Profesní průkazy
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:25
Tak teda nevím co se zase děje v Praze, právě jsem si přečetl zákon č. 374/2007 a paragraf 46, kde se píše, že jen podnikoví hasiči z povolání musí dělat přezkoušení ze sil. zákona a musí mít profesní průkaz. Jen všichni příslušníci a dobrovolní hasiči NE !
Toto platí od 1.1.2008
Být to někde v Americe, tak by asi hned někdo podal žalobu pro diskriminaci. Jó, ale jsme v Česku, kde má každý jen své zájmy. A co my podnikoví hasiči, nás se nikdo nezastane?????
Stát asi ne, tak nic- tak se žije v Česku kolegové.
-
- Příspěvky: 213
- Registrován: 26.02.2006 20:36
Příspěvek od Hasič Josef » 12.05.2008 15:25
,nebo něco podobnýho,ale zdá se mě to naký divný.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:25
Já už ty novinky normláně ani nestíhám registrovat, to by se jeden poblil. No, profesák mám do konce listopadu, tak se začnu starat až pak... KuK
-
- Příspěvky: 46
- Registrován: 24.12.2006 11:47
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:25
Díky své neznalosti jsi tady opět zatáhl naprostou blbost. Řídit vozidlo s právem přednosti v jízdě může osoba starší 21 let. Vidíš v té větě nějaký profesák? KuK
- Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek od Filip Foukal » 12.05.2008 15:25
§ 46
(1) Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů zahrnuje vstupní školení a následná pravidelná školení.
(2) Zdokonalování odborné způsobilosti řidičů je povinen se účastnit řidič, který
a) je občanem členského státu Evropské unie a má na území České republiky trvalý pobyt,
b) je občanem členského státu Evropské unie a má na území České republiky přechodný pobyt, který trvá alespoň 185 dnů v kalendářním roce, nebo
c) je občanem jiného než členského státu Evropské unie a vykonává závislou práci5) pro zaměstnavatele usazeného na území České republiky nebo podniká na území České republiky,
pokud řídí motorové vozidlo, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny C, C+E, D a D+E nebo podskupiny C1, C1+E, D1 a D1+E nebo řidičské oprávnění uznávané jako rovnocenné.
(3) Povinnost podle odstavce 2 se nevztahuje na řidiče
a) vozidel, jejichž nejvyšší povolená rychlost nepřesahuje 45 km . h-1,
b) vozidel používaných ozbrojenými silami České republiky, Policií České republiky, Celní správou České republiky a zpravodajskými službami České republiky,
c) vozidel Hasičského záchranného sboru České republiky a jednotek dobrovolných hasičů, zdravotnické záchranné služby a Správy státních hmotných rezerv,
d) vozidel používaných při zabezpečování civilní ochrany a báňské záchranné služby,
e) vozidel ve zkušebním provozu6),
f) vozidel používaných při výcviku podle částí třetí a páté tohoto zákona a při zkouškách podle částí třetí a čtvrté tohoto zákona,
g) vozidel používaných při přepravě věcí, které řidič využije při výkonu své závislé práce nebo podnikání, pokud řízení není hlavním předmětem výkonu závislé práce nebo podnikání řidiče,
h) vozidel používaných pro vlastní potřeby a
i) zemědělských a lesnických traktorů.
(4) Pravidelné školení je prohlubováním kvalifikace podle zvláštního právního předpisu6a).
§ 47
Vstupní školení
(1) Vstupní školení se provádí formou výuky a výcviku a je zakončeno zkouškou z profesní způsobilosti řidičů. Předmětem výuky a výcviku je získání a prohloubení znalostí
a) teorie pokročilého racionálního řízení a zásad bezpečné a defenzivní jízdy,
b) uplatnění vnitrostátních a mezinárodních právních předpisů vztahujících se k silniční dopravě,
c) bezpečnosti provozu a ekologického provozu vozidla,
d) poskytování služeb a logistiky,
e) hospodářského prostředí a organizace dopravního trhu,
f) sociálně-právního prostředí v silniční dopravě,
g) zdravotních rizik a jejich předcházení v provozu na pozemních komunikacích,
h) prevence a řešení mimořádných událostí v provozu na pozemních komunikacích.
Výuka obsahuje společnou část pro všechny skupiny řidičských oprávnění uvedených v § 46 odst. 2, zvláštní část pro skupiny řidičských oprávnění C1, C1+E, C a C+E a zvláštní část pro skupiny řidičských oprávnění D1, D1+E, D a D+E.
(2) Výcvik pro příslušnou skupinu nebo podskupinu řidičského oprávnění se provádí řízením výcvikového vozidla podle přílohy č. 2 pod dohledem lektora. Výcviku se může podrobit pouze řidič, který již je držitelem řidičského oprávnění příslušné skupiny nebo podskupiny. Část výcviku v řízení vozidla může být nahrazena výcvikem na řidičském trenažéru.
(3) Výuka a výcvik v rámci vstupního školení se provádí v základním rozsahu 140 hodin pro všechny řidiče uvedené v § 46 odst. 2.
(4) Řidiči, kteří jsou držiteli řidičského oprávnění skupiny C, C+E, D a D+E, se mohou podrobit výuce a výcviku v rámci vstupního školení v rozšířeném rozsahu 280 hodin.
(5) Řidič, který absolvoval vstupní školení pro skupiny a podskupiny řidičských oprávnění C1, C1+E, C a C+E a který hodlá řídit vozidlo, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny a podskupiny D1, D1+E, D a D+E, a naopak, se podrobí pouze zvláštní části výuky pro novou skupinu a podskupinu řidičských oprávnění.
(6) Učební osnovu vstupního školení, podíl výuky a výcviku na celkovém rozsahu vstupního školení, obsah výuky a výcviku, rozsah společné části a zvláštních částí výuky, část výcviku v řízení vozidla, která může být nahrazena výcvikem na řidičském trenažéru, a nejvyšší počet účastníků kurzu vstupního školení stanoví prováděcí právní předpis.
§ 48
Pravidelné školení
(1) Předmětem pravidelného školení je prohloubení znalostí získaných při vstupním školení. Pravidelné školení se provádí formou výuky.
(2) Řidič se zúčastní pravidelného školení v celkovém rozsahu 35 hodin do konce pátého roku od data vydání průkazu podle § 52c. Pravidelné školení je rozděleno do ročních kurzů v rozsahu 7 hodin.
(3) Držitel platného dokladu osvědčujícího profesní způsobilost řidiče, vydaného jiným členským státem Evropské unie podle předpisu Evropských společenství6b), kterému byl povolen na území České republiky trvalý nebo přechodný pobyt, nebo který začal vykonávat závislou práci nebo podnikat podle § 46 odst. 2, se zúčastní pravidelného školení v rozsahu 35 hodin do data uplynutí platnosti tohoto dokladu. Pokud do tohoto data uplyne méně než 5 let, neuplatní se rozsah ročního kurzu podle odstavce 2.
(4) Řidič, který se zúčastnil pravidelného školení pro skupiny a podskupiny řidičských oprávnění C1, C1+E, C a C+E a který řídí vozidlo, k jehož řízení opravňuje řidičské oprávnění skupiny a podskupiny D1, D1+E, D nebo D+E, a naopak, nemusí absolvovat nové pravidelné školení pro tyto další skupiny nebo podskupiny.
(5) Učební osnovu pravidelného školení, obsah výuky a nejvyšší počet účastníků kurzu pravidelného školení stanoví prováděcí právní předpis.
Odkaz http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/ ... s=10#10822
Myslím že by nebylo od věci požádat Požáry.cz o ujasnění věci článkem?
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
- Filip Foukal
- Příspěvky: 451
- Registrován: 22.02.2006 13:28
- Bydliště: Klášterec nad Ohří
Příspěvek od Filip Foukal » 12.05.2008 15:25
No to mě taky, a podle mě každýmu normálnímu člověku, ale jak sám víš, některým to ne a ne dojít, i když to přečtou milionkrát...
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:25
Máš recht. Ale já bych to zavedl pro všechny řidiče. Dvakrát školení, jednou testy. Protože kdo neřídí v práci, neví o změnách a novinkách většinou vůbec nic. KuK
- Marek Bělský
- Příspěvky: 98
- Registrován: 26.06.2006 12:03
Příspěvek od Marek Bělský » 12.05.2008 15:25
Hlavně aby za rok , za dva nepřišla další novela vyhlášky a nemuseli jsme si profesáky obnovovat.
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
Příspěvek od miroslav černoch » 12.05.2008 15:25
Máš pravdu, ono by se měli učit všichni i ti sváteční. Nejsem pro, aby jedni museli a věděli a ti druzí jen tápali, mnohdy je pak pozdě. Nikdy jsem se nesetkal, že člověk ví všechno a nebo to co ví, že stále platí, tak jako naše zákony. amen
-
- Příspěvky: 118
- Registrován: 28.11.2004 16:09
Příspěvek od Dedek Vladimír » 12.05.2008 15:25
Opět se ukazuje, že "na každů robotu nám treba špecialistou". Dokud budou právní předpisy tvořit slaboduchý jedinci jimž jde pouze o publikační činnost bez potřebné znalosti problematiky nebude to lepší. Další věc je kdo tu novelu měl k připomínkování. Když dostalo GŘ k připomínkování novelu zákoníku práce tak se sní taky moc nezabývalo, protože oni se řídí podle služebního zákona a dobrovolní hasiči ať se starají sami. Určitě si vzpomínáte na paradox, kdy vyšla vyhláška určující kdo smí používát VRZ a na dobrovolné hasiče se nějak zapomělo. Ještě, že stihli včas vydat novelu, aby jsme ty majáky hromadně nedemontovali. Prostě na nás tenkrát zapoměli a teď zase zapoměli na podnikové hasiče.
Pro nás se nic nemění nikdo profesáky nezákázal jen už nejsou povinný. Přeci nebudu vyskakovat z rozjetého vlaku když jede správným směrem. Souhlasím, že je to dobrá věc. Aspoň je člověk pořád v obraze aktuálních změn. A že jich poslední dobou je.
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
Příspěvek od Jakub Kozák » 12.05.2008 15:25
... by stačilo mrsknout tam "řidiči vozidel požární ochrany" nebo tak něco podobného. KuK
-
- Příspěvky: 266
- Registrován: 10.06.2006 08:56
-
- Příspěvky: 1785
- Registrován: 19.09.2002 00:37
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA