Prodáme Cas 16 š706
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Mirek Steinz » 12.05.2008 15:19
Dobrý den, náš sbor z důvodů obnovy požární techniky uvažuje o prodeji Cas16 š706 r.v.1962, stará nástavba,funkční,zarřzena jako 1. výjezdové vozidlo u JPOIII.Doposud spolehlivé vozidlo.
Cena dohodou.
kontakt tel.724 291 264
mluvci.SDH.Zelizy@seznam.cz
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 21.11.2004 11:06
Příspěvek od Radek Luža » 12.05.2008 15:19
CAS 16 Š706 je kropička viz odkaz http://hasici.kaznejov.cz/L706.htm
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:19
kropicky byly vzdy CAS 16 a az pozdeji byly vybavovany, resp. prestavovany na CAS 25 a byly jim dodelavane dela. Jirka
-
- Příspěvky: 137
- Registrován: 13.04.2005 17:30
Příspěvek od Martin Tonhauser » 12.05.2008 15:19
Tyto vozy s tímto označením existují, byly to úplně první cisterny tohoto typu s 3,5 kubíkama, ještě před tím než se do toho začali montovat 25 čerpadla. Vzhledově byli trochu odlišné v nádstavbě a neměli lafetu.
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 12.05.2008 15:19
Je to tak, 16 byla k vidění např. ve filmu Hoří, má panenko. Až po nějaké době přišel první CAS 25 Škoda 706.
-
- Příspěvky: 213
- Registrován: 26.02.2006 20:36
Příspěvek od Hasič Josef » 12.05.2008 15:19
Když jsme tak nějak u té techniky, tak bych se chtěl zeptat jestli někdo nevíte kde bych koupil ucpávkovou vazelinu.Ptal jsem se ve výzbrojně jestli ju nemají, řekli že ne a když jsem se zeptal kde bych ju mohl sehnat, tak mě odpověděli že kdyby to věděli tak by ju měli.To mě moc teda neporadily.(Nebo jaká by se tam dala jiná použit)
-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:19
Jojo, vypadaly podobně, ale měly tuším jen 2500 litrů vody, ne 3 a půl. TNástavba byla trošku "hranatější".
- Václav Porkát
- Příspěvky: 763
- Registrován: 13.01.2003 21:27
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Porkát » 12.05.2008 15:19
Jejich původní označení je ASC 16, ostatně ASC se dříve značila každá cisterna. Fotka je např. na webu Karosy -
http://www.karosa.cz/main.php?language= ... al_chassis
Nádrž byla na 3,500 l. Lafeta se na vozy ze začátku nemontovala. Toť vše dle dostupných info.
-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
Příspěvek od Martin » 12.05.2008 15:19
klasickej trambus s majinkou jinou maskou s chromovanym znakem slabsim cerpadlem a mensi nadrzi, pokud se nepletu tak byl v drzeni nejake soukrome filmy, ktera ho za sileny penize pujcovala na nataceni a taky se s ni plnila voda do starejch lokomotiv na ruznejch akcich ... jj tak vše OK, díky za info
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od » 12.05.2008 15:19
Kropičky nebyly značený jako CAS,ale jako AKV8. CAS16 byly první kusy cisteren,který se lišily od CAS 25 hlavně maskou - 16 měly přes masku takový jakoby křídlo,zapínání čerpadla bylo pákou mechnicky (u 25 vzduchovým ventilem),výkonově menší čerpadlo,sací hrdla byly 110 (u 25 150),některý dělo měly některý ne,nástavba měla prolisy (u 25 je hladká).místo pěnidlové nádrže bylo na plošince možno vozit PS8.
Podvozky RTH se používaly pro plošiny PP20 byly bez předního náhonu a některé byly použity pro CAS25,ale z krátkou kabinou.
A k té ucpávce - originální se dostat asi nedá, u nás to řešíme tak,že rozcupujeme těsnící šňůru na cucky a ty pak s mícháme s grafitovou vazelínou a uhnětem to aby se to spojilo
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Mirek Steinz » 12.05.2008 15:19
Od Cas 25 jak už bylo řečeno se liší nástavbou a na přední masce je ten výše zmíněný ozdobný znak. Do letošního roku jsme toto vozidlo bylo jako jedinná cisterna v naší JPO. Sice to ná 16. čerpadlo ale dopusud to při zásahu neznamenalo překážku.Letos jsme ho například používali při požáru velkoskladů ve Vraňanech.Je nám líto ho dát do šrotu a tak ho zkoušíme touto cestou prodat. Jak jsem různě četl o problémech se vzduchem, to u tohoto matese neznáme, kdykoli je ohnisko v nějakém špatně dostupném terénu tak tam většinou pošlou nás s tímto veteránem.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:19
Že je to i přes svůj věk super vozítko nepopírám, sám si ho ještě dobře pamatuju i když volantem museli točit skoro dva lidi Narozdíl od RTHPčka ale nemá "předek". Jinak ten náš skončil bohužel právě na tom vrakovišti :-/
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:19
Že nemáte problémy se vzduchem je jasné, nemá to posilovač, který je největším žroutem.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 31.01.2006 20:11
Příspěvek od František Zoul » 12.05.2008 15:19
Posilovač byl takzvaný,,jednovolský"-spotřeba vzduchu minimální.Jinak tato CAS 16 -Š 706 RTH byla popsána v časopisu 112 č.6/2004 od pplk.Ing.Jaroslava Maděry.Ohni zmar!
-
- Příspěvky: 90
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Mirek Steinz » 12.05.2008 15:19
Že by s volantem museli točit dva , to se my nezdá, kluci řídí i jednou rukou a to nejsou žádní vazouni.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA