od kolika
-
Příspěvek od Freek » 12.05.2008 15:26
Kazdy (hasic) by si mel aspon 1 dukladne precist aspon tecto 5 dokumentu:
Zakon 133/1985 Sb.
Vyhlasku 247/2005 Sb.
Bojovej rad JPO
Cvicebni rad JPO
Prirucku prvni pomoci
Aspon tohle si prectete, kdyz nic jineho. Az to budete mit, tak vam rad doporucim dalsi podklady pro vzdelavani, ale tohle je minimum. A mel by to znat kazdy, nejen velitel JSDH !!!
-
Příspěvek od Petr Haska » 12.05.2008 15:26
Velmi děkuji. Můj velitel jednotky je momentálně někde pryč v Evropě a tudíž mám na něj drahý tarif. (I když je asi v EU a společnosti Vodafone,T-Mobile a O2 museli ceny hovorů do zemí EU slevit).
Co se týče zákonů tak si je rád přečtu, ale nejsem profi hasič abych je nosil v hlavě. To už by na mně bylo trošku moc. Studuji si ty zákony, které momentálně potřebuji. Moje povolání vyžaduje znalost asi 10 zákonů a x vyhlášek. Dělám to "profesionálně"-aspoň jsem za to placen a stejně všechny dokonale neznám a sem tam do nich musím kouknout. Co se týče vyhlášek a zákonů hasičských beru na vědomí jenom ty "životně důležité". Divím se Freeku, že jsi ještě nezmínil vyhlášku 35/2007, zákon "o obcích"; "o krajích" , vyhlášky vydávané krajem, poplachové plány atd. To bych měl taky vědět, kam můžu jet a co musím znát.
Zeptal jsem se, a ještě do mě rýpete, že mám hledat. Když je něco nalezené, považuji za zbytečné to znovu objevovat v džungli naší administartivy.
Ještě jednou děkuji a příště budu držet hubu.
-
Příspěvek od Vítězslav Schimmerle » 12.05.2008 15:26
Když jsem nastupoval do JSDH obce, tak mi velitel nabalil čtení na dobrou noc (bojový řád a cvičební řád) seznamoval jsem se s technikou, kde co je, k čemu to slouží, pak si mě z teho velitel ústně a namátkou přezkoušel. Dále se u nás provádí celoročně různě zaměřená školení. Pak mě velitel poslal na kurz NDT a bylo. Neříkám, že si pamatujeme všechno, ale právě tím celoročním školením a namátkovým zkoušením si to dřív nebo později každej zapamatuje
-