Hasiči Letiště Brno
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 19.02.2012 13:25
Hasiči Letiště Brno
Příspěvek od Dan087 » 17.06.2015 10:41
http://brno.idnes.cz/letiste-v-turanech ... zpravy_mav
Mluvčí HZS Jmk tvrdí že nemůže HZS kraje HZSp kontrolovat, já tvrdím že může přímo musí prostřednictvím SPD.
Váše postřehy a připomínky?
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 28.11.2011 21:40
Příspěvek od Domin » 17.06.2015 15:32
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 22.11.2007 17:28
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: 11.09.2011 12:23
Příspěvek od hasickarel » 18.06.2015 00:46
- Anybody.
- Příspěvky: 604
- Registrován: 21.01.2011 23:22
Příspěvek od Anybody. » 18.06.2015 02:48
K podnikovým ono když zaměstnáváte 150 lidí a z toho 20 má nic nedělat a ležet někde na hasičárně a brát za to plat při pár výjezdech do roka (beru ostré né 500 EPS po celém letišti) v dnešní době kdy se šetří úplně na všem tak nějak přijde logické je využít ať třeba posekají trávu (mimochodem hasiči SŽDC to je dřevorubecká firma podle toho co jsem zaslech) Znám případy že i krajští hasiči dělají práce na hasičárně typu elektrikařina, omítky, malování, zedničina a vůbec se tomu nedivím u podnikových na letišti. Myslím si ale že když nějakou takovou činnost dělají tak by sebou měli mít techniku a vybavení aby byli schopni vyjet i když zrovna dělají něco jiného.
P.S. ještě lepší jsou podnikové jednotky kdy existují profese jako vrátný/strojník HZSp a stojí jim T815 vedle budky vrátného na bráně podniku.
-
- Příspěvky: 388
- Registrován: 16.06.2008 14:48
Příspěvek od Sluníčko sedmitečné » 18.06.2015 05:25
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 28.11.2011 21:40
Příspěvek od Domin » 18.06.2015 08:56
Další věc je jak psali kolegové výše - různé hospodářské práce kolem stanice jsou zcela běžné a normální i u HZS ČR. Kolik obcí využívá své JSDH k různým pracem, kterými "zaskakují" za technické služby a chlapci jsou ještě rádi, že mají výjezd, mytí soukromých aut hasičů o víkendu na stanicích je zcela běžnou záležitostí...
Myslím, že u letiště Brno jsou jiné, daleko větší průsery o kterých by se mělo neustále psát, než o tom, že tamní hasiči občas propláchnou kanály...
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: 11.09.2011 12:23
Příspěvek od hasickarel » 18.06.2015 10:12
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 19.02.2012 13:25
Re:
Příspěvek od Dan087 » 18.06.2015 10:18
Když si přečteš článek dozvíš se, že kopali například nejaké základy pře odbavovací halou nebo že vozí cestující k letadlům. Ze zákona mají vájezd do 2 min. Už vidím jak stiháš doběhnout z výkopu někde na letišti převlíct se vyjet do 2 min. Ješte horší to je když vezeš lidi k letadlu. To jako zastavíš a necháš autobus s lidma na ploše a běžíš do hasičárny? To asi ne... Obhajovat skutečnost že hasiči dělají vše co vylučuje výjezd do 2 minut je naznalost a hloupost...Domin píše:Já bych z toho taky zbytečně nedělal causu, pokud jsou i přes to všechno akceschopní nevidím v tom problém. Kdo ví jaký je na letišti v Tuřanech provoz, kór ještě mimo turistickou sezonu, tak si naopak myslím, že se díky tomu alespoň chlapi neunudí k smrti.
Další věc je jak psali kolegové výše - různé hospodářské práce kolem stanice jsou zcela běžné a normální i u HZS ČR. Kolik obcí využívá své JSDH k různým pracem, kterými "zaskakují" za technické služby a chlapci jsou ještě rádi, že mají výjezd, mytí soukromých aut hasičů o víkendu na stanicích je zcela běžnou záležitostí...
Myslím, že u letiště Brno jsou jiné, daleko větší průsery o kterých by se mělo neustále psát, než o tom, že tamní hasiči občas propláchnou kanály...
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: 28.09.2007 11:34
Re: Re:
Příspěvek od Petr 71 » 19.06.2015 18:57
Pro letištní hasiče platí (kromě v. 247/2001 Sb.) navíc i další předpisy, které jsou ještě ostřejší. Výtah z L14, Hlava 9:Dan087 píše:Ze zákona mají vájezd do 2 min. .
Zásahový čas
9.2.23
Zásahový čas záchranné a požární služby nesmí přesáhnout tři minuty na kteroukoliv část provozované RWY za optimálních podmínek dohlednosti a stavu povrchu vozovky.
9.2.24
Provozním cílem záchranné a požární služby na letišti je dosažení zásahového času nepřevyšujícího dvě minuty na kteroukoliv část kterékoliv provozované RWY za optimálních podmínek dohlednosti a stavu povrchu vozovky.
Kdyby si chtěl někdo počíst, tak: http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/index.htm
Předpis L14, Hlava 9, část 2.
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 06.09.2010 09:08
- Bydliště: Jihočeský kraj
Příspěvek od Lukáš -X- » 20.06.2015 15:41
Nerad bych hodnotil letiště. Tolik tomu nerozumím, ale určitě není letiště jako letiště. I v našem městě jedno po vojácích je. Používá ho zdejší aeroklub. Je bez obsluhy, řízení atd.
Každopádně hospodářské práce pro podnik jsou nedílnou součástí podnikového sboru. A jak zde někdo zmínil zahraničí, na západ od nás také není tak běžné mít placené hasiče - jako hasiče. Nemluvím o stanicích, moderní technice atd. Jsou zde ale minimální stavy a hasiči jsou na jiných pracovních místem. Mají tam například velitele - agenda, a technika - hasičáky atd. Ostatní jsou v dosahu na peagerech, mobilech ...
V naší textilce býval také sbor. Jeden člověk byl vždy na "velínu" u vysílačky, EPS atd. Ostatní čistili silnice, výpusti, okapy, sekali trávu, zalévali zeleň, procházeli kuřárny v podniku. Pak přišla další reorganizace, kdy měla být směna převedena na dobrovolnou a EPS na vrátnici. Podnik chtěl hasiče zachránit a nabídl jim, že se budou točit na vrátnicích a jeden vždy na stanici. To však většina zaměstnanců odmítla. Následoval rychlý konec podnikového sboru - bez námitek SPD ...
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 19.02.2012 13:25
Re:
Příspěvek od Dan087 » 22.06.2015 08:58
To vykládej lidem kteří se při nehodě na vzletové dráze těch hasičů nedočkají a nebo dočkají pozdě. Omluva bude znít " Omlouvám se za pozdní přijezd jednotky hasičů ale zrovinka sekají trávu". Jak je v článku napsáno u hasičů v Praze na letišti hasiči dělají hasičinu ne zahradnictví nebo stavební firmu. Proč by cestující v Brně měl podstupovat větší riziko než cestující v Praze.Lukáš -X- píše:K práci HZSp.
Nerad bych hodnotil letiště. Tolik tomu nerozumím, ale určitě není letiště jako letiště. I v našem městě jedno po vojácích je. Používá ho zdejší aeroklub. Je bez obsluhy, řízení atd.
Každopádně hospodářské práce pro podnik jsou nedílnou součástí podnikového sboru. A jak zde někdo zmínil zahraničí, na západ od nás také není tak běžné mít placené hasiče - jako hasiče. Nemluvím o stanicích, moderní technice atd. Jsou zde ale minimální stavy a hasiči jsou na jiných pracovních místem. Mají tam například velitele - agenda, a technika - hasičáky atd. Ostatní jsou v dosahu na peagerech, mobilech ...
V naší textilce býval také sbor. Jeden člověk byl vždy na "velínu" u vysílačky, EPS atd. Ostatní čistili silnice, výpusti, okapy, sekali trávu, zalévali zeleň, procházeli kuřárny v podniku. Pak přišla další reorganizace, kdy měla být směna převedena na dobrovolnou a EPS na vrátnici. Podnik chtěl hasiče zachránit a nabídl jim, že se budou točit na vrátnicích a jeden vždy na stanici. To však většina zaměstnanců odmítla. Následoval rychlý konec podnikového sboru - bez námitek SPD ...
-
- Příspěvky: 95
- Registrován: 04.01.2012 15:27
Re: Hasiči Letiště Brno
Příspěvek od Vochy » 22.06.2015 14:38
-
- Příspěvky: 140
- Registrován: 28.11.2011 21:40
Re: Hasiči Letiště Brno
Příspěvek od Domin » 25.06.2015 09:19
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 19.02.2012 13:25
Re: Hasiči Letiště Brno
Příspěvek od Dan087 » 25.06.2015 11:38
Pokusím se ti osvětlit jaký v tom je rozdíl. Jednotka HZSp letiště Brno je jednotka, která se řídí stejně jako jednotka HZS ČR, jak legislativou ČR v oblasti PO (zákon o PO, vyhláška 247/2001, a moře dalších),tak legislativou a a mezinárodními předpisy v oblasti civilního letectví.Domin píše:Dan087: Aha a jakej je prosímtě rozdíl mezi tím, když letištní hasiči čistí někde v areálu letiště kanál a mezi tím, když třeba komplet osádka stanice HZS ČR vyjede na dětský den do 15km vzdálenýho prdelákova na školní hřiště??
Výtažky z letištního předpisu:
Zásahový čas záchranné a požární služby nesmí přesáhnout tři minuty na kteroukoliv část provozované RWY za optimálních podmínek dohlednosti a stavu povrchu vozovky.
Za zásahový čas se považuje čas mezi prvním zavoláním na záchrannou a požární službu a časem, kdy první zasahující vozidlo je ve stavu aplikace hasiva nejméně 50 procent hasebního výkonu stanoveného tabulkou
Brno je letište kategorie 7. Prvotní zásah musí být technikou s 18 200 litrů vody. Tedy minimálně dvě auta.
A ted se zeptám když celá jednotka kope kanál myslíš že se stihne obléct a dojed na místo a začít hasit do tří minut?
Jednotky HZS ČR a jedntoky ostatních zřizovatelů vyjíždějí dle PPP kraje. Pokud je jednotka HZS ČR nekde 15 km od stanice vyjiždí z místa kde zrovna je a samozrejme se povolávají další jednotky. Nikdy to není tak, že je určité území zcela "odkryté". Pokud letištní jednotka není schopna být na míste do tří minut není akceschopná a tudíž se hledí jako by tam nebyla.
Pochopil jsi ten rozdíl?
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 19.02.2012 13:25
-
- Příspěvky: 197
- Registrován: 06.09.2010 09:08
- Bydliště: Jihočeský kraj
Příspěvek od Lukáš -X- » 25.06.2015 12:41
Jak říkal známý z HZSp - těžko bych vysvětloval v podnikové jídelně udřeným dělníkům svůj polštářový lišej.
- HASIČINA
- ↳ Co vás pálí?
- ↳ Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy
- ↳ Dobrovolní hasiči - JSDH a SDH
- ↳ Legislativa
- ↳ Hasiči na veřejnosti
- ↳ Zásahy - rady a postupy
- ↳ Nezařaditelné dotazy a další zbytečnosti
- ↳ Zábava
- POŽÁRY.cz
- ↳ Návrhy a připomínky
- SPORT.POŽÁRY.cz
- ↳ Sport
- COBRA
- ↳ Veřejná diskuze - COBRA