Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Aktuální problémy, neshody, trable...
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.04.2021 10:41
Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od Hasiči SDH » 28.02.2025 08:09
Ahoj, možná zde toto téma již proběhlo, ale nenašel jsem správnou odpověď. Rád bych se zeptal znalejších a zkušenějších z hlediska specifikací CAS. V dnešní době lze na dotační titul získat V1_202X na nákup nové CAS. Jedná se mi konkrétně o CAS 20 / 4000 / 240 S2R (T, Z). Vím, že specifikace neboli technické podmínky, jsou již hotové v rámci dohody. Ale zajímalo by mě, co vše jsme si schopni, popřípadě změnit, přidat, ubrat.
Za prvé bych se rád zeptal na volitelné opce CAS - převodovka ( je více typů, může se změnit, jaká je cenová relace, případně zkušenosti, jakou zvolit ). Dále bych se rád zeptal na ostatní opce – klimatizace, pneumatická houkačka, osvětlovací stožár, barevné označení apod. je tohle vše také volitelné, nebo už dohoda udává min. věci, které CAS disponuje?
Jako poslední bych se rád zeptal na samotnou výbavu vozidla. CAS 20 již má nějaké technické podmínky, kde je zmiňováno vybavení typu R i s tím, kde je uloženo. Nicméně spousta sborů má vybavení oproti tabulce, která udává vybavení více – ať už např. vybavení na likvidaci obtížného hmyzu, na provizorní uzavření plynového potrubí, zvedací vaky, nástroje na otevírání uzavřených prostor, někdo má 2 motorové pily apod. Je možnost si vybavení doplňovat, popřípadě jak vstřícná je poté třeba společnost THT při zhotovování CAS?
Poslední vsuvka, rád bych se zeptal na vybavení CAS dýchací technikou. V podmínkách, v různých řádech je udáno, že CAS je vybavena počtem dýchací techniky, jako počet sedadel, tedy 6 ks + 3 lahve. Koukal jsem třeba na fotky CAS JSDHO Bernartice a nenašel jsem ty 2 zbylé, je podmínka mít 6 ks v kabině nebo stačí 4 v sedadlech a případně 2 v nástavbě? Nebo stačí pouze 4 ks.
Velice všem děkuji za informace a laskavost ohledně CAS a možností výběru.
Za prvé bych se rád zeptal na volitelné opce CAS - převodovka ( je více typů, může se změnit, jaká je cenová relace, případně zkušenosti, jakou zvolit ). Dále bych se rád zeptal na ostatní opce – klimatizace, pneumatická houkačka, osvětlovací stožár, barevné označení apod. je tohle vše také volitelné, nebo už dohoda udává min. věci, které CAS disponuje?
Jako poslední bych se rád zeptal na samotnou výbavu vozidla. CAS 20 již má nějaké technické podmínky, kde je zmiňováno vybavení typu R i s tím, kde je uloženo. Nicméně spousta sborů má vybavení oproti tabulce, která udává vybavení více – ať už např. vybavení na likvidaci obtížného hmyzu, na provizorní uzavření plynového potrubí, zvedací vaky, nástroje na otevírání uzavřených prostor, někdo má 2 motorové pily apod. Je možnost si vybavení doplňovat, popřípadě jak vstřícná je poté třeba společnost THT při zhotovování CAS?
Poslední vsuvka, rád bych se zeptal na vybavení CAS dýchací technikou. V podmínkách, v různých řádech je udáno, že CAS je vybavena počtem dýchací techniky, jako počet sedadel, tedy 6 ks + 3 lahve. Koukal jsem třeba na fotky CAS JSDHO Bernartice a nenašel jsem ty 2 zbylé, je podmínka mít 6 ks v kabině nebo stačí 4 v sedadlech a případně 2 v nástavbě? Nebo stačí pouze 4 ks.
Velice všem děkuji za informace a laskavost ohledně CAS a možností výběru.
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: 13.09.2023 14:21
Re: Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od petr96jsdh » 28.02.2025 08:20
Ahoj, tak v základu má CAS 20 klimatizaci už z výroby. Za příplatek je posílená klimatizace pro osádku v zadu. Totéž platí i pro pneumatickou houkačku jedná se o zdvojení. Ovšem další volitelné obce jsou již za příplatek a CAS jimi není vybavena viz. technické podmínky. Tyto obce jsou volitelné a rámcová dohoda je umožňuje, ale nenařizuje.
Co se týče převodovky my jsme volily ZF Traxxon jedním z důvodů byla i cena za Allison se připlácelo 500 000,- tady hde spíš pak taky o to co by vám vyhovovalo lépe za mě je 12st automat lepší, než převodovka s měničem. Co se týče rozmístění vybaveni do určité míry je si možné určit kde co bude ovšem u některých věcí je možné narazit na zadaní dle TP-toto s vám vyřeši v THT a řeknou co je možné. Při jednáních jsou velice vstřícní. PS dvě pily nejsou problém umístit.
Co se týče dýchací techniky tak dle TP musí být CAS vybavena 6 IDP ovšem umístění IDP pro velitele a strojníka je možné zvolit. My jsme například volili pro velitele vedle na středovém panelu a pro velitele pod zadní sedačkou. U zmíněného sboru můžou být oba umístěné pod zadními sedačkami.
Co se týče převodovky my jsme volily ZF Traxxon jedním z důvodů byla i cena za Allison se připlácelo 500 000,- tady hde spíš pak taky o to co by vám vyhovovalo lépe za mě je 12st automat lepší, než převodovka s měničem. Co se týče rozmístění vybaveni do určité míry je si možné určit kde co bude ovšem u některých věcí je možné narazit na zadaní dle TP-toto s vám vyřeši v THT a řeknou co je možné. Při jednáních jsou velice vstřícní. PS dvě pily nejsou problém umístit.
Co se týče dýchací techniky tak dle TP musí být CAS vybavena 6 IDP ovšem umístění IDP pro velitele a strojníka je možné zvolit. My jsme například volili pro velitele vedle na středovém panelu a pro velitele pod zadní sedačkou. U zmíněného sboru můžou být oba umístěné pod zadními sedačkami.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.04.2021 10:41
Re: Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od Hasiči SDH » 28.02.2025 08:43
Super, děkuji za info, mohu se zeptat, zda-li by šlo získat nějakou fotku umístění právě IDP v kabině, jak to máte třeba na Vaší CAS. Případně zasílám e-mail na zaslání fotek: hasicitelemidusi@seznam.cz. Děkuji
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 09.12.2016 11:05
Re: Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od Jan Menšík » 28.02.2025 09:39
IDP jsou v kabině 4x v sedácích, velitel můžeme mít také v sedadle (za příplatek) případně je možné pro velitele a strojníka umístit buď v kabině (pod zadními sedadly) nebo v nástavbě (tuším pravá přední roleta).
Veškeré vybavení si buď jednotka dodá své, nebo pořídí THT. Je na to tabulka, kde si to člověk nakliká.
Podobně je seznam možných opcí v rámci dotace. Následně je možné si samostatně přiobjednat některé extra věci (asi nerozšířenější budou vnější ukazatele stavu hladiny nádrže).
Veškeré vybavení si buď jednotka dodá své, nebo pořídí THT. Je na to tabulka, kde si to člověk nakliká.
Podobně je seznam možných opcí v rámci dotace. Následně je možné si samostatně přiobjednat některé extra věci (asi nerozšířenější budou vnější ukazatele stavu hladiny nádrže).
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: 26.03.2013 08:21
Re: Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od Josef Stašiak » 28.02.2025 09:50
Za mě bych obětoval cca 40tis za sedačku velitele upravenou pro IDP.
IDP musí být shodně s počtem sedadel u všech provedení (Z, R, T, VH).
IDP musí být shodně s počtem sedadel u všech provedení (Z, R, T, VH).
-
- Příspěvky: 392
- Registrován: 28.01.2015 13:00
Re: Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od MSA » 28.02.2025 14:45
Ano to musi, ale ne kazdy velitel ho u JSDH ma potrebu oblekat. My mame jeden na kapote motoru a druhy pod zadnim sedadlem. Muzou byt i ulozeny v nastavbe. To urcite nekolik jednotech, ktere jezdi jako druhy nebo treti vyjezd s Hzs urcite vyuziji.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 05.11.2004 08:46
Re: Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od Tomáš Augusta » 04.03.2025 08:14
Nekoliduje uložení DT do nástavby s přítomností agregátů s benzínem?
-
- Příspěvky: 415
- Registrován: 16.06.2008 14:48
Re: Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od Sluníčko sedmitečné » 04.03.2025 10:08
Ne, nemusíš to mít ve stejné roletě.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 05.11.2004 08:46
Re: Informace ohledně CAS 20 z rámcové dohody
Příspěvek od Tomáš Augusta » 04.03.2025 13:02
To mě opravdu nenapadlo.
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA