Zimní pneumatiky
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Zimní pneumatiky
Příspěvek od Jiří Sucharda » 02.08.2011 14:17
informuji ohledně povinnosti požívání zimních pneumatik i u motorových
vozidel kategorie "N" s maximální přípustnou hmotností nad 3,5 t, do které
spadá většina vozidel požární ochrany."
Rád bych tedy věděl, zda je to jen takové připomenutí povinností, nebo zda nám tím HZS sděluje že nám přezuje auta , nebo? Neumím si totiž nějak představit JPO, jak budou přezouvat zimí a letní sady, když většina z nich nemá ani na univerzální. Jak tuto situaci budete řešit vy - napadlo mě, že bychom mohli ušetřit PHM a v zimním období odhlásit vozidla z výjezdu. Např. sousední obec minulý měsíc přezula za 48 tis. Liazku a dnes mi volal starosta co prý má dělat s tím mejlem . Tak co vy ostatní? JJS
-
- Příspěvky: 55
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek od Libor-ek » 02.08.2011 15:34
Tak to je super, máme 4x4, vzadu tupláky, takže to máme celkem 6 gum + druhý auto naštěstí jenom 4
Dobrá diskuze, teď jdu kupovat nový baterky, bo nám odešly, tak rovnou s předstihem objednáme gumy.
Jinak mam řešení. Hromadně odhlásit z výjezdu auta k 1.11. z důvodu technických závad, nebo nezpůsobilosti a opravovat je do 31.3., protože na to, aby s tim nějaký dobráci nevyjeli vůbec přes zimu a přesto museli mít přezuto, tak to je děs.
Udělal bych to tvrdě a třeba se najde nějaká ta výjimka...
-
- Příspěvky: 179
- Registrován: 17.04.2008 13:06
Příspěvek od J. Odrazil » 02.08.2011 18:25
A vozidla N2 jsou vozidla od 3500 kg do 12000 kg. Takže, alespoň dle mého mínění, se to u hasičů bude dotýkat "jen" Avií a jim podobných vozidel. Většina CASek přesahuje 12000 kg. Ale i tak to bude zajímavé, kde obce a HZS vezmou peníze na nákup pneu, když se neustále rozpočty "škrtí". Podle mého je jenom těch Avií u hasičů pěkná řádka. Ale i ostatních DA je dost. To bude pneumatik! A peněz za přezutí.
J. Odrazil
P.S.
Třeba udělají vyjímky.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 04.04.2006 19:32
Příspěvek od Milan Kraváček » 02.08.2011 19:18
3. Povinnost užít při jízdě v provozu na pozemních komunikacích vozidlo vybavené zimními
pneumatikami podle § 40a zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti čl. I
bodu 13 tohoto zákona, se na vozidla ozbrojených sil vztáhne od 1. listopadu 2016 a na vozidla
jednotek požární ochrany o maximální přípustné hmotnosti nad 3 500 kg od 1. listopadu 2021.
takže máme deset let čas:-) a oni to určitě zase zruší,,,
-
- Příspěvky: 179
- Registrován: 17.04.2008 13:06
Příspěvek od J. Odrazil » 02.08.2011 19:43
Pak by tato debata byla zbytečná.
J. Odrazil
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 02.08.2011 19:46
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 04.04.2006 19:32
Příspěvek od Milan Kraváček » 02.08.2011 19:52
mě spíš zajimá jak to bude s označenim NA reflexnima materialama,, ikdyž to sem nepatří nevi o tom někdo neco,,
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 04.04.2006 19:32
Příspěvek od Milan Kraváček » 02.08.2011 19:55
- Václav Danita(bonita)
- Příspěvky: 1892
- Registrován: 08.04.2005 22:35
- Bydliště: Krásná Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Příspěvek od Václav Danita(bonita) » 02.08.2011 20:03
https://www.facebook.com/sdhkrasnalipa
-
- Příspěvky: 1728
- Registrován: 24.07.2003 14:14
Příspěvek od Jiří Sucharda » 03.08.2011 08:31
Současné opatření se od 1. 11. 2011 vztahuje u hasičských vozidle POUZE na vozidla do celkové hmotnosti 3,5 t (tedy kategorie M1 a N1), která musejí mít na zimní období přezuta kola na VŠECH nápravách.
U vozidel s celkovou hmotností nad 3,5 t (v kategorii N2 a N3 jsou téměř
všechny cisterny) mají obce na zajištění zimních pneumatik (pokud někdo opět nezmění zákon) 10 let s tím, že od 1. 11. 2021 musejí mít zimní pneumatiky se vzorkem min. 6 mm tato vozidla POUZE na trvale hnané nápravě, tzn. většinou na zadní nápravě(ách).
Kategorizaci vozidle najdete zde
http://www.stkkontrol.cz/index.php?nid= ... oid=815030
-
- Příspěvky: 227
- Registrován: 30.04.2005 19:46
Příspěvek od bart » 03.08.2011 10:15
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 31.07.2011 12:16
Příspěvek od Bob - poradce Horské služby Oslík » 03.08.2011 16:49
§ 40aProvoz vozidel v zimním období
(1) V období od 1. listopadu do 31. března, pokuda) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaciběhem jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza,lze užít motorové vozidlo kategorie M nebo N2) k jízdě v provozu na pozemních komunikacíchpouze za podmínkypoužitízimníchpneumatik
18), a to u motorových vozidelsmaximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg na všech kolech a u motorových vozidel smaximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg na všech kolech hnacích náprav s trvalýmpřenosem hnací síly. Zimní pneumatiky podle věty prvé musí mít hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 mm a u motorových vozidel o maximální přípustné hmotnosti převyšující 3 500 kg nejméně 6 mm.
Výjimka pro hasiče je podle přechodných opatření:
Povinnost užít při jízdě v provozu na pozemních komunikacích vozidlo vybavené zimními pneumatikami podle § 40a zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti čl. Ibodu 13 tohoto zákona, se na vozidla ozbrojených sil vztáhne od 1. listopadu 2016 a na vozidla jednotek požární ochrany o maximální přípustné hmotnosti nad 3 500 kg od 1.listopadu 2021.
Přidávám definici zimních pneu: podle vyhl. 283/2009:
18. V § 21 odst. 13 se věta poslední nahrazuje větou
„Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimnídezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.“.
Pozn. podle novely vyhl. 341 vyhl. 283 jsou pouze 2 typy pneumatik: letní a zimní ( nikoliv tedy terénní nebo univerzální) a rozhoduje jejich výše uvedené označení.
Tolik ke věci samotné. Jen mi šetření státu nepřipadá racionální a bezpečné u vozidel s právem přednostní jízdy, požívajících řadu výjimek podle §41. Spíše bych předpokládal, že ze státního rozpočtu přednostně pokryje právě tyto a podobné obecně prospěšné potřeby záchranných sborů, namísto, aby dopad špatné ekonomiky řešil výjimkou, která může ohrožovat bezpečnost provozu, a snižovat jistotu profesionálních i dobrovolných řidičů záchranných hasičských vozidel
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA