Aktuální problémy, neshody, trable...
-
Návštěvník
Příspěvek
od Návštěvník » 19.07.2008 12:15
JAké máte zkušenosti s ovládánim VRZU při jízdě k zásahu? Když vidím některá videa tak mě běhá mráz po zádech. Řidič sotva zvládá vozidlo do toho silniční provoz a nakonec si protože je to svátek když může houkat tak si hraje se sirénou. Přitom vedle sedí velitel který to může v pohodě ovládat. Samozřejmě může ovládat radiostanici , udílet pokyny a tak... , ale ve chvílích volna bych se přimlouval za ovládání VRZ někým jiným než řidičem. Jaké máte zkušenosti? Jinak podle ovládání VRZ se již z dálky dá vydedukovat kdo jej používá a někdy je opravdu méně více
-
Hexik ...
- Příspěvky: 15
- Registrován: 26.07.2008 20:07
Příspěvek
od Hexik ... » 26.07.2008 17:26
U nás VRZ ovládá pouze a jedině VD, stejně tak jako RDST...
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 26.07.2008 17:54
Dost záleží, kde je v autě namontované ovládání VRZu, jestli na straně řidiče nebo velitele...
-
Hexik ...
- Příspěvky: 15
- Registrován: 26.07.2008 20:07
Příspěvek
od Hexik ... » 26.07.2008 20:11
[Martin Petržela - 26.07.2008 17:54]
To jo, ale není takový problém ho přemístit... Převrtat 2 díry o několik cm...
-
Honza
- Příspěvky: 167
- Registrován: 01.10.2007 12:32
- Bydliště: Nové Dvory
Příspěvek
od Honza » 26.07.2008 20:36
U nás VRZ ovládá VD stejně jako RDST. Když se tam dostane někdo jinej,tak to občas vypadá,že mu to musí VD zapnout nebo ukázat jak se to ovládá...to jsou hold ti,kteří musí za každou cenu sedět vepředu hlavně že ví,že je trambus čtyřmístný a ostatní musí přes něj zbytečně přelézat,což zabere nějakej čas...a je to úplně zbytečný...
-
Lukáš Babor
- Příspěvky: 2
- Registrován: 25.07.2008 00:27
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Lukáš Babor » 26.07.2008 21:01
U nás řidič, protože máme v MANu ovládání pomocí přepínačů umístěných na přístrojové desce blíže u řidiče.
-
Michal Franz
- Příspěvky: 67
- Registrován: 14.11.2006 15:36
Příspěvek
od Michal Franz » 27.07.2008 09:42
U nás ovládá vrz z 95% strojník! Néjlíp vý kdy potřebuje houknout popř.troubit! A Navíc řikaj chlapi že při dostrojování během jízdy první cca.3 Km vůbec neví co se na silnici před vámi děje!
-
bart
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek
od bart » 27.07.2008 11:56
Hodne zalezi na umisteni ovladacky. U nas je blize k ridici, ale dosahne na ni i velitel. VRZ tedy ovlada taky v 95% strojnik. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze to je vhodnejsi. Ridic nejlip vi kdy to potrebuje a kdyz ma hodne prace, tak ho akorat nestihne vypnout, ale to neni na zavadu. Osobne se primlouvam k tomu,radeji houkat vice, nez jak bylo uvedeno vyse ze mene... Z pozice strojnika to zdaleka nevypada tak jako kdyz se na to diva nekdo z okna panelaku a rika si proc houka... na hlavni... nikde nikdo... Ale ridic se na to nediva ze staticke pozice a uz vubec ne shora. Musime predvidat, ze nam muze nekdo vybehnout mezi zaparkovanymi vozidly - problem na sidlistich a v mestske zastavbe, taky nevidime za roh pres budovy do krizovatek. Proto radeji houkat vic a upozornovat tak ostatni ze se neco blizi. Take v pripade nejeke nestandartni situace musime pocitat s delsi brzdnou drahou nakladaku ve srovnani treba se sanitkou. Navic mame jeste na pacce pod volantem ovladac vzduchove houkacky. Ono nekdy clovek jede na VRZ, ale nestaci se divit, nekteri ucastnici silnicniho provozu proste nevidi, neslysi, nebo mozna spis asi nevi co maji delat. Hlavne bezpecne...
-
- Příspěvky: 866
- Registrován: 08.12.2005 22:07
Příspěvek
od » 27.07.2008 15:11
Předpisy je jasně dané, jak to má být a většinou je to i součást strojnických a velitelských kurzů a často je to i součást závěrečné zkoušky.
-
Martin Petržela
- Příspěvky: 270
- Registrován: 21.06.2008 19:12
Příspěvek
od Martin Petržela » 27.07.2008 15:44
Spousta ovladačů se v moderních autech stěhuje na volanty.
Zatím je to jen rádio, hands-free, navigace. Proč by se ale stejným způsobem jednou nemohlo ovládat i VRZ ? (U starších kousků to bude samozřejmě problém)
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 27.07.2008 19:59
[Martin Petržela - 27.07.2008 15:44] jako velitel a zaroven nekdy strojnik jsem byl proto, abychom ve vsech vozidlech umistili ovladani RDST a sireny tak, aby na ne dosahl jak strojnik, tak i velitel. U dobrovolnych jednotek je velitel vetsinou "sladeny" se strojnikem a rozdeli si ukoly, za jizdu je zodpovedny strojnik a proto si vetsinou ovlada zapnuti a vypnuti VRZ, velitel vetsinou ovlada podtakove houkačky na pokyn strojnika nebo kdyz uzna za vhodne. JJS
-
ZATES
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.01.2007 17:25
Příspěvek
od ZATES » 27.07.2008 21:11
Nejoptimálnější se mi zdá ovládání, dostupné pro oba (řidiče a velitele).V případě jízdy k zásahu může ovládat VRZ a RDS velitel,a v případě třeba dálkové dopravy vody cisternami je řidič -strojník ve voze bez velitele,a VRZ -RDS potřebuje ovládat sám.
Jen můj názor.Čauky.
-
Petr Měrka
- Příspěvky: 299
- Registrován: 14.10.2007 21:59
Příspěvek
od Petr Měrka » 28.07.2008 00:19
[ZATES - 27.07.2008 21:11] My to máme taky tak udělané.VRZ je uprostřed a poholdně na něho dosáhnou řidič i velitel.Vysílačka je víc k veliteli,ale na mikrofon dosáhne i strojník,pokud se trošku natáhne. foto:
http://www.sdholdrichovice.estranky.cz/fotoal - bum/technika/s-706-rthp/684
-
DDD DDD
- Příspěvky: 18
- Registrován: 27.05.2008 20:31
Příspěvek
od DDD DDD » 28.07.2008 14:12
Ahoj, Jelikož máme tatru 815 tak máme ovládání uprostřed palubovky takže jí nejčastěji zapínají hasiči kteří sedí na bydýlku, ale jen na pokyn strojníka protože jak již bylo zmíněno tak právě on je zotpovědný za jízdu. Jinak ještě jedna poznámečka k článku od ZATES: jen bych chtěl upozornit že strojník nesmí jet sám s výstražným ani při dálkové dopravě vody.
-
ZATES
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.01.2007 17:25
Příspěvek
od ZATES » 29.07.2008 16:52
[Aleš Pařil - 28.07.2008 14:12] Zdravím, a není to trochu nelogické, když je strojník stejně zodpovědný za jízdu,tak nesmí jet sám? To jako když bude vyjíždět třeba 5 vozidel tak s 5ti strojníky-řidiči pojede také 5 velitelů vozu?
-
- Příspěvky: 866
- Registrován: 08.12.2005 22:07
Příspěvek
od » 29.07.2008 18:07
[ZATES - 29.07.2008 16:52]
Ano, přesně dle předpisů. Není na tom nic nelogického ani logického.
-
ZATES
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.01.2007 17:25
Příspěvek
od ZATES » 29.07.2008 18:41
[ - 29.07.2008 18:07] Můžešmi prosím napsat, který konkrétní předpis toto předepisuje.Nevzpomínám si na nic podobného,a tak si rád osvěžím pamět.Dík.
-
DDD DDD
- Příspěvky: 18
- Registrován: 27.05.2008 20:31
Příspěvek
od DDD DDD » 29.07.2008 20:48
ZATES: Pozor v tomto případě nevím jestli si úplně rozumíme Říkal jsem že strojník nesmí jet sám pod majákama. A je to ze dvou důvodů jednak nesmí mluvit do vysílačky a druhý důvod je ten že velitel vozu musí dávat ¨společně se strojníkem pozor na cestu a v případě DN slouží jako svědek. Jinak když počkáš do zítra tak ti to napíšu kde to najdeš jinak je to v zákoně 133/1985
-
ZATES
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.01.2007 17:25
Příspěvek
od ZATES » 29.07.2008 21:35
[Aleš Pařil - 29.07.2008 20:48] Toho svědka u nehody,bych ještě pochopil,ale nehoda se ti může stát i bez majáků.Co nechápu je že,řidič-strojník nesmí mluvit do vysílačky,proč?
-
Jiří Sucharda
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek
od Jiří Sucharda » 29.07.2008 21:58
[Aleš Pařil - 29.07.2008 20:48] tak to si rad pockam, jsem totiz presvedcen ze tam budes hledat dost dlouho, jelikoz hasici a policie ma myslim vyjimku na ovladani rdst a telefonovani, mozna neco resi rad strojni sluzby, ale to neni dogma. Myslim ze pri pripadne nehode by bylo policajtum uplne jedno kolik jelo v aute lidi. JJS
Zpět na „Co vás pálí?“