nákup a schvalování vozidel pro SDH
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 16.12.2014 17:27
nákup a schvalování vozidel pro SDH
Příspěvek od franky » 20.11.2015 21:04
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: 02.08.2012 07:10
Příspěvek od Juriš Pavel » 21.11.2015 09:45
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.01.2012 13:50
Příspěvek od Stanislav Petrásek » 21.11.2015 11:07
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 21.11.2015 14:06
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.01.2012 13:50
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 21.11.2015 16:34
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 25.09.2011 10:50
Re: nákup a schvalování vozidel pro SDH
Příspěvek od J.F.K. » 21.11.2015 17:40
Na trhu je spousta výrobců, kteří již mají dopravní automobily certifikovány. Takže by bylo dobré jít touto cestou. Tady je jejich seznam: http://www.hzscr.cz/clanek/certifikovan ... obily.aspx. Je jen zpětně do 2011, protože vydané certifikáty mají platnost 5 let.
Problém je však s automobily samo domo. Certifikát dokládá to, že automobil splňuje veškeré požadavky právních předpisů a slouží k ochraně výrobce v případě že se něco stane.
Zajdu do extrému..předěláte si doma DA, pojedete k zásahu, nebo pojedete na požární soutěž a nedejbože se semele nějaká nehoda. První kdo po tom půjde bude pojišťovna, v případě soudního sporu to bude určitě též na pořadu dne. A najednou nastane otázka kdo toto vozidlo uvedl do provozu bez schválení. Pak se bude jednat o náhradě škody, újmě na zdraví, léčebné výlohy, odškodnění pozůstalých a mohlo by to pokračovat dále. Takže by mě zajímalo, jestli by si tohle soudný člověk vzal na triko. Ještě jednou podotýkám to že je to extrém, takže toliko asi k tomuhle tématu.
Teď ještě zajdu do šedé zóny...teoreticky kdyby si nějaký sbor vybral ojetinu (typ vozidla), která je již v seznamu certifikovaných automobilů a požádal firmu, která vlastní certifikát na toto vozidlo o zástavbu na DA, tak by k vozidlu mohl být dodán certifikát. Renomované firmy to asi neudělají, ale myslím si že je tu spousta dalších, kterým by to nedělalo problém.
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.01.2012 13:50
Příspěvek od Stanislav Petrásek » 21.11.2015 18:44
Nicméně vrátím se k otázce, zda někdo neví na kolik korun vyjde certifikace DA a jestli je teda možné certifikovat vozidlo takto vyrobené. Peníze na přestavbu u firem typu THT apod. z úřadu kromě ročního rozpočtu nedostaneme.
Další věc, která mě napadla (čistě teoreticky) je, že každá změna, dejme tomu police, každé přidání vybavení a úchytu na něj, do dříve certifikovaného vozidla, ať už se jedná od DA, CAS či něco jiného, je tedy v rozporu s certifikací výrobce a na vozidle by se měla certifikace předělat?
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 25.09.2011 10:50
Příspěvek od J.F.K. » 21.11.2015 19:04
S každou změnou není třeba vozidlo znovu posuzovat. Posuzovat by se měly pouze zásadní změny na vozidle.Rozmístění polic a vybavení není rozhodující. Co si budem povídat, na nových autech není nikdy vše na 100%, takže k drobným úpravám dochází i dále. Důležité je, aby ve vozidle byla výbava stanovená pro toto vozidlo. Nová výbava navíc by neměl být problém. Snad jen aby byla řádně uchycená. Pozor, aby nebyla překročena celková hmotnost vozidla. To se často stává právě u vozidel DA do 3,5t, protože požadavky většinou jsou na 9 lidí a pak hromadu vybavení včetně PS. Když do dodávky naložíte 9 lidí, tak pak na vybavení už moc nezbývá. Tudíž většina DA v této konfiguraci je přetížená.
- Oves
- Příspěvky: 599
- Registrován: 30.06.2007 14:48
Re: nákup a schvalování vozidel pro SDH
Příspěvek od Oves » 22.11.2015 08:15
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.01.2012 13:50
Příspěvek od Stanislav Petrásek » 22.11.2015 13:00
-
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek od Hynek Obroučka » 24.11.2015 15:19
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: 25.09.2011 10:50
Příspěvek od J.F.K. » 24.11.2015 16:53
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Kůďa » 24.11.2015 21:27
1. V § 1 se za odstavec 1 vkládá nový odstavec 2, který zní:
˙(2) Technické podmínky stanovené pro požární techniku uvedenou v odstavci 1 písm. b) a c) se vztahují pouze na jednotky hasičských záchranných sborů krajů a na jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí.˙.
Ostatní podmínky k hasičským vozidlům jsou uvedeny ve vyhlášce č. 35/2007 Sb.-
v Příloha č. 1 k vyhlášce č. 35/2007 Sb. - TECHNICKÉ PODMÍNKY PRO ZÁSAHOVÝ POŽÁRNÍ AUTOMOBIL
v Příloha č. 2 k vyhlášce č. 35/2007 Sb. - TECHNICKÉ PODMÍNKY PRO DOPRAVNÍ AUTOMOBIL
v Příloha č. 3 k vyhlášce č. 35/2007 Sb. - TECHNICKÉ PODMÍNKY PRO CISTERNOVOU
AUTOMOBILOVOU STŘÍKAČKU
Ostatní auta již tato vyhláška nerozděluje - bylo to v původní vyhlášce č. 49/2003 Sb..
TUPO GŘ HZS ČR je zřízeno podle § 2 odst. 8 zákona č. 238/2000 Sb - působí jako autorizovaná osoba (AO) č. 221 ve smyslu zákona č. 22/1997 Sb.,o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a příslušných nařízení vlády pro posuzování shody požární techniky a věcných prostředků požární ochrany a jako certifikační orgán pro certifikaci těchto výrobků (COV) č. 3080. V rámci Evropského společenství je Notifikovanou osobou (NO) č.1022 pro oblast osobních ochranných prostředků pro hasiče a požárních hadicových systémů pro první zásah.
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA