Stránka 1 z 2
STK u starších cisteren
Napsal: 14.04.2022 14:03
od Radim Haitl
Zdravím Vás,máte někdo zkušenosti s prováděním emisních kontrol na vozidle T148 ? Dnes nám končí STK a již nám u dvou stanic měřící emise nechtějí provést měření,že je zbytečné. Údajně Tatra stejně neprojde. Od nového roku jsou přísnější parametry, ale Tatra má 40 let a nepředpokládám, že to ustojí. Vojenská technika údajně měření emisí nepotřebuje.
Díky za postřehy, Radim
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 14.04.2022 14:30
od Martin Prokop
To je nesmysl, že Tatra 148 neprojde. Stále pro ní platí kouřivost, kterou udal výrobce v době výroby. Nemůžou chtít po 40 letém vozidle, aby splňovalo dnešní normu.
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 14.04.2022 15:13
od CzPeta
Zrovna u těhle starých strojů je to teda spíš naopak. Nemá to žádný počítač takže pokud technik chce poradí si i když nebude splňovat.. Zkusil bych jinou STK
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 14.04.2022 21:33
od tatra805
Včera jsem byl s Tatrou 148 cas 32 na STK . Technik mi povídal , že se obává , že kvůli přísnějším opatřením auto neprojde na kouřivost . Nakonec prošla . Limit je 2,50 , Tatra měla 2,20 . Ono nejde o to , že by někdo udělal přísnější limity , ale přísnější je dohled nad stanicema ME .
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 14.04.2022 22:49
od Edison
Přesně přísnější je dohled takže by si technik poradit neměl když je něco špatně. Ale od známého z STK vím že je problém i v naftě. Když ti naši veteráni sjížděli z linky tak v naftě nebyly totiž biosložky, no bude to zajímavé.
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 06:50
od tatra805
To je další věc . Kvalita nafty je celkově horší . Jinak díky bohu jsme se loni zbavili Avie . Tu si na kouřivosti nechci ani představit .
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 07:44
od CzPeta
Edison píše: ↑14.04.2022 22:49
Přesně přísnější je dohled takže by si technik poradit neměl když je něco špatně. Ale od známého z STK vím že je problém i v naftě. Když ti naši veteráni sjížděli z linky tak v naftě nebyly totiž biosložky, no bude to zajímavé.
Ano přísnější je dohled, jenže co já vím tak jde o to, že se přísněji sleduje samotný průběh měření. Jenže je to celé založené na tom, že máte auto napojené na diagnostice a právě to je sledované, jenže u těch našich pokladů jaksi diagnostika není kam připojit a pokud technik chce prostě tam na to měření postaví něco jiného :) zatím stále se tam to auto fotí a natáčí se celý průběh měření :) takže na fotce bude Tatra a po fotce už tam může stát co chce :)
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 08:05
od tatra805
No už jenom napiš stanici , kde ti to takhle naměřili , ať je to udání kompletní . Samozřejmě podvodů se nechá udělat spousta . A v minulosti se i dělali . Zmenšení průměru sondy , foukání vzduchu do tlumiče výfuku , úprava přístroje , že se ani měřit nemuselo . Měření na jiném vozidle . Dokonce jsem znal stanici , kde stál motor na koze a všechna měření se dělala na tom stabiláku . Ale dneska si myslím , že si to už málokdo dovolí , protože nechce přijít o živnost . Taky spousta stanic raději skončila .
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 09:19
od Radim Haitl
Děkuji za postřehy a zkušenosti. Snad nám ty naše poklady ještě chvilku budou sloužit.
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 11:02
od tatra805
Nezoufej . Až ty erťáky a 138 a 148 všechny vyhažou na kouřivost , tak se tenhle stát plácne přes kapsu a nakoupí všem nová auta . Přeci jen jsme nejbohatší stát v Evropě, možná i na světě .
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 12:01
od Kuba_T
No hlavně mi přijde, že pracovník zmíněné STK není moc dobrý podnikatel :D jemu může byt přece úplně jedno, jestli auto projde nebo ne. Peníze dostane stejné ....
Ano, podvody se dělaly a dělat budou. Ale jak se zpřísňují limity, zpřísňují se i sankce a zmenšuje se množství techniků, kteří jsou ochotní to riziko podstoupit. Ruku na srdce ... riskovali byste práci a pokutu proto, abyste dobrákům napsali emise na 40 let starém stroji? Já určitě ne :)
A ano. Snad už se konečně blíží doba, kdy tyhle stroje doslouží, protože jsou už x let za zenitem naprosto ve všech nárocích, které v dnešní době na požární techniku jsou. A kdo mi bude tvrdit, že rád jezdí ve 148 nebo Erťáku, tak kecá :D :D
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 17:15
od hasič198
tatra805 píše: ↑15.04.2022 11:02
Nezoufej . Až ty erťáky a 138 a 148 všechny vyhažou na kouřivost , tak se tenhle stát plácne přes kapsu a nakoupí všem nová auta . Přeci jen jsme nejbohatší stát v Evropě, možná i na světě .
Pravda pravda :-). Máme AVII a jestli by tohle mělo být pravda tak jim na to ti hasiči brzy :-) víte co. Jo a mimochodem oprášil bych koňku ale oni zvířata taky prdí a zamořují tak CO2 ovzduší tak vám nevím. Ještě že kolem hasičárny máme palouk aby bylo kde sušit seno. Chodím dobíjet baterky tak budu chodit krmit. Stejně AVIA v zimě blbě chytá tak se to vyřeší. Jo mimochodem jak byla kauza s pneu M+S. Tak má krásný příběh. Na jednoho velitele zamachroval jeden učený policista že si dá pozor na to jestli na VS obuji zmíněné pneu. Netrvalo 3 měsíce a dotyčný měl problém a potřeboval od jednotky pomoct. "Bohužel doposud se nám nepovedlo dojednat výjímku, fakt rádi by jsme pomohli ." Takže pitomím nápadům zdar
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 18:31
od Sluníčko sedmitečné
Tak ty jsi ten velitel pěkně ztrapnil, protože výjimka vyjednaná byla a platila několik let. Bezpečnost není pitomý nápad, to si myslí jen pitomci.
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 19:40
od hasič198
Sluníčko sedmitečné píše: ↑15.04.2022 18:31
Tak ty jsi ten velitel pěkně ztrapnil, protože výjimka vyjednaná byla a platila několik let. Bezpečnost není pitomý nápad, to si myslí jen pitomci.
[/quote
Jo pokud máte Terno lítáte s ním stovkou tak možná?? Ale u aut o kterých mluvím já je to vysloveně nesmysl. Auta na těchto kolech byli provozovány 50 let a myslím že to jistě nebylo hlavní příčinou nehod. Jinak pokud ta výjímka byla nechápu proč nemohla být dál. Pár lidí si na tom namastilo kapsu. Mě to stálo 15 000 Kč. Za dalších 20 000 Kč sada kol. Počet najetých km 60/rok. Neadekvátní náklady.
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 15.04.2022 21:52
od Ondra
hasič198 píše: ↑15.04.2022 19:40
Sluníčko sedmitečné píše: ↑15.04.2022 18:31
Tak ty jsi ten velitel pěkně ztrapnil, protože výjimka vyjednaná byla a platila několik let. Bezpečnost není pitomý nápad, to si myslí jen pitomci.
[/quote
Jo pokud máte Terno lítáte s ním stovkou tak možná?? Ale u aut o kterých mluvím já je to vysloveně nesmysl. Auta na těchto kolech byli provozovány 50 let a myslím že to jistě nebylo hlavní příčinou nehod. Jinak pokud ta výjímka byla nechápu proč nemohla být dál. Pár lidí si na tom namastilo kapsu. Mě to stálo 15 000 Kč. Za dalších 20 000 Kč sada kol. Počet najetých km 60/rok. Neadekvátní náklady.
Jen 60 km/rok? Vy nejezdíte kondiční jízdy?
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 16.04.2022 11:59
od CzPeta
Kuba_T píše: ↑15.04.2022 12:01
No hlavně mi přijde, že pracovník zmíněné STK není moc dobrý podnikatel :D jemu může byt přece úplně jedno, jestli auto projde nebo ne. Peníze dostane stejné ....
Ano, podvody se dělaly a dělat budou. Ale jak se zpřísňují limity, zpřísňují se i sankce a zmenšuje se množství techniků, kteří jsou ochotní to riziko podstoupit. Ruku na srdce ... riskovali byste práci a pokutu proto, abyste dobrákům napsali emise na 40 let starém stroji? Já určitě ne :)
A ano. Snad už se konečně blíží doba, kdy tyhle stroje doslouží, protože jsou už x let za zenitem naprosto ve všech nárocích, které v dnešní době na požární techniku jsou. A kdo mi bude tvrdit, že rád jezdí ve 148 nebo Erťáku, tak kecá :D :D
Pracovníci těch STK nejsou žádní podnikatele. Realita je prostě taková, že jsou to furt jenom zaměstnanci. Nic jiného. Takže ono když tam má ten člověk 20tis výplatu a dalších 15-20 mu jde bokem do kapsy nebudem si nalhávat už to prostě je pro toho zaměstnance zajímavé. Osobně jsem se v tomhle prostředí cca 10 let motal a nebuďte bláhový jeslti si myslíte, že reálně nějaká ta kontrola opravdu funguje. Vždycky, když ta kontrola měla přijít tak se moc dobře vědělo, že ta kontrola je na cestě... Takže tak asi ty slavné kontroly fungují... A ona prostě ani není politická vůle aby nějaké kontroly fungovali. Je to systém "vlk se nažral a koza zůstala celá" kdyby s tím někdo opravdu chtěl něco udělat tak by udělal a nebylo by to ani moc složité, ale jak říkám ta vůle tady prostě není
A k té poznámce ohledně "staré techniky" neříkám, že nové stroje nejsou dobré, ale vidím to jak to ve finále funguje v praxi. Typicky požár lesa. Kluci přijedou k lesu, ale dovnitř se s tím novým auten nikomu moc nechce. No objeví se tam stará dobrá 148 a je ti to prostě jedno, že to někde orveš o větev. Že jsi urazil zrcátko protože nový stojí 500 a ne 20tis. Nemáš absolutně problém s tím skončit někde do bahna protože ta 148 to prostě projede... To samé Avia. Bylo by skvělé mít za ní náhradu, ale ukaž mě auto, které toho tolik projede. Uveze tolik materiálu a když je nejhůř bez větších problémů dovnitř dáš 12 dospělých lidí (jo vím, že se to nesmí, ale když je potřeba) chápu, že u JPO3 tahle starší technika už by pomalu měla být nahrazena, ale u JPO V jsou to plně dostačující i když 40let staré stroje a svojí práci zastanou a dle mě i v některých ohledech dodnes nemají ani žádnou schopnou náhradu.
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 16.04.2022 12:43
od Kuba_T
CzPeta píše: ↑16.04.2022 11:59
Kuba_T píše: ↑15.04.2022 12:01
No hlavně mi přijde, že pracovník zmíněné STK není moc dobrý podnikatel :D jemu může byt přece úplně jedno, jestli auto projde nebo ne. Peníze dostane stejné ....
Ano, podvody se dělaly a dělat budou. Ale jak se zpřísňují limity, zpřísňují se i sankce a zmenšuje se množství techniků, kteří jsou ochotní to riziko podstoupit. Ruku na srdce ... riskovali byste práci a pokutu proto, abyste dobrákům napsali emise na 40 let starém stroji? Já určitě ne :)
A ano. Snad už se konečně blíží doba, kdy tyhle stroje doslouží, protože jsou už x let za zenitem naprosto ve všech nárocích, které v dnešní době na požární techniku jsou. A kdo mi bude tvrdit, že rád jezdí ve 148 nebo Erťáku, tak kecá :D :D
Pracovníci těch STK nejsou žádní podnikatele. Realita je prostě taková, že jsou to furt jenom zaměstnanci. Nic jiného. Takže ono když tam má ten člověk 20tis výplatu a dalších 15-20 mu jde bokem do kapsy nebudem si nalhávat už to prostě je pro toho zaměstnance zajímavé. Osobně jsem se v tomhle prostředí cca 10 let motal a nebuďte bláhový jeslti si myslíte, že reálně nějaká ta kontrola opravdu funguje. Vždycky, když ta kontrola měla přijít tak se moc dobře vědělo, že ta kontrola je na cestě... Takže tak asi ty slavné kontroly fungují... A ona prostě ani není politická vůle aby nějaké kontroly fungovali. Je to systém "vlk se nažral a koza zůstala celá" kdyby s tím někdo opravdu chtěl něco udělat tak by udělal a nebylo by to ani moc složité, ale jak říkám ta vůle tady prostě není
A k té poznámce ohledně "staré techniky" neříkám, že nové stroje nejsou dobré, ale vidím to jak to ve finále funguje v praxi. Typicky požár lesa. Kluci přijedou k lesu, ale dovnitř se s tím novým auten nikomu moc nechce. No objeví se tam stará dobrá 148 a je ti to prostě jedno, že to někde orveš o větev. Že jsi urazil zrcátko protože nový stojí 500 a ne 20tis. Nemáš absolutně problém s tím skončit někde do bahna protože ta 148 to prostě projede... To samé Avia. Bylo by skvělé mít za ní náhradu, ale ukaž mě auto, které toho tolik projede. Uveze tolik materiálu a když je nejhůř bez větších problémů dovnitř dáš 12 dospělých lidí (jo vím, že se to nesmí, ale když je potřeba) chápu, že u JPO3 tahle starší technika už by pomalu měla být nahrazena, ale u JPO V jsou to plně dostačující i když 40let staré stroje a svojí práci zastanou a dle mě i v některých ohledech dodnes nemají ani žádnou schopnou náhradu.
Ja osobně nemám problém vjet s fungl novým autem do lesa. Je to auto na práci, ne na výstavu. Pokud je to zásah mimo katastr, případné škody jsou zpětně proplacené. Strojník má určitě pojistku na blbost. Pokud ho někde poškrábu nebo odřu ... No co, boty se taky časem okopou a přilba se taky časem zašpiní a poškrábe
Upřímně tady ten vztah ke starým strojům absolutně nechápu. Smrdí to, uvnitř není slyšet vlastního slova, řazení se musí hledat po celé kabině, bezpečnost pro posádku nulová. Za 10 let jsem zažil jeden jediný požár, kdy jsme byli limitováni technikou a to jezdím několikrát ročně na lesní požáry. Drtivá většina jednotek nepotřebuje terénní podvozek, i když si to většinou myslí

Re: STK u starších cisteren
Napsal: 16.04.2022 16:03
od tatra805
To s tou Avii a co všechno projede fakt pobavilo . Sráč k ničemu už v době výroby . Mám doma Tatru 805 . Ta opravdu projede všechno . Tak proč ty nezůstaly ve výjezdu ? No prostě je to 70 let starý auto . Doma jako veterán super , ale u hasičů na výjezdu ? A vyřazení čeká postupně na všechny starý stroje . Jak psal Kuba . Za Avii máme Forda . Po silnici nesrovnatelný , v terénu jsme ho ještě nezkoušeli , ale věřím , že taky lepší . No a až bude hořet zase les , tak zastavíme na kraji a dojdeme . Stejně jako s Avií .
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 16.04.2022 17:20
od CzPeta
Hele je to prostě věc názoru. V JPO5 Avii máme a rozhodně si nestěžujeme. Na výjezdy, které s tím pokrýváme je naprosto dostačující. Jinak 805 jsem letos na výjezdu už taky potkal ;)
Re: STK u starších cisteren
Napsal: 16.04.2022 21:19
od Edison
tatra805 píše: ↑16.04.2022 16:03
To s tou Avii a co všechno projede fakt pobavilo . Sráč k ničemu už v době výroby . Mám doma Tatru 805 . Ta opravdu projede všechno . Tak proč ty nezůstaly ve výjezdu ? No prostě je to 70 let starý auto . Doma jako veterán super , ale u hasičů na výjezdu ? A vyřazení čeká postupně na všechny starý stroje . Jak psal Kuba . Za Avii máme Forda . Po silnici nesrovnatelný , v terénu jsme ho ještě nezkoušeli , ale věřím , že taky lepší . No a až bude hořet zase les , tak zastavíme na kraji a dojdeme . Stejně jako s Avií .
Jde vidět že jste Avii v terénu nezkoušeli my jo na poli s promočenou podmítkou úplný bažinec. A kopala se ale jela Ford by se utopil dávno. Je ale potřeba mít pořádně kostky a fungovat uzávěrka.
A výjimka byla 10 let dost času na výměnu a že nejezdite kondicky tak bohužel nemáte nájezd km.