Aktuální problémy, neshody, trable...
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.09.2009 21:29
Příspěvek
od » 15.03.2010 23:20
[Sluníčko sedmitečné - 15.03.2010 20:17] tak tím si zrovna jistý nejsem, protože jestli Terno stojí skoro 2,5milionů tak to je dle mě dost drahý podvozek oproti konkurenci. Možná se najde nějaký podvozek, který bude dražší, ale nebude jich moc.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.09.2009 21:29
Příspěvek
od » 15.03.2010 23:24
[Sluníčko sedmitečné - 15.03.2010 20:17] Jo, to je možná hezký, že dodává armádě tam a tam, ale spíše je otázka v jaké hodnotě a jak to bude v budoucnu. Jak jsem psal, chce to servisní síť, dobrej marketing a další. Nebo se může transformovat vyloženě do zbrojařského průmyslu, vyvýjet s nějakou firmou obrněná vozidla atd (jako Stayer) a jet v těchto kolejích, ale v civilních vozech těžce zaostává a proto je ve ztrátě. V armádní dodávkách je to možná nejlepší vozidlo na světě, ale v civilním sektoru nejhorší vozidlo na světě. Nejhorší nemyslím kvalitou, ale právě tím, že nemá nikde pořádný servis. Každý si raději koupí Meďoura, nebo Mana, ale má jistotu, že servis najde všude.
-
tatrablázen
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek
od tatrablázen » 16.03.2010 05:06
[Martin Petržela - 15.03.2010 22:28]
seveřani chtěli tenkrát podvozek, nic jinýho.....
-
Michal Franz
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.11.2006 15:36
Příspěvek
od Michal Franz » 16.03.2010 07:30
[ - 15.03.2010 23:24] Tak a už toho mám dost i já! Ty šašku něž tady začneš něco plácat tak si to nejdřív pořádně ověř!
http://www.tatra.cz/web_cz/partner_…
to je přehled servisů!
K čemu mě je značkovej servis posranýho Mercedesu na každým rohu když mi na tři měsíce starým autě řeknou: nezjistitelná závada na motoru nutná výměna! Byl nadměrně zatížen záruka se neuznává! a pak mi to spravěj jezeďáci protože to byla prasklá trubka od turba!
:-/
-
Luboš Samec
- Příspěvky: 142
- Registrován: 04.08.2002 17:13
Příspěvek
od Luboš Samec » 16.03.2010 08:07
[tatrablázen - 15.03.2010 22:10] To jsi dost optimista stát už v Tatře nemá nic. Viz citace z článku ,,Tatru bezpečně kontroluje společnost Tatra Holdings (nejsilnější podíl v ní má indická Vectra, dále americký investor Sam Eyde a belgická KBC), ostatní akcionáři drží jen něco přes osm procent.,, Tím pádem vlastní i ochrannou známku TATRA a veškeré know-how. Takže česká firma to už není mnoho let.
Jinak jak vidím tak jsem se moc nesekl v tom jaké typy komentářů se od určitých lidí objeví.
-
Petr BORKA
- Příspěvky: 25
- Registrován: 15.11.2005 21:55
Příspěvek
od Petr BORKA » 16.03.2010 08:25
Re tatrablázen
Ahoj, s tím Liazem to vidím trochu jinak . Vzpomínám na ty bitky, když ČSAD a nebo Chemopetrol za minulého režimu nakoupil soupravy s tahačem Volvo. Do té doby všude Liazky a každý koukal na zahraniční kolegy. Najednou padly hranice a každý chtěl mít něco z venku a Mercedes zrovna nejžádanější nebyl. Spíše alespoň v mém okolí to byly Volva, Scania a taky Magnum. Ještě v roce 1994 někteří šílenci jezdili za 6 000 plus 200 marek na výdaje jenom proto, že se jezdilo s Magnumem. Druhá rána pro Liaz přišla, když se u nás rozjel trh se zahraniční ojetou technikou. Potom už ji nekupoval téměř nikdo. Navíc dříve bylo běžné, že kdo jezdil MKD tak krom knížky musel být automechanikem nebo tomu aspoň rozumět. Běžně se na cestě měnil vstřik a nebo těsnění pod hlavou. Dnes může s kamionem jezdit třeba číšník a ten je potom odkázanej skutečně jenom na ten servis. Dovedu si třeba představit u hasičů Liazku s novou kabinou, co dnes mají naše autobusy.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.09.2009 21:29
Příspěvek
od » 16.03.2010 08:28
[Michal Franz - 16.03.2010 07:30] Nevím proč mi nadáváš do šašku, když jsi šašek sám. Koukal jsem na tu servisní síť. No nechci ti do toho kecat, ale servisní síť si představuji jinak, protože jestli od nás na západ máš v každém státě jen jeden servis e jednu prodejnu tak to je fak málo. Už vidím, jak budu jezdit s Tatrou z města Nice do Paříže aby mi tam udělali garanční prohlídku. To si raději koupím toho Mercedesa a sorry, takto uvažuje většina. Ty jsi fanda Tater, já ti to neberu, ale prosím tě, uvažuj logicky a neplácej nesmysly.
To s tím mercedesem je možná pravda, ale spíš to ukazuje na úroveň českých služeb v oblasti jednání se zákazníkem. V německu by se ti to nejspíš nestalo, protože tam si zákazníka nejen váží (což v čechách ne) a hlavně tam mají nějakou firemní kulturu což v čechách není.
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.03.2010 08:56
[ - 16.03.2010 08:28] No vidíš a já myslel, že jsme v čechách, kde má Tatra kvalitní a lacinou servisní sítˇ a některé jiné značky mají servisy, kam neradno strčit auto protože koukaj jak tě natáhnout. Asi jsem se spletl, jsme někde v Evropě, kde má Tatra jediný servis. V Německu si státní podnik typu údržba silnic nesmí dovolit koupit zahraniční auto. A jak je to u nás vidíme všichni.
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.03.2010 08:58
[Luboš Samec - 16.03.2010 08:07] A Ty se těm reakcím divíš, po tom jakým tónem to Fajstl napsal? Kdyby dal odkaz na článek bez urážlivého úvodu, ani nepípnu...
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.09.2009 21:29
Příspěvek
od » 16.03.2010 09:13
[Hynek Obroučka - 16.03.2010 08:56] To by bylo špatný, kdyby domácí automobilka neměla ve své vlastní zemi servisní síť. Já hlavně mluvím hlavně o cizině a hlavně o civilních verzích náklaďáků. Přece nemůže automobilka být živa jen z vládních tendrů nebo jo? Źádnou takovou krom Tatry neznám. A v civilním sektoru? Cožpak si normálni firma v zahraničí třeba v tom Německu nebo Francii koupí Tatru, když v celé zemi je jeden jediný servis? To si raději koupí jiné auto, třeba kvalitativně horší, ale servis bude mít na každém rohu. Přece já si taky nepůjdu koupit osobní auto, který bude mít servis jediný v republice a ještě k tomu 300km daleko ne?
Vůbec nechci hanit Tatru, je to kvalitní auto a rád bych, aby už konečně začala vydělávat, ale takhle to fakt nepůjde. Musí se zaměřit na civilní sektor a k tomu je potřeba dobrá a "hustá" servisní a prodejní síť.
My ji v čechách máme, ale co třeba ve Francii, Německu, Ukrajině.....
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.03.2010 09:45
[ - 16.03.2010 09:13] Oni si tu tatru v Německu koupit nesmí, když chtějí jiné, než německé auto, musí si to velmi složitě zdůvodnit (v podstatě až když takové auto německé výroby neexistuje), takhle to funguje třeba u německých hasičů, tuhle informaci mám od kamaráda, který tam pracuje.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30.09.2009 21:29
Příspěvek
od » 16.03.2010 10:43
[Hynek Obroučka - 16.03.2010 09:45] Toť otázka, zda to dobře pochopil, protože Německo je v EU stejně jako my a nesmí dělat protekcionismus. Na druhou stranu, oni si postaví výběrové řízení tak, aby to vyhrála domácí automobilka (tak jako u nás). To, že si to musí zdůvodnit, to si myslím, že je jen pro jejich nadřízené, kteří dle mého názoru mají zase nařízeno aby preferovali domácí automobilky, ale musí se to dělat v potichu a žádné oficiální nařízení kvůli EU neexistuje.
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 16.03.2010 11:22
[Hynek Obroučka - 16.03.2010 09:45] jsetli se nepletu Hynku (uz jsme o tom jednou mluvili) dokonce v Nemecku muze Tatra jen mimo pozemni komunikace a nesmi byt jako silnicak, nebot nema tuhou zadni napravu. JJS
-
Pavel Lang
- Příspěvky: 25
- Registrován: 04.04.2009 21:42
Příspěvek
od Pavel Lang » 16.03.2010 11:29
[Hynek Obroučka - 16.03.2010 09:45] Aha proto mají němci tolik aut IVECO s nástavbou Magirus. Víš tohle mě připadá jako blbost zvláště když tak trochu vím jak němci potažmo obce techniku pro svoje hasiče nakupují. Že v německu je silný patriotizmus je jasný ale i zde rozhoduje že kvalita a cena je základní kritérium. Dle mého je to tak že prostě německá auta jsou dobrá a konkurence shopná se skvělou servisní sítí. Tatra je výborný auto jenže to jsou všechny jinak by se neprodávali a bez partnera viz Volvo, Renault , Man atd. je v háji. Kde by dneska byla Škoda bez koncernu VW.
-
miroslav černoch
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek
od miroslav černoch » 16.03.2010 12:44
[Pavel Lang - 16.03.2010 11:29] ta IVECA se taky dělají v Německu, kousek od Mnichova a jak píšeš, to je jiná kvalita a pak i servis
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.03.2010 13:04
[Jiří Sucharda - 16.03.2010 11:22] To není pravda, mimochodem v Německu jezdí poměrně hodně sklopek u různých stavebních i přepravních firem. Rozhodující je homologace v EU a tu Tatra má. Mimochodem velmi známá firma Felbermayr ke svým několika starším Tatrám právě v Tatře jedno vozítko zakoupila, zatím lze jen spekulovat, co z toho bude za udělátko.
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 16.03.2010 13:06
[Pavel Lang - 16.03.2010 11:29] Jak píše Mirek - Iveco magirus je Firma sídlící v Německu živící německé zaměstnance, proto jezdí v Německu. Já si to nevymyslel, je to holý fakt, který jen nelze oficiálně přiznat, neb EU. Jen my jsme papežštější než papež...
-
tatrablázen
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek
od tatrablázen » 16.03.2010 13:55
[Luboš Samec - 16.03.2010 08:07] psal sem o patentu a ne o majetku. naše republika už se taky jen česká jmenuje takže to neřešim
-
tatrablázen
- Příspěvky: 131
- Registrován: 13.05.2008 15:59
Příspěvek
od tatrablázen » 16.03.2010 14:05
[Petr BORKA - 16.03.2010 08:25] Xena byla ve svý době silnej konkurent. neřešim starý 110ky. bohužel oběma automobilkám chyběla ve světě servisní sít a hlavně vyspělý kapitalisti si holt servis vždy zaplatili. to jen na východě byl zvyk bouchat všechno na koleně. mělo to svoje pro a proti. jako všechno.
vedení Tatry v devadesátých letech totálně chrápalo na úspěších z ruska. jsem realista a vim,že Tatra tento boj těžko přežije, ale je mě líto těch lidí co tomu dali celej život .
to auto ve svym segmentu je více než konkurenceschopný, to je neoddiskutovatelnej a několikrát prokázanej fakt. bohužel o nákupech vozidel už pár let nerozhodují kvality,ale něco naprosto jinýho. znám firmu kde se chtěli vrátiti k tatrám,ale vedení které není české jim místo toho vnutilo mercedesy. a přitom mezi řidičema byly skoro boje kdo půjde na tatru a z actrosu chtěli pryč.
ale jak říkám zeměkoulí točej mocnější a my si tu můžeme akorát cvakat do kláves. věřte si nebo ne
Zpět na „Co vás pálí?“