Ano. Tohle je jedna z věcí, které mě hodně baví :D Přijedu po 3 týdnech z kurzu, který mi nařídí organizace. Doma jen na víkendy, peněz míň .... a ještě mi v práci řeknou, že mám minus 8 hodin :D Ale v rámci celého roku jsou to za mě zanedbatelné hodiny.24h píše: ↑20.02.2025 14:52
To je to, proč výjezdovým hasičům neustále lítají plusové a mínusové hodiny. Jednoduše řečeno se bavíme o cca 960 h ročně (mínus dovolený), které hasič stráví v práci, ale čas se jim nijak nikam nezapočítává, a přesto má někdo na konci roku drzost přijít s tím, kdy si doslouží hodiny i když celý rok je v práci, jak má. Jistě sem tam je to i opačně, že jste v plusu a máte volno, ale i to je špatně. Myslím, že pokud je člověk celý rok v práci, jak má, má tam být nula.
Pracovní doba u "státních" hasičů
Aktuální problémy, neshody, trable...
-
- Příspěvky: 446
- Registrován: 17.03.2014 19:48
Re: Pracovní doba u "státních" hasičů
Příspěvek od Kuba_T » 21.02.2025 18:00
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: 17.02.2018 17:33
- Bydliště: praha
Re: Pracovní doba u "státních" hasičů
Příspěvek od PetrH. » 21.02.2025 22:44
Samik napsal "A ještě jedna taková poznámka jak PČR tak ZZS mají přes noc nižší stav než přes den. A je k zamyšlení jestli je opravdu nutné aby přes noc byl stejný počet lidí jako přes den kde by to situace dovolovala?":
Nedomnívám se, že je to pravda.
U policie alespoň co se týká hlídkové služby sloužící v nepřetržitém provozu ne. Z hlediska hlídkové služby nějaká svoje specifika z hlediska počtu událostí má denní doba a jiné naopak doba noční. V hrubém srovnání to vychází fifty - fifty.
U záchranky je nutno si pak uvědomit, že většina výjezdových stanovišť je obsazena jen jednou posádkou (a pokud více, konkrétně dvěmi, tak to zpravidla bývají posádky ne stejného charakteru - typicky posádka rychlé pomoci + posádka lékařského vozu pro systém rendezvous, příp. starší varianta posádka rychlé lékařské pomoci - ne tedy dvě posádky RP). Pokud by se pro určitou část dne (např. tedy pro noční službu) počet posádek plánovaně snižoval, znamenalo by to, že by mohly být ohroženy dojezdové časy (20 min. od pokynu k vyjetí). Když je jedna posádka vyjetá a v jejím rajonu je další událost, pokrývá to posádka z jiného stanoviště. Ale kdyby to jiné stanoviště mělo být neobsazené, tak by muselo vyjíždět stanoviště ještě jiné a to by už mohlo být daleko.
Rozdílné počty posádek ve dne a v noci, v pracovní den a o víkendech však kdysi bývaly u pražské záchranky. To bylo dáno jednak tím, že ta měla jen dvě velká stanoviště na celou Prahu - v Holešovicích (třída Dukelských hrdinů vedle Štrosmajeráku - je zobrazeno i v první sérii seriálu Sanitka) a pak na Žižkově (na křižovatce Ohrada). Poznámka bokem: Je neuvěřitelné, že záchranka stíhala dojezdy i při takto dlouhých dojezdových trasách - představte si, že se něco stalo třeba v Komořanech, v Bohnicích, Ďáblicích a tento rajón musel být obsloužen z Holešovic nebo v Uhříněvsi a to ze Žižkova. Dnes má pražská záchranka asi 15 stanovišť ... A druhým důvodem bylo, že pražská záchranka tehdy prováděla i tzv. dopravní zdravotní službu, která byla nejsilnější v pracovních dnech tak zhruba od 8 do 15 hod. V noci a o víkendech tak sloužilo 6 posádek RP v Holešovicích, 3 na Žižkově a dále 3 posádky RLP. Přes pracovní den 5 posádek RLP a mnohem mnohem větší počet nelékařskýc posádek, než v noci/o víkendech. Když tehdy spadlo letadlo v Suchdole, bylo velké štěstí, že se tak stalo v pracovní den někdy dopoledne. Obsloužit pád letadla v noci/o víkendu se 6+3 sanitkami (a to by se ještě musela zastavit pomoc pro ostatní), tedy v 21 lidech, to by byl těžký oříšek.
Jinak ani u hasičů mi nepřipadá, že zrovna v noci by mělo být méně událostí. Snížení stavu by jistě znamenalo, že by nevyjížděla ani družstva o sníženém stavu, ale jen skupiny. Anebo by nějaká technika zůstala neobsazena, co se týká výjezdu. Anebo se mýlím?
Samik dále napsal "Ale nedělalo by to zároveň zlou krev ve sboru kde by příslušník co se v noci nevyspí kvůli výjezdům atd. Měl stejný plat jako jiný co se skoro vždycky normálně vyspí? Potom by bylo k zamyšlení jestli by kluci na vytíženějších stanicích neměli mít vyšší plat.":
To určitě. Něco jako ve formě posádky odměn závislých na statistikách výjezdovosti - četnost a délka výjezdu.
Nedomnívám se, že je to pravda.
U policie alespoň co se týká hlídkové služby sloužící v nepřetržitém provozu ne. Z hlediska hlídkové služby nějaká svoje specifika z hlediska počtu událostí má denní doba a jiné naopak doba noční. V hrubém srovnání to vychází fifty - fifty.
U záchranky je nutno si pak uvědomit, že většina výjezdových stanovišť je obsazena jen jednou posádkou (a pokud více, konkrétně dvěmi, tak to zpravidla bývají posádky ne stejného charakteru - typicky posádka rychlé pomoci + posádka lékařského vozu pro systém rendezvous, příp. starší varianta posádka rychlé lékařské pomoci - ne tedy dvě posádky RP). Pokud by se pro určitou část dne (např. tedy pro noční službu) počet posádek plánovaně snižoval, znamenalo by to, že by mohly být ohroženy dojezdové časy (20 min. od pokynu k vyjetí). Když je jedna posádka vyjetá a v jejím rajonu je další událost, pokrývá to posádka z jiného stanoviště. Ale kdyby to jiné stanoviště mělo být neobsazené, tak by muselo vyjíždět stanoviště ještě jiné a to by už mohlo být daleko.
Rozdílné počty posádek ve dne a v noci, v pracovní den a o víkendech však kdysi bývaly u pražské záchranky. To bylo dáno jednak tím, že ta měla jen dvě velká stanoviště na celou Prahu - v Holešovicích (třída Dukelských hrdinů vedle Štrosmajeráku - je zobrazeno i v první sérii seriálu Sanitka) a pak na Žižkově (na křižovatce Ohrada). Poznámka bokem: Je neuvěřitelné, že záchranka stíhala dojezdy i při takto dlouhých dojezdových trasách - představte si, že se něco stalo třeba v Komořanech, v Bohnicích, Ďáblicích a tento rajón musel být obsloužen z Holešovic nebo v Uhříněvsi a to ze Žižkova. Dnes má pražská záchranka asi 15 stanovišť ... A druhým důvodem bylo, že pražská záchranka tehdy prováděla i tzv. dopravní zdravotní službu, která byla nejsilnější v pracovních dnech tak zhruba od 8 do 15 hod. V noci a o víkendech tak sloužilo 6 posádek RP v Holešovicích, 3 na Žižkově a dále 3 posádky RLP. Přes pracovní den 5 posádek RLP a mnohem mnohem větší počet nelékařskýc posádek, než v noci/o víkendech. Když tehdy spadlo letadlo v Suchdole, bylo velké štěstí, že se tak stalo v pracovní den někdy dopoledne. Obsloužit pád letadla v noci/o víkendu se 6+3 sanitkami (a to by se ještě musela zastavit pomoc pro ostatní), tedy v 21 lidech, to by byl těžký oříšek.
Jinak ani u hasičů mi nepřipadá, že zrovna v noci by mělo být méně událostí. Snížení stavu by jistě znamenalo, že by nevyjížděla ani družstva o sníženém stavu, ale jen skupiny. Anebo by nějaká technika zůstala neobsazena, co se týká výjezdu. Anebo se mýlím?
Samik dále napsal "Ale nedělalo by to zároveň zlou krev ve sboru kde by příslušník co se v noci nevyspí kvůli výjezdům atd. Měl stejný plat jako jiný co se skoro vždycky normálně vyspí? Potom by bylo k zamyšlení jestli by kluci na vytíženějších stanicích neměli mít vyšší plat.":
To určitě. Něco jako ve formě posádky odměn závislých na statistikách výjezdovosti - četnost a délka výjezdu.
-
- Příspěvky: 415
- Registrován: 16.06.2008 14:48
Re: Pracovní doba u "státních" hasičů
Příspěvek od Sluníčko sedmitečné » 23.02.2025 15:49
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: 22.03.2012 21:45
Re: Pracovní doba u "státních" hasičů
Příspěvek od Samik » 23.02.2025 18:41
Tak když vemu hlídkovou činnost u PČR tak u nás přes den na obvodu je 1x prvosled a 1x druhosled. A přes noc jen prvosled. Druhou sled jen občas na rizikové dny.PetrH. píše: ↑21.02.2025 22:44Samik napsal "A ještě jedna taková poznámka jak PČR tak ZZS mají přes noc nižší stav než přes den. A je k zamyšlení jestli je opravdu nutné aby přes noc byl stejný počet lidí jako přes den kde by to situace dovolovala?":
Nedomnívám se, že je to pravda.
U policie alespoň co se týká hlídkové služby sloužící v nepřetržitém provozu ne. Z hlediska hlídkové služby nějaká svoje specifika z hlediska počtu událostí má denní doba a jiné naopak doba noční. V hrubém srovnání to vychází fifty - fifty.
U záchranky je nutno si pak uvědomit, že většina výjezdových stanovišť je obsazena jen jednou posádkou (a pokud více, konkrétně dvěmi, tak to zpravidla bývají posádky ne stejného charakteru - typicky posádka rychlé pomoci + posádka lékařského vozu pro systém rendezvous, příp. starší varianta posádka rychlé lékařské pomoci - ne tedy dvě posádky RP). Pokud by se pro určitou část dne (např. tedy pro noční službu) počet posádek plánovaně snižoval, znamenalo by to, že by mohly být ohroženy dojezdové časy (20 min. od pokynu k vyjetí). Když je jedna posádka vyjetá a v jejím rajonu je další událost, pokrývá to posádka z jiného stanoviště. Ale kdyby to jiné stanoviště mělo být neobsazené, tak by muselo vyjíždět stanoviště ještě jiné a to by už mohlo být daleko.
Rozdílné počty posádek ve dne a v noci, v pracovní den a o víkendech však kdysi bývaly u pražské záchranky. To bylo dáno jednak tím, že ta měla jen dvě velká stanoviště na celou Prahu - v Holešovicích (třída Dukelských hrdinů vedle Štrosmajeráku - je zobrazeno i v první sérii seriálu Sanitka) a pak na Žižkově (na křižovatce Ohrada). Poznámka bokem: Je neuvěřitelné, že záchranka stíhala dojezdy i při takto dlouhých dojezdových trasách - představte si, že se něco stalo třeba v Komořanech, v Bohnicích, Ďáblicích a tento rajón musel být obsloužen z Holešovic nebo v Uhříněvsi a to ze Žižkova. Dnes má pražská záchranka asi 15 stanovišť ... A druhým důvodem bylo, že pražská záchranka tehdy prováděla i tzv. dopravní zdravotní službu, která byla nejsilnější v pracovních dnech tak zhruba od 8 do 15 hod. V noci a o víkendech tak sloužilo 6 posádek RP v Holešovicích, 3 na Žižkově a dále 3 posádky RLP. Přes pracovní den 5 posádek RLP a mnohem mnohem větší počet nelékařskýc posádek, než v noci/o víkendech. Když tehdy spadlo letadlo v Suchdole, bylo velké štěstí, že se tak stalo v pracovní den někdy dopoledne. Obsloužit pád letadla v noci/o víkendu se 6+3 sanitkami (a to by se ještě musela zastavit pomoc pro ostatní), tedy v 21 lidech, to by byl těžký oříšek.
Jinak ani u hasičů mi nepřipadá, že zrovna v noci by mělo být méně událostí. Snížení stavu by jistě znamenalo, že by nevyjížděla ani družstva o sníženém stavu, ale jen skupiny. Anebo by nějaká technika zůstala neobsazena, co se týká výjezdu. Anebo se mýlím?
Samik dále napsal "Ale nedělalo by to zároveň zlou krev ve sboru kde by příslušník co se v noci nevyspí kvůli výjezdům atd. Měl stejný plat jako jiný co se skoro vždycky normálně vyspí? Potom by bylo k zamyšlení jestli by kluci na vytíženějších stanicích neměli mít vyšší plat.":
To určitě. Něco jako ve formě posádky odměn závislých na statistikách výjezdovosti - četnost a délka výjezdu.
ZZS přes den 1x doktor a 3x sanita přes noc 1xdoktor 2xsanita .
Přes den je toho u všech víc než v noci a HZS je to samé stačí mrknout na statistiky. Třeba vcera od 7-19hod 30udalosti v rámci msk a od 19-7 12udalosti.
Samozřejmě nešlo by to úplně všude ale někde třeba jo když vemu stanici kde mají dva výjezdy plus rybník a plošina to je 12 lidí (nevím kolik je přesně tabulkový počet) ještě do nedávná stim jezdil jen strojník jak to je teď nevím ale naposledy co jsem byl svědkem přijedu nebo odjezdu tak v autě byl jen řidič ale už to budou dva roky takže už možná ve dvou jezdí. A třeba by nemusel být ani přes noc druhý výjezd takže ve výsledku by stačilo mít přes noc 6 kluků. Ale chápu že to není ideální. Podle mě systém jak je teď je ideál jen to mít plné placené a zároveň hodnotit zda se jezdí nebo ne.
Přejít na
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA