Čau kolegové,
jak už předmět napovídá, měl bych zájem o přeložení mezi bezpečnostníma složkama. Nikde jsem tuto problematiku v zákoně nenašel, ale slyšel jsem o nějakých "případech", chtěl bych znát nějaké podrobnosti.
Vystudoval jsem strojníka požární techniky v Chomutově a jsem členem výjezdové jednotky JSDH. Abych byl úplně podrobný, tak mám kurz zákl. odb. přípravy i strojničák, včetně ř.o. A, B, C - E a profesáku
Vzhledem k tomu, že situace ve složkách IZS je taková jaká je, nezbývalo mi nic jiného, než nastoupit do sl. poměru k Policii, protože tam zrovna lokálně na začátku roku nabírali. Ale doslechl jsem se, že je mnohem reálnější přestup k HZS ze služebního poměru, než z civilu.
Máte s touhle problematikou někdo zkušenosti? Přecházel někdo z Vás, mezi složkami bezpečnostních sborů?
Díky moc za případné info.
Zajda
Přeložení od PČR k HZS z.č. 361/2003.
Zákony, vyhlášky, nařízení a pokyny pro činnost jednotek.
-
-
Příspěvek od Kůďa » 15.11.2012 19:19
No, nevím,nevím .... v poslední době jsem neviděl u nás v kraji žádnou nabídku na volné místo a přitom se přibralo x lidí a bylo slavnostní vyřazení. To znamená, že je předepsaný nábor - kolik lidí za rok, tak je přijmou a pak jdou na základní výcvik a pak jsou přiřazeni k jednotkám. Proto si myslím, že přechod z civilu je jednodušší než přechod z složky do složky, protožen o to není nějak zájem. Výhodou máš jen to, že máš střední školu PO v Chomutově a profesák s ŘP C+E. Jinak to ostatní, co jsi si udělal jako člen JSDH, tak Ti je na nic. To se u HZS nepočítá a pokud budeš na nějakou takovouto pozici zařazen, tak si musíš udělat nový kurz určený pro příslušníky HZS. A strojničák u HZS platí 5 let a před koncem musíš jít na přezkoušení a platí Ti zase na dobu 5-ti let. Tak to prostě je.
-
Příspěvek od Jan Giertl » 28.11.2012 16:03
Ahoj,