že nesmí svítit jen jedno dálkové světlo, pak zbývá ta poslední možnost (často je vidět v Anglii). Prostě dálková světla se rozsvěcují současně v intervalu cca 0.5s světlo / 0.5 zhasnuto. Vlastně je to taková automatická světelná houkačka. No a tohle řešení spolu s ovládačkou s prohlášením o shodě se mi u nás jeví legislativně asi nejprůchodnější. Ale mohu se mýlit, třeba by prošlo i to přeblikávání. Každopádně předpokládám nutnost mít ovládačku "krytou" tím prohlášením o shodě.
Kkdo máte současné předpisy v malíčku, tak mě kdyžtak opravte.
Každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán!
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.01.2006 17:18
Příspěvek od David29 Mašek » 12.05.2008 15:21
Moje řešení
Tak abych nemusel vrtat do paraboly, a ani jinak likvidovat světla, tak bych vůbec do hlavních světlometů nezasahoval, ale dal bych si tam bílý přídavný světla. Já vim, neni to ono jako když problikávaj hlavní světlomety, ale pořád lepší, než drátem do oka.
A nebo když už někdo chce vrtat do tý paraboly, tak stačí přerušovač z blinkrů. Ale jelikož světla maj velký odběr, tak je potřeba použití spínacího relé. Takže: spínačem sepnete obvod: +, spínač, přerušovač, relé, kostra. A relé bude spínat tento obvod: +, relé, světla, kostra.
Relátko má relativně malý odběr, takže přerušovač se nebude přehřívat. Zatim zdar a hodně štěstí při tvorbě.
Tak abych nemusel vrtat do paraboly, a ani jinak likvidovat světla, tak bych vůbec do hlavních světlometů nezasahoval, ale dal bych si tam bílý přídavný světla. Já vim, neni to ono jako když problikávaj hlavní světlomety, ale pořád lepší, než drátem do oka.
A nebo když už někdo chce vrtat do tý paraboly, tak stačí přerušovač z blinkrů. Ale jelikož světla maj velký odběr, tak je potřeba použití spínacího relé. Takže: spínačem sepnete obvod: +, spínač, přerušovač, relé, kostra. A relé bude spínat tento obvod: +, relé, světla, kostra.
Relátko má relativně malý odběr, takže přerušovač se nebude přehřívat. Zatim zdar a hodně štěstí při tvorbě.
-
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.01.2006 17:18
Příspěvek od David29 Mašek » 12.05.2008 15:21
re Milan
Aha. tak daleko nejsem, ale myslel jsem si, že by to mohlo fungovat. Takže pokud to dobře chápu, tak relítko zůstane sepnuté neustále?
Aha. tak daleko nejsem, ale myslel jsem si, že by to mohlo fungovat. Takže pokud to dobře chápu, tak relítko zůstane sepnuté neustále?
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 25.01.2005 22:44
Příspěvek od Radek Pilný » 12.05.2008 15:21
blikání
jednoduché zapojení - +, spínač, přerušovač, jeden reflektor;
+,kontakty kontrolky blikání, relé. K relé bude připojený druhý reflektor.
jednoduché zapojení - +, spínač, přerušovač, jeden reflektor;
+,kontakty kontrolky blikání, relé. K relé bude připojený druhý reflektor.
-
- Příspěvky: 138
- Registrován: 26.07.2006 11:14
Příspěvek od jan davídek » 12.05.2008 15:21
Tě zdravim....
...Táta si ted udělal přesně co chceš,je to nějaká krabička z Prime safety a má to i na přední mlhovky a zadní couvačky.
http://www.prime-safety.com/
...Táta si ted udělal přesně co chceš,je to nějaká krabička z Prime safety a má to i na přední mlhovky a zadní couvačky.
http://www.prime-safety.com/
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 20.09.2008 17:58
Příspěvek od Petr » 12.05.2008 15:21
dálková světla
zdravím...kdysi jsme to měli na sanitce (Mercedes) v hlavních světlech....originál výroba v Německu...ve dne paráda...v noci to bylo celkem na nic..za chvíli to bylo dost nepříjemný na oči...protijedoucí řidiči na nás na oplátku svítili dálkovýma světlama,takže jsme nic neviděli....
zdravím...kdysi jsme to měli na sanitce (Mercedes) v hlavních světlech....originál výroba v Německu...ve dne paráda...v noci to bylo celkem na nic..za chvíli to bylo dost nepříjemný na oči...protijedoucí řidiči na nás na oplátku svítili dálkovýma světlama,takže jsme nic neviděli....
-
- Příspěvky: 587
- Registrován: 26.07.2005 20:16
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA