Ze života jednotky i sdružení...
-
oldspice
- Příspěvky: 1
- Registrován: 26.02.2014 21:06
Příspěvek
od oldspice » 26.02.2014 21:15
Ahoj mohl by mi prosím někdo podrobně vysvětlit jak je to s výjezdy ? Zajímalo by mě kolik minimálně musí vyjet hasičů při vyhlášení poplachu nebo co třeba pokud jsou všichni v práci jak se to řeší, pohotovosti atd.. pokud by byl někdo ochoten mi to sem napsat byl bych rád :) díky
-
Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Příspěvek
od Anybody. » 26.02.2014 21:34
minimálně vyjet by se mělo ve 2 lidech - strojník(řidič) a velitel, ale v takovém případě se dá počítat pouze s doplňováním vody jiné jednotce popř. kyvadlová doprava vody.. zmenšené družstvo 1+3 klasické 1+5, ale když prostě přijde 5 lidí tak se vyjede 1+4 nic se nestane.. pokud se nesejde řidič a velitel(v případě že se vyjede bez velitele přebírá zodpovědnost strojník) jinak se volá OPIS, že se nevyjede z důvodu toho a toho(může být i technická závada na vozidle) - pokud se stane u kategorie JPO V asi nikdo řešit nebude u JPO III jednou dvakrát ročně taky asi nikdo nebude pitvat , ale pokud se to stane skoro každý druhý výjezd tak je asi něco špatně a asi se v tom někdo začne vrtat a jednotka s největší pravděpodobností bude přeřazena do nižší kategorie tedy JPO V... co se týká pohotovostí tak to je otázka pouze JPO II a pár JPO III u prvního případu je většina těchto jednotek složena z hasičů, kteří toto vykonávají jako své povolání(jsou zaměstnanci obce) a klasických dobrovolných hasičů. slouží směny kdy zajišťují alespoň 1+3 do 5min. u JPO III tyto směny většinou nemají ale stává se že je jednotka "zvednuta" na základnu jako pohotovost např. když se předpokládá že jednotka HZS bude delší dobu někde mimo..
-
petr.194
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek
od petr.194 » 26.02.2014 22:38
U nás je velitel zaměstnán v místní firmě- do hasičárny to má cca 500m, 2 strojníci též (jeden to má skoro přes ulici, a druhý je ve stejný fabrice jako velitel).
-
Jan Doktor
- Příspěvky: 211
- Registrován: 10.08.2003 21:07
Příspěvek
od Jan Doktor » 27.02.2014 00:23
Minimálně musí vyjet družstvo o zmenšeném početním stavu, tzn. velitel, strojník a dva hasiči. Tečka
-
Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Příspěvek
od Anybody. » 27.02.2014 00:27
znám docela dost jednotek i JPO II, nebo HZS, které jezdí na CAS 32 T815 1+1 nebo třeba na žebříku takže bych si tim nebyl tak jist
-
Jan Doktor
- Příspěvky: 211
- Registrován: 10.08.2003 21:07
Příspěvek
od Jan Doktor » 27.02.2014 01:15
Tak o tom že na výjezd pojede jen 1+1 snad nebudeme diskutovat ???
-
VáclavM
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.04.2012 11:55
Příspěvek
od VáclavM » 27.02.2014 07:45
Samozřejmě má Jan Doktor pravdu. Pokud se jedná např. o JPO III/1 tak tato jednotka zajišťuje výjezd minimálně družstva o zmenšeném početním stavu což je 1+3. Pokus se jedná o jednotku III/2 jsou to družstva dvě, čili osm lidí. To že se to někde nedodržuje z jakéhokoliv důvodu je věc jiná ale předpis je jasný.
-
Radek Cahel
- Příspěvky: 73
- Registrován: 30.03.2012 08:26
Příspěvek
od Radek Cahel » 27.02.2014 08:17
V případě, že nejede velitel přebírá velení strojník? Větší blbost jsem tu ještě nečetl
Baker
-
Ondra
- Příspěvky: 115
- Registrován: 05.12.2010 13:14
Příspěvek
od Ondra » 27.02.2014 08:54
HZS s CAS v počtu 1+1? Ŕekl bych, že možná nějaký druhý vůz na P stanici, když první vůz bude venku. Ale třeba se pletu
-
duplesice
- Příspěvky: 217
- Registrován: 06.03.2013 07:26
Příspěvek
od duplesice » 27.02.2014 13:59
Tomaštík
a není to moc drahý komfort vyjíždět 1+1? Auto potřebuje jen naftu a řidiče, ne? Tak co tam dělá ten druhý? To mě vysvětli prosím.:-)
-
Jiří Krátký
- Příspěvky: 32
- Registrován: 24.10.2012 15:21
Příspěvek
od Jiří Krátký » 27.02.2014 18:07
Ahoj,
tak co se týče minimálního počtu lidí na výjezdu, tak to se odvíjí od zařazení jednotky, které by měl každý hasič v JPO vědět, viz.
http://www.hzscr.cz/clanek/jednotky-po-961839.aspx
Jinak případy, kdy jste mohli vidět výjezd 1+1, tak ano, toto je možné. Ovšem jedná se o výjezd pomocné techniky druhého a dalšího výjezdu (tj. výjezd plošiny, další CAS, vyprošťovacího speciálu apod...), to jede vždy velitel + řidič. Jako také jsem viděl že vyjížděl člověk s technikou sám, ale to se jedná o případy nouze (nejsou lidi, kdo by jeli s technikou druhého výjezdu - většinou u JPO II - V) anebo se jedná o jízdu technického charakteru (do servisu, kondiční a mnoho podobných...)
-
Hynek Obroučka
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 13.09.2003 19:55
Příspěvek
od Hynek Obroučka » 27.02.2014 20:44
U HZS zejména na malých stanicích je naprosto běžné, že vyjede třeba na cisterně jenom strojník, protože nikdo jiný prostě není, stejně tak u spousty podnikových jednotek na speciální technice dost často jezdí strojník sám. Sice je to porušení předpisů, ale při početních stavech jaké jsou není jiná možnost. Samozřejmě by mělo družstvo jako takové vyjet alespoň 1+3, speciální technika je zcela specifický případ - lidi na práci jsou na družstvu za kterým ta technika jede, na samostatný výjezd samozřejmě ne.
-
VáclavM
- Příspěvky: 35
- Registrován: 18.04.2012 11:55
Příspěvek
od VáclavM » 27.02.2014 20:46
Musím namítnout že i u profesionální jednotky i když pobočné stanice je na dením pořádku,že slouží ve čtyřech lidech a poměrně dost často jedou 1+1 rozdělění do dvou aut.
-
hasickarel
- Příspěvky: 67
- Registrován: 11.09.2011 12:23
Příspěvek
od hasickarel » 27.02.2014 20:58
Mohu potvrdit Hynkova slova.U našeho HZSP je naprosto běžné, že na speciální technice( PHA) jezdí strojník sám. Jinak to za početního stavu 1+4 ani nejde.
-
Kůďa
- Příspěvky: 954
- Registrován: 01.01.2010 01:01
Příspěvek
od Kůďa » 27.02.2014 21:42
pro Hynka.... toto není jen u malých stanic HZS nebo HZSP. I u dobráků, jako u nás je to běžná věc. Výjezd na dopravní nehodu - přijde z KOPIS že od nás jede TA 2 + CAS a máš na to,respektivě ti přijdou dopoledne pravidelně jen 4 lidi. Takže v TA s vyprošťováním jede 1+1 a v CAS 24 Liaz jede také 1+1. Běžná praxe. Hlavně že splníme zákonnou normu pronvýjezd jednotky 1+3 (ve zmenšeném stavu).
-
Petr 71
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.09.2007 11:34
Příspěvek
od Petr 71 » 27.02.2014 22:31
I u HZS jsou lehčí případy, kdy např. na padlý strom vyjíždí pouze CAS s 1 + 1 (když se zadaří, tak 1 + 2, ale to tak maximálně 15 směn do roka - stanice P1) nebo na otevření bytu RZA taky 1 + 1. Protože posílat tam celou jednotku je zbytečnost. Co se týká JPO III, tak předpisy sice hovoří jasně, ale občas jedeme taky jen ve dvou. Zatím se v tom nikdo nikdy nešťoural.
-
Roman Žilka
- Příspěvky: 385
- Registrován: 17.06.2009 11:57
Příspěvek
od Roman Žilka » 27.02.2014 22:36
6 let jsme byli P0 a ve stavu 1+1 jsme vyjížděli naprosto běžně. Co se týká dobrovolných jednotek, není problém, aby CAS vyjela v limitu ve stavu 1+1 a až se sejde zbytek jednotky (mnohým to z práce trvá déle), zavolali a v případě potřeby sedli do DA a vyjeli taky.
-
petr.194
- Příspěvky: 482
- Registrován: 12.01.2012 21:23
Příspěvek
od petr.194 » 27.02.2014 23:10
Na otevírání bytů- to snad stačí. Na úklid spadlých stromů- taky tak- pokud jich není x za sebou, ale třeba jen jeden.
-
Jaroslav Tomaštík
- Příspěvky: 17
- Registrován: 07.09.2010 14:03
Příspěvek
od Jaroslav Tomaštík » 28.02.2014 00:35
duplesice píše:Tomaštík
a není to moc drahý komfort vyjíždět 1+1? Auto potřebuje jen naftu a řidiče, ne? Tak co tam dělá ten druhý? To mě vysvětli prosím.:-)
Možná ano, možná ne. O tom lze polemizovat. :-) Já ale nevyjádřil svůj osobní názor, nýbrž jsem konstatoval pouze a jen holý fakt. :-)
Zpět na „Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH“