Stroboskop co vy na to?
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 10.01.2005 12:59
Příspěvek od Safos » 12.05.2008 15:18
Již delší dobu se mluví o stroboskopech a stavající majáky budou muset pryč co si o tom myslíte? je to už schválený nebo to je blbost?Ptám se protože letos by jsme měli dostat nový přírustek do mašeho vozoveho parku ,ale bude to nejspíš nejaký tranzit či nejaký ofroud pro širší využitelnost na pořádnou káru zatím nemají a tak si ten vůz budeme udělat .Dohadujeme se jaký majáky použít???
-
- Příspěvky: 294
- Registrován: 10.07.2004 18:27
Příspěvek od Hlinka Tadeáš » 12.05.2008 15:18
No ja urcite osobne bych zvolil zableskove majaky jsou skvele videt ale por¨izovaci cena je vetsi:-(a Jinak stoboskopy ve svetlech je supr vec u hasicu jsem to nevidel ale tady to maj na zachrance a kdyz sviti slunce tak jsou videt skvele a majak ani zableskovej se na to nehrabe.
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: 13.11.2004 11:25
- Bydliště: Zlín
Příspěvek od Tomáš Bártek » 12.05.2008 15:18
Řeknu to možná krutě ale dejte si tam cokoli kromě klasických majáků...Strobáče to je věc parádní ale pěkně mastná o tom žádná ale zábleskové jsou taky daleko lepší než normál...
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Nutno také vidět, že zábleskové rampy mají nižší spotřebu elektrické energie, takže tolik nezatěžují el. soustavu vozidla. Samozřejmě co se tohoto týče, tak je zdaleka nejlepší rampa s LED technologií, údajně už klesly i ceny - je nutno ale dobře vybírat, musejí to být LED 3. generace a ne ty obyčejné, co se tu dávaly na auta v čínských rampách od XMD. Taky pozor na homologaci, LED ramp zatím asi moc homologovaných nebude.Oproti klasickým rotačním rampám mají zábleskové poněkud vyšší cenu, holt je třeba rampu něčím krmit (zdroje), zatímco klasická si vystačí s běžnou elektroinstalací vozidla. Údajně ale zase mají nižší náklady na provoz. Osobně bych volil buď Teslu nebo Premiere Hazard a to i z finančních důvodů. Jejich rampy nejsou vůbec špatné a přitom jsou finančně daleko dostupnější, než sice kvalitní, ale drahé výrobky například od Federal Signal Co. Právě Tesla má teď na trhu úplně novou rampu - podívej se do rubriky EXTRA nebo přímo na adresu http://www.pozary.cz/clanek.asp?id_clanku=3094. Proti Premiere Hazard má výhodu ve světlejším odstínu modré barvy (cenu porovnávat nemohu, to se zeptej prodejců). Oba výrobci dělají tzv. modulární systémy, tzn. že si podle potřeb a stavu šrajtofle můžeš vybrat, co uvnitř všechno budeš mít a jak bude rampa veliká. Přičemž u obou si můžeš volit i kombinaci strobo a LED segmentů. Ale jak říkám, Premiere jsem tu zatím viděl jen v nejtmavším, už téměř modrofialovém odstínu Euroblue, přičemž sice nabízí i klasický odstín Blue, ale ten je zřejmě jen pro mimoevropské lokality...?? Ten Euroblue je stejný odstín, jako mají rampy Elvy VOAZ nebo některé staré JetSonicy. No, snad nemusím pokračovat. Pak záleží hrozně moc na výkonu stroboskopických jednotek a kvalitě optiky, aby si s tmavým odstínem poradily. Tesla je na tom lépe, podle obrázků bych to odhadoval na odstín, který má třeba u JetSoniců MP Praha. A ten je vidět skvěle. Navíc je nová Tesla jen 10 cm vysoká, takže jednak vypadá na autě mnohem lépe, než starší typ a taky má daleko lepší aerodynamické vlastnosti.Jak říkám, přečti si ten článek a když tak mrkni i na stránky výrobce - Tesla Holomý, adresa je http://www.tesla-holomy.cz/index.htm.Mnoho zdaru.P.S. Mým favoritem je ale stále FS Vista (8x direct flash strobo, komplet spodní patro, s transparentními kryty) - ale ta cena...
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
i sVlastofkou - mimochodem mame stejne favority - myslim tim Vistu. K LED-kam: hodne dela taky optika, ne jenom svitivost. Moje zkusenosti s Predatorem jsou jenom pozitivni - ackoli je to pouze pridavne,doplnkove svetlo-tak je videt lepe nez nektere rampy nejenom v noci, ale hlavne pres den. Optika dela hodne, hlavne proto, ze LED-ky maji uzky pruh zareni a optika ji musi dostat co nejvic dosiroka s minimalnimi ztratami svetelneho toku. V tomto smyslu dle meho nazoru je Predator jednicka. Na zaver jenom jedna vec : Mate osadit majak na auto v cene milionu a uvazujete jestli mu date na strechu ekvivalent ceny jedne pneumatiky nebo dvou pneumatik. Kdyz date jenom necelou jednu pneumatiku, zvysujete riziko, ze o to auto prijdete. Auto musi byt videt, protoze jizdou k zasahu (zvlaste ve spojeni s ostatnimi ucastniky silnicniho provozu a zvlaste v Cechach) se vystavujete riziku. Pokud to do Vas napali hovado a vy vite, ze jste usetrili par tisicovek na signalizaci, mate uplne jiny pocit, nez pokud to same hovado zlikvidovalo dobre a rozumne nablikane auto - tam vite, ze jste udelali vse, co se dalo.
-
- Příspěvky: 627
- Registrován: 18.10.2002 09:05
Příspěvek od Martin » 12.05.2008 15:18
Ledky se delaj i jako rotující je to klasický běžící světlo prakticky by sis to vyrobil i sám,ale pořizovací ceny LEDek nejsou zrovna nízké,co se týče strobáču tak je to taky jeden z klasických elektických obvodu pouze to trosku víc žere a musis davat bacha aby ti to neřachlo,jinak strobo jsou krásně vidět co se týče toho LEDkovýho vyzařování tak existujou dva druhy LEDek jedny který svítěj všema směrama a jedny který svítěj jen dopředu..potom je zde ještě speciální druh a to jsou vícebarevné LED diody,ještě k těm strobáčum tak tady po TP jezdí nějaký vytuněný fáro se strobáčema místo klasickejch světel a policajtum to zřejmě nevadí... .....co se týče toho osvícení vozu tak máš sice z jedný strany pravdu ale z tý druhý by zas mělo bejt poznat že jedou záchranáři a né cirkus...
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:18
Jo, presne, soucasna LED technologie s vysokosvitivymi diodami pouziva jeste kolem kazde LED miniaturni parabolku, Cimz se samozrejme zvysuje uhel vyzarovani a usetri na poctu diod a energie. Btw dnes jsem se byl podivat v kine na ten Ladder 49 a tam tech diodovych ramp na (nejen) hasicskych autech uz bylo videt spousta.P. S. K te cene - to me vzdycky muze vzit cert, kdyz vidim nejake zbrusu nove hasicske auto a na nem neviditelna rampa nejmenovaneho ceskeho vyrobce. Tak si vzdycky rikam, kdo se zblaznil - jestli vyrobce (proc to, hergot, jeste neinovovali?), firma, co ty autaky stavi (proc to vubec nabizeji? I kdyz zakaznik je pan... dobra tedy) nebo zadavatel zakazky (v cene auta v radech milionů usetri par tisic... dobra prace :-/ ). A je to presne o tom - predstava, ze ustrene penize za VRZ se lepe vyuziji pri nakupu relativne potrebnejsiho vybaveni bere za sve v momente, kdy o to vybaveni prijdete tim, ze vam ho nekdo zboura - protoze to auto preshlednul. Oni to amici dobre vedi, proc jejich auta vypadaji tak, jak vypadaji.
-
- Příspěvky: 191
- Registrován: 15.06.2004 05:57
Příspěvek od lucky ducky » 12.05.2008 15:18
Trendem je implantovat do LED 3.generace nejenom miniaturni parabolu, ale hlavne akrylatovou cocku a roztahnout primarne kuzel svetla na cca 20stupnu. Zbytek zaridi optika na krytu zdroje svetla. Mimochodem jsem nekde na netu videl majak z LED, ktery ma svitivost 360 stupnu. Technicky je to hromada LED osazena do valcoveho podstavce a prerusovac "toci" paprsek dokola v asi 16-ti ruznych rezimech, myslim ze to bylo na EP911.com. Souhlasim s nazorem, ze se jedna o pomerne jednoduche elektro. obvody, ktere si muze doma zbastlit pomalu kazdy. Smula je, ze optiku si uz nezbastlite, takze vysledny efekt sice nadchne prumerneho tuningare, ale pro profi pouziti nelze doporucit. Mluvim zde porad o smysluplne nablikanem vozidle, ne o cirkusu. Vlastofko, nevrhnete termin na kafe, pristi tyden bych mohl mit chvilku casu. acadiane zavinutec seznam.cz
-
- Příspěvky: 842
- Registrován: 11.12.2005 02:02
Příspěvek od Tomáš Otčenášek » 12.05.2008 15:19
a nekdo delal trochu do elektroniky, mam nejake navody na stroboskopy. Ale vetsina je na 230V, pokud mate stridac, no problem, jeden mam i na 12V, ale problem je ze dava vboj co 1-2s. Ale vyhodou techto strobe je ze pokud vam shori vybojka, sezenete za 120Kc novou.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: 05.01.2006 21:59
Příspěvek od Zdeno Fájrmen » 12.05.2008 15:19
muzu se zeptat jsou strobáče zakázaný na civil autech???...že bych si dal nejakej majilinkatej na auto...kdyz jedu do hasicarny tak to mam docela dalku pres mesto...poradte prsim jak to treba nejak obejit abych byl videt ze trosicku pospicham normalne v provozu(teda vetsinou tu to je v pohode)....dik za rady
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: 31.01.2003 17:11
Příspěvek od Michal 911 » 12.05.2008 15:19
Problém je v tom, že podle platné legislativy není možné na vozidlo montovat jiné než scvhálené světelné zdroje. Stroboskopy ve světlech jsou nejenom neschválené, ale při montáži do hlavních světlometů dochází ke změně vlastností paraboly, což je nepřípustný zásah.
Jistou možnost bych viděl spíše v blikačích dálkových světel, které využívají jako světelný zdroj stávající světla u kterých neméní světelné vlastnosti. Nabízí je dost firem a jsou i cenově přijatelné. Je však třeba si uvědomit, že se jedná o přibližně stejný výstražný efekt, jako manuální problikávání dálkovými světly. V žádném případě použití neopravňuje k přednostní jízdě.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: 05.01.2006 21:59
Příspěvek od Zdeno Fájrmen » 12.05.2008 15:19
jj díkas za dobrej tip...nevis jeste jen tak nahodou jaky firmy to vyrábějí???a za kolik?...je mě to jasný ze si tím cestu nevydupu na silnici ale tak aspon je minimalne o me vedet....
- ruská vlaštovka
- Příspěvky: 1960
- Registrován: 04.08.2002 01:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od ruská vlaštovka » 12.05.2008 15:19
Hele, raději nedráždi kobru bosou nohou, jak tě s tím někde nachytaj švestky, tak si na tobě smlsnou. Stroboskopy ve světlech jsou k ničemu, aby to bylo vidět, je nutno vysolit nemalý peníz a navíc u každého tvaru paraboly je ideální umístění jinde. Často se proto dávají do přídavných světel místo původních žárovek, občas jsou k vidění v blinkrech. Samostatné modré strobomajáky jsou sice fajn, ale jen než tě někdo udá nebo chytí - navíc při případné nehodě to stejně prošvihneš. Přeblikávač dálkových světel je velmi účinná a přitom levná výstraha, dá se postavit doma za pár korun - případně koupit, ovšem nejsem si jist, jak zrovna na tohle kouká naše legislativa. Také je možno použít LED světla v interieru, buď na přísavkách na okně nebo na stínítko sluneční clony, typů je přehršel. Je jen třeba použít minimálně LED třetí generace, taková světla jsou vidět relativně dobře i z úhlu. Ale samozřejmě tě to vůbec k ničemu neopravňuje, protože to tam máš nelegálně, takže zapomeň na nějaké přednosti ap. Naopak lidi jsou svině a záhy tě někdo udá a policajti si to už pohlídaj. Raději bych s modrejma vůbec nezačínal, ještě tak maximalně ten přeblikávač. I když mám dojem, že postihy jsou zatím směšné. Je možno použít i přerušovač, takže dálková světla se rozsvěcují současně. Viděl jsem i zapojení, kdy střídavě svítila obě dálková světla a pak zase přídavná. Ale osobně se mi nejvíce líbí právě ten přeblikávač pravá / levá (wig wag).
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:19
tak jsem si hezky odklepl enter )) chtel jsem jen pridat zkusenost s hasicskymi auty, blikani dalkovych svetel neni dost dobre videt a na vesti vzdalenost spise vytvari dojem, ze vozidlo jede po nerovnosti nebo poskakuje. Na Aviii uz mame nainstalovany jeden ze tri problikavacu ktery jsme koupili, je to znackovy Code 3 a je to super. Jednoduche zapojeni pouze u pojistek, zadny zasah do svetel ci instalace, zadne dalsi kabely apod. Svetelny efekt je popisovany wig-waw (tedy prave - leve) a funguje tak, ze svetla jdou normalne jako bez nej a pri zapnuti, problikava pri vypnutych svetlech, pri parkovackach a pri tlumenych, pri prepnuti na dalkove se automaticky vypne, aby clovek ve tme dobre videl, pri prepnuti na tlumene se zase rozbehne. V Avii je to v ramci jednoho svetlometu a tak je to tlumenym svetlem trosku zastrene, ale pokud jsou dva hlavni svetlomety a tohle je v samotatnych vnitrnich dalkovych svetlech tak je to super. Mame to vyzkousene u prvniho zasahu a zkusenosti na 1. Utikali i chodci a dobre to upozornuje i u stojiciho vozidla. Jirka
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 13.12.2004 08:34
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: 05.01.2006 21:59
Příspěvek od Zdeno Fájrmen » 12.05.2008 15:19
jestli to dobre chapu pane Suchardo tak na aute by me to neustale preblikávalo i za doby kdy bych to nechtel nebo to jde nejak regulovat, existuje nejaky plánek na tuto upravu?..jaka firma prodává Code3?zatim moc dekuju
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: 31.01.2003 17:11
Příspěvek od Michal 911 » 12.05.2008 15:19
Standardní fungování blikačů je takové, že po aktivaci generují střídavé záblesky dálkových světel (cca 2 záblesky za sekundu). Pokud však řidič zapne dálková světla, blikač se automaticky vyřadí z provozu a zapne se až přepnutím zpět na světla tlumená.
Pracuje tedy při vypnutých světlech nebo při současné funkci potkávacích světel.
Blikač nabízí skutečně velké množství firem. Ceny se pohybují od asi 1000 až po 4000 tisíce za kus. Namátkou
PREMIER HAZARD
VISION ALERT
CODE 3
WHELEN
PRIME SAFETY, s.r.o.
TACTICAL & COMPONENT, a.s.
a mnohé další.
Základní typ blikače je wig-wag (střídavé blikaní) potom samozřejmě existují i další modely, např. multipatern flasher, který cyklicky střídá několik módů blikání, blikače zadních světel apod.
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 12.05.2008 15:19
uz odpovedel za me a zcela. Je to jedna z dobrych a patrne take legalnich veci pro vetsi bezpecnost pri jizde k zasahu a u samotneho zasahu. Jirka
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA