Stránka 1 z 2

Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 02.10.2021 22:52
od ogarazdediny
Ahoj,
chtěl jsem se zeptat, jestli má někdo zkušenosti s dovozem CAS ze zahraničí na vlastní pěst. Jde mi o vozidlo provozované v EU. Jaky je problém s přihlášením, STK, zařazením do IZS, papírováním kolem, atd. Je to složité jak atomová elektrárna nebo se oplatí to řešit?
Díky za odpověď

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 16.10.2021 13:17
od janernygr
Zdravím, celé je to docela komplikované. Od dovozové STK až po zařazení do IZS.

V případě dotazů mi napište na email jan.ernygr@firetex.eu

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 17.10.2021 20:57
od Milan Resner
Co je na tom komplikovaného??? Vyberu si na netu auto, zaplatím, dovezu, STK za pár korun a poslat žádost o zařazení do IZS, co je v tom za problém?

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 17.10.2021 22:44
od Anybody.
Milan Resner píše:
17.10.2021 20:57
Co je na tom komplikovaného??? Vyberu si na netu auto, zaplatím, dovezu, STK za pár korun a poslat žádost o zařazení do IZS, co je v tom za problém?
Že pokud bude na kraji na strojním sedět normální člověk tak ti u toho přihlašování do IZS řekne o papír z TÚPO - (bavíme se o CAS, AŽ apod. ne o osobních vozech a DA na které se túpo nedělá pokud vím.). A to může být docela problém.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 18.10.2021 08:07
od Milan Resner
Nevím jestli je "normální" člověk když chce buzerovat někoho, když si chce pomoc k lepší CAS, neříkej mi, že je lepší jezdit 45 let starým trambusem než si za zajet pro nějaké např. Atego 15 let staré, je spousta sborů co si pro auta jelo sama a podmínky by měli platit pro všechny stejně, pak je to diskriminační.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 18.10.2021 09:30
od PatrikJosefus
Zdravím všechny, co se týče dovozu auta ze zahraničí, problém to není. ALE, má to jeden háček a to ten že jakékoliv vozidlo přivezené ze zahraničí sem musí mit certifitkát od TUPO z výroby nebo certifikát o shodě ( což znamená že vozidlo s těmito parametry je už u nás na stejném podvozku provozováno v podstatě). Já už mám za sebou před pár lety řešení tohoto problému v podobě CASky dovezené ze zahraničí firmou. A dát to celé do kupy vám teda povím byla opravdu zábava. I když se nám to podařilo, auto se muselo upravovat a to jak od laku (špatný odstín), hrdel čerpadla a výtlaků, tak elektrika, ovládání majáků, nádrž.... a mohl bych pokračovat. O tom že fima dovezla auto ve stavu jakém dovezla, a která firma to byla zde raději ani mluvit nebudu. Jelikož to zde bylo probírané téma delší dobu. A ano bylo to to vozidlo z Moravskoslezkého kraje.. Kdo tu kauzu zaznamenal ví.
Doporučil bych vám raději investovat do auta v tuzemsku, jelikož si o něm můžete něco zjistit. Nehledě na to že při jakémkoliv problému, pokud bude auto odsud, zde máte plno nástavbářů na náhradní díly apod.... Já jsem mě problém sehnat schéma čerpadla natož nějaké díly.
Pokud přece jen se rozhodnete, doporučuji si přesně nastudovat normy a už pracovat s tím že auto budete muset celkem dost překopat a určitě najdete nějaké skryté vady. Tudíž ve výsledku nic neušetříte. Sic dneska už by neměl být dovoz takový problém ale těchto povinností dát vozidlo do takového stavu vás nemine.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 18.10.2021 10:23
od Anybody.
Milan Resner píše:
18.10.2021 08:07
Nevím jestli je "normální" člověk když chce buzerovat někoho, když si chce pomoc k lepší CAS, neříkej mi, že je lepší jezdit 45 let starým trambusem než si za zajet pro nějaké např. Atego 15 let staré, je spousta sborů co si pro auta jelo sama a podmínky by měli platit pro všechny stejně, pak je to diskriminační.
Podmínky platí pro všechny stejné.

TÚPO certifikát se týká i nových vozů i těch které v ČR už jezdí.

Já jen říkám aby nikdo neposlouchal hovadiny jak je to jednodušší než nákup osobáku z mobile.de a nic na tom vlastně není.. Potom zjistí že vyhodil pul milionu oknem kvůli odborníka na požárech co mu poradil ať není blbý a jde si koupit něco z holandska..

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 18.10.2021 12:22
od Milan Resner
Právě že podmínky jsou pro každého jiné, někde auto zařadí bez problémů a někde prudí, že bez prohlídky na TUPO to nezařadí, je to kraj od kraje , a to je špatně, všichni by měli měřit stejným metrem, mimochodem TUPO na dovoz nevystavuje žádný certifikát, jen k tomu dají vyjádření, certifikace je na nové výrobky, kolik je v ČR dovezených vozidel a kolik z nich jich na TUPO vůbec byla?

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 18.10.2021 13:11
od Kamil Heiser
Pokud chce zřizovatel JPO zásahové vozidlo zařadit do Seznamu vozidel složek IZS s výjimkou pojištení, musí splnit SIAŘ GŘ, který byl vydán v roce 2016. Příloha č. 1 tohoto SIAŘe:
Použitý požární automobil pořízený výhradně pro potřeby jednotek SDH obcí, získaný nákupem nebo darem ze zemí EU, bez použití zákona č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, splňují následující požadavky:
a) automobil byl výrobcem konstruován a vyroben pro účely požární ochrany, pro použití v hasičské jednotce v zemi EU a nebyl podroben podstatným změnám nebo úpravám za účelem pozměnění jeho původního výkonu, účelu nebo typu,
b) pokud je automobil vybaven požárním čerpadlem, pak je celá čerpací jednotka (požární čerpadlo, zavodňovací zařízení a pokud je, tak také pěnotvorné zařízení) plně funkční. Pokud držitel vozidla nemá protokol o zkoušce požárního čerpadla s uvedenou hodnotou jmenovitého průtoku, pak jej vyžádá na vlastní náklady na pracovištích s potřebnou měřicí technologií. Hodnota jmenovitého průtoku požárního čerpadla je výkonový parametr podstatný pro tvorbu národního označení,
c) pro elektrická zařízení a rozvody 230 a 400 V, pokud jsou součástí automobilu, jsou vystaveny příslušné doklady včetně platné revizní zprávy,
d) barevné provedení automobilu odpovídá bodům 36, 37, 41, 42 a 43 přílohy č. 1 vyhlášky č. 35/2007 Sb., o technických podmínkách požární techniky, ve znění vyhlášky č. 53/2010 Sb. Současně je na přední části karosérie kabiny osádky pod předním oknem umístěn nápis „HASIČI“ o výšce písma 100 až 200 mm,
e) kompatibilita vozidla s další požární technikou a věcnými prostředky PO
- spojky na hrdlech a požárním příslušenství jsou v provedení „Storz“ v hodnotách 75, 52, případně 25 mm,
- spojky použité na prostředcích sacího řádu jsou závitové 110 nebo 125 mm. Sací hrdlo požárního čerpadla může být vybaveno přechodem,
f) veškeré instruktážní a příkazové nápisy na vozidle jsou provedeny v českém jazyce.
Posléze doplněno jiným přípisem:
Nový interní akt řízení HZS kraje umožňuje v případě důvodného podezření, že nejsou uvedené podmínky splněny, ověřit splnění těchto podmínek. V krajním případě může po držiteli vozidla požadovat ověření vozidla od TÚPO, a to na náklady obce. Držitel vozidla také může ještě před podáním žádosti o zařazení vozidla do seznamu požádat TÚPO o provedení tohoto ověření, a to rovněž na vlastní náklady. V takovém případě doklad o ověření přiloží k této žádosti.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 18.10.2021 19:49
od rowan
Zákon stanovuje jasná pravidla, ale na jeho dodržování dohlíží zase jen lidi. A 100% pomáhají známosti. Nebo jste nikdy neslyšeli, že třeba na STK ať už u civilních vozů nebo i IZS se nešmělí? Osobní zkušenost, že se dá ukecat mraky i na IZS.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 18.10.2021 22:20
od ogarazdediny
Samozřejmě, že se před případnou koupí budu informovat na územku a na kraji, jen mě zajímaly zkušenosti, jestli se tomu vůbec začít věnovat nebo to úplně pustit z hlavy. Vím, že když se chce tak všechno jde, ale nechci, aby jsme v důsledku po ročním běhání po úřadech s nejistým výsledkem zjistili, že se ušetřilo par tisíc výměnou za rok stresu...

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 19.10.2021 10:10
od Marek Miklíček
Zdravím, přidám svoje zkušenosti. Přivezli jsme auto před 8mi lety na vlastní pěst po tom co jsme zjistili, že rozdíl ceny jedné velké firmy co se tím tady zabývá a dovozem na vlastní pěst byl dost markantní. Od té doby se nám povedlo již několika sborům pomoci s dovozem auta. Přivézt na vlastní pěst to jde ale je nutné počítat s tou prací okolo papírování a je nutné zjistit na krajském HZS jaké podmínky po vás budou vyžadovat pro přihlášení. Jak již zde zaznělo zákony jsou pro všechny stejné ale v každém kraji je vymáhají jinak.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 19.10.2021 21:23
od Milan Resner
To je právě ono, každý blbeček z HZS si to vykládá po svém... je tam psáno v krajním případě ověření na TUPO a všichni to berou tak, že to tam automaticky musí, přitom parametry dokážou ověřit i na některých stanicích HZS každého kraje, když už se chtějí cítit jako pán bůh co o tom rozhodne, zda to zařadí do IZS nebo ne, je to akorát buzerace dobrovolných hasičů a házení klacků pod nohy, aby jsme měli lepší auta a ještě za to ověření pak platit nemalé peníze... , to co nám milosrdně dají bezúplatným převodem ,tak jsou jen odjeté vraky nebo se za tím skrývá tučný sponzorský dar, aby auto bylo bezúplatným převodem převedeno na SDH a to ještě musíte mít kontakty... Zajímavé je, kolik v ČR jezdí předělaných kropiček na CAS, předělané cisterny PHM na CAS, předělané KHA na CAS a třešnička na dortu několik hovnocuců předělané na CAS, kolik je CAS s objemem pod 1700 l vody zařazených CAS v IZS, většinou auta z dovozů, to vše je zařazené v IZS bez jakékoliv návštěvy TUPO a mě bude někdo buzerovat za dovoz 10 let starého Atega z Německa s objemem cisterny 2500l vody, oheň v Německu snad pálí míň než u nás nebo mají víc mokrou vodu? Kde to sakra jsme...

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 19.10.2021 22:25
od Anybody.
Milan Resner píše:
19.10.2021 21:23
To je právě ono, každý blbeček z HZS si to vykládá po svém... je tam psáno v krajním případě ověření na TUPO a všichni to berou tak, že to tam automaticky musí, přitom parametry dokážou ověřit i na některých stanicích HZS každého kraje, když už se chtějí cítit jako pán bůh co o tom rozhodne, zda to zařadí do IZS nebo ne, je to akorát buzerace dobrovolných hasičů a házení klacků pod nohy, aby jsme měli lepší auta a ještě za to ověření pak platit nemalé peníze... , to co nám milosrdně dají bezúplatným převodem ,tak jsou jen odjeté vraky nebo se za tím skrývá tučný sponzorský dar, aby auto bylo bezúplatným převodem převedeno na SDH a to ještě musíte mít kontakty... Zajímavé je, kolik v ČR jezdí předělaných kropiček na CAS, předělané cisterny PHM na CAS, předělané KHA na CAS a třešnička na dortu několik hovnocuců předělané na CAS, kolik je CAS s objemem pod 1700 l vody zařazených CAS v IZS, většinou auta z dovozů, to vše je zařazené v IZS bez jakékoliv návštěvy TUPO a mě bude někdo buzerovat za dovoz 10 let starého Atega z Německa s objemem cisterny 2500l vody, oheň v Německu snad pálí míň než u nás nebo mají víc mokrou vodu? Kde to sakra jsme...

Až ti dle tvých slov blbeček z HZS přihlásí vraždu ze západu a český dobrácký kutil tomu na dveře napíše třeba CAS 30, tak se taky může stát že to přijede k ohni a velitel na to nechá napojit 5 proudů vody a zrovna nedejbože budeš vevnitř a zjistíš že místo 6 barů máš na proudnici 2 a shoříš tam tak potom budeš první ty a takoví tajtrlíci, kteří budou řvát na toho blbečka u HZS.

Ne opravdu stanice HZS nemají jediný důvod tady luštit čerpadla, které před 25 lety vyrobil někdo ve stodole kdesi v holandsku. Za další odstíny barev, majáky apod. včetně předepsaných tónů.. Proč by se tím měl srát TSS, který má svoji práci? Když tu existuje TÚPO?

Přesně kvuli takových střelců se tady dělají vyhlášky na každou kokotinu ať se potom nemusí ti technici dohadovat s pojišťovnama.

Když se budeme bavit o přestavbách tam je taky jasně dáno kdy se na to TÚPO vztahuje a kdy ne.
V přestavbě cisterny na PHM a KHA nevidím jediný problém (pokud se bavíme o T815 na které určitě narážíš) - u PHM vyměníš hliníkové čerpadlo za klasické z CAS 32, přihodíš k tomu pár regálů na vybavení a máš rybník jak víno. KHA má dokonce stejné čerpadlo, nebo certifikované Godivy.

Hovnocuc nemá tlakové čerpadlo a neznám takové vozidlo. Pokud se z toho jen vezme podvozek pak by to opět mělo spadat pod TÚPO..

CAS s objemem vody pod 1700 tipuji žádná - to nejde legálně přihlásit a mimochodem právě to jsou ty vraždy ze západu, protože v ČR takové auto nemohlo být vyrobeno jako CAS.

Ano jde o razítko, ale ten kdo dává razítko nese zodpovědnost a proč to ten člověk má dělat složité sám sobě? Co z toho bude mít, že dobráci si tu ušetřili. Pokud to vozidlo splňuje co má tak je poplatek za TÚPO někde okolo 40 tis.. Pokud nesplňuje nemá co dělat ve výjezdu.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 20.10.2021 07:53
od PatrikJosefus
Anybody to shrnul úplně přesně. Takže nejlepší rada je vše si předem nastudovat a s tím si jít vozidlo prohlédnout. A chtějte vše podložené vidět na papíru. Pokud budete brát auto přes firmu, doporučuji tam napsat že vozidlo bude způsobilé zařazení do IZS. Tím se můžete krýt v případě že by byl problém.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 20.10.2021 22:20
od Milan Resner
Anybody. píše:
19.10.2021 22:25
Milan Resner píše:
19.10.2021 21:23
To je právě ono, každý blbeček z HZS si to vykládá po svém... je tam psáno v krajním případě ověření na TUPO a všichni to berou tak, že to tam automaticky musí, přitom parametry dokážou ověřit i na některých stanicích HZS každého kraje, když už se chtějí cítit jako pán bůh co o tom rozhodne, zda to zařadí do IZS nebo ne, je to akorát buzerace dobrovolných hasičů a házení klacků pod nohy, aby jsme měli lepší auta a ještě za to ověření pak platit nemalé peníze... , to co nám milosrdně dají bezúplatným převodem ,tak jsou jen odjeté vraky nebo se za tím skrývá tučný sponzorský dar, aby auto bylo bezúplatným převodem převedeno na SDH a to ještě musíte mít kontakty... Zajímavé je, kolik v ČR jezdí předělaných kropiček na CAS, předělané cisterny PHM na CAS, předělané KHA na CAS a třešnička na dortu několik hovnocuců předělané na CAS, kolik je CAS s objemem pod 1700 l vody zařazených CAS v IZS, většinou auta z dovozů, to vše je zařazené v IZS bez jakékoliv návštěvy TUPO a mě bude někdo buzerovat za dovoz 10 let starého Atega z Německa s objemem cisterny 2500l vody, oheň v Německu snad pálí míň než u nás nebo mají víc mokrou vodu? Kde to sakra jsme...

Až ti dle tvých slov blbeček z HZS přihlásí vraždu ze západu a český dobrácký kutil tomu na dveře napíše třeba CAS 30, tak se taky může stát že to přijede k ohni a velitel na to nechá napojit 5 proudů vody a zrovna nedejbože budeš vevnitř a zjistíš že místo 6 barů máš na proudnici 2 a shoříš tam tak potom budeš první ty a takoví tajtrlíci, kteří budou řvát na toho blbečka u HZS.

Ne opravdu stanice HZS nemají jediný důvod tady luštit čerpadla, které před 25 lety vyrobil někdo ve stodole kdesi v holandsku. Za další odstíny barev, majáky apod. včetně předepsaných tónů.. Proč by se tím měl srát TSS, který má svoji práci? Když tu existuje TÚPO?

Přesně kvuli takových střelců se tady dělají vyhlášky na každou kokotinu ať se potom nemusí ti technici dohadovat s pojišťovnama.

Když se budeme bavit o přestavbách tam je taky jasně dáno kdy se na to TÚPO vztahuje a kdy ne.
V přestavbě cisterny na PHM a KHA nevidím jediný problém (pokud se bavíme o T815 na které určitě narážíš) - u PHM vyměníš hliníkové čerpadlo za klasické z CAS 32, přihodíš k tomu pár regálů na vybavení a máš rybník jak víno. KHA má dokonce stejné čerpadlo, nebo certifikované Godivy.

Hovnocuc nemá tlakové čerpadlo a neznám takové vozidlo. Pokud se z toho jen vezme podvozek pak by to opět mělo spadat pod TÚPO..

CAS s objemem vody pod 1700 tipuji žádná - to nejde legálně přihlásit a mimochodem právě to jsou ty vraždy ze západu, protože v ČR takové auto nemohlo být vyrobeno jako CAS.

Ano jde o razítko, ale ten kdo dává razítko nese zodpovědnost a proč to ten člověk má dělat složité sám sobě? Co z toho bude mít, že dobráci si tu ušetřili. Pokud to vozidlo splňuje co má tak je poplatek za TÚPO někde okolo 40 tis.. Pokud nesplňuje nemá co dělat ve výjezdu.


Nevím proč shazuješ kvalitu ze západu, já se nebavím o 30 let staré mrdce, ale 10 let starém autě, to že někdo napíše na dveře CAS 30, za to nemůžu, to je blbost konkrétního SDH, další věc, pokud máš na proudnici 2 bary tak si myslím že určitě neuhoříš, voda z proudnice pořád poteče... To jak píšeš že to vyrobil někdo ve stodole v Holandsku, tak asi nevíš jaké auta tam jsou k dispozici, většinou nástavby Ziegler nebo čerpadla Godiva s Plastisol nástavbou, v tu dobu tady jezdili Liazky, kde se o klasickém vysokotlaku mohlo jen zdát... doba tam byla úplně někde jinde než u nás... Za další, děláš jak kdyby TSS byl tak zeneprázděný a nemohl tomu věnovat 20 min času, to je přesně ono, mistři až na půdu a samá arogance, ono je to vidět i z toho co tu píšeš ty, předpokládám, že jsi také příslušník HZS... akorát honíte frčky a nemůžete se dočkat výsluhy... víš kolik vozidel HZS vůbec na TUPO nebylo? asi by ses divil... Co se přestaveb týče, tak jsou zařazené auta, které když se naplní vodou tak ani nemají na silnici co dělat, konkrétně cisterny PHM s laminátovou nádrží a objemem vody 17-18 000 l vody, je jedno jestli je to na podvozku 148 nebo 815, hovnocuců jezdí spoustu, stejně jako předělané KHA a TUPO žádné, stačí se podívat na google a najít si fotky...to samé jsou sbory co mají CAS s menším objeme než 1700 l vody, stačí googlit, jsou, nedá to práci najít, jsou to auta z dovozu a právě ani na TUPO také žádné, ale přesto jsou zařazené v IZS... celý systém HZS je celkem směšný....

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 22.10.2021 09:56
od Hornet
Já bych položil dotaz spíše trochu jinak. Je ta cena toho 20 let starého Merglu opravdu tak výhodná? Když vidím jak se nabízí auta z roku i 1987, tak se nestačím divit. Další otázky by měli být co čerpadlo, jak je na tom, když se porouchá, seženu ještě náhradní díl a je tu vůbec někdo, kdo to bude umět opravit?
S autem je to to samé. Na něco aby člověk hledal díly v klubech pro veterány.
A v neposlední řadě. Proč to auto vlastně chci? Jsem JPO V a mám Trambusa z roku nebreč a jen chci prostě novou stříkačku a obec nechce moc investovat a na dotaci nedosáhnu?
Nebo jsem JPO II,III a stávající dosluhuje a obec se moc netváří na pořízení nové CASky? V druhém případě bych možná jako první volil všechny možnosti jak dosáhnout na peníze na novou CAS neb dvojky a trojky mají docela možnosti.
A opravdu hlavně počítat a to i čas co tomu musí člověk věnovat, protože ani ten není zadarmo.

P.S. Milane, když bys byl TSS a někdo ti tam dovezl 20 let staré čerpadlo pomalované nějakým divným jazykem, co bys jako dělal?

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 22.10.2021 15:16
od Marek Miklíček
Hornet píše:
22.10.2021 09:56
Já bych položil dotaz spíše trochu jinak. Je ta cena toho 20 let starého Merglu opravdu tak výhodná? Když vidím jak se nabízí auta z roku i 1987, tak se nestačím divit. Další otázky by měli být co čerpadlo, jak je na tom, když se porouchá, seženu ještě náhradní díl a je tu vůbec někdo, kdo to bude umět opravit?
S autem je to to samé. Na něco aby člověk hledal díly v klubech pro veterány.
A v neposlední řadě. Proč to auto vlastně chci? Jsem JPO V a mám Trambusa z roku nebreč a jen chci prostě novou stříkačku a obec nechce moc investovat a na dotaci nedosáhnu?
Nebo jsem JPO II,III a stávající dosluhuje a obec se moc netváří na pořízení nové CASky? V druhém případě bych možná jako první volil všechny možnosti jak dosáhnout na peníze na novou CAS neb dvojky a trojky mají docela možnosti.
A opravdu hlavně počítat a to i čas co tomu musí člověk věnovat, protože ani ten není zadarmo.

P.S. Milane, když bys byl TSS a někdo ti tam dovezl 20 let staré čerpadlo pomalované nějakým divným jazykem, co bys jako dělal?
Když jsme sháněli auto my (JPO V) před pár lety tak ano, cena byla výhodná protože v té době se za mírně vyšší cenu v podobných parametrech dala u nás sehnat jen Liazka bez repase tzn. do budoucna další výdaje. Ikdyž situace už je jiná tak si myslím, že nákup ze zahraničí se pořád vyplatí pokud teda nedosáhnou jako obec na dotaci na novou CAS nebo nemají prostředky na dofinancování. Při opravách tam nejsou žádné neznámé čerpadla, naprostá většina aut v zahraničí co jsem se setkal používá Godivy (menší zastoupení tam měli Ziegler a Rosenbauer) a dostupnost náhradních dílů u nás je i na tyto už 20 let staré čerpadla, nemluvě o tom, že jsou vyzkoušená a spolehlivá. Když hasiči auto kupují mělo by být v jejich vlastním zájmu (nejen v zájmu HZS) aby čerpadlo fungovalo dobře, oni ho budou používat. Co jsme kupovali auta vždy byl k němu protokol o zkoušce čerpadla a byla možnost být u zkoušky přímo přítomný. Proto si také myslím, že je zbytečné auta posílat na TÚPO ale jsou to věci co dokáže kdokoliv ze strojní služby ověřit během půl hodinky. U náhradních dílů na auta samotné to většinou (záleží na výběru auta) také není problém, protože jsou to auta které tady v civilních verzích jezdí běžně a tak se ND sehnat dají i dnes, řekl bych, že i líp než na některé ty veterány z vozového parku JSDH. Čas na shánění to určitě stojí ale mnohdy je to jediná možnost pro JSDH jak dosáhnout na novější techniku.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 22.10.2021 16:32
od Kuba_T
Hornet píše:
22.10.2021 09:56
Já bych položil dotaz spíše trochu jinak. Je ta cena toho 20 let starého Merglu opravdu tak výhodná? Když vidím jak se nabízí auta z roku i 1987, tak se nestačím divit. Další otázky by měli být co čerpadlo, jak je na tom, když se porouchá, seženu ještě náhradní díl a je tu vůbec někdo, kdo to bude umět opravit?
S autem je to to samé. Na něco aby člověk hledal díly v klubech pro veterány.
A v neposlední řadě. Proč to auto vlastně chci? Jsem JPO V a mám Trambusa z roku nebreč a jen chci prostě novou stříkačku a obec nechce moc investovat a na dotaci nedosáhnu?
Nebo jsem JPO II,III a stávající dosluhuje a obec se moc netváří na pořízení nové CASky? V druhém případě bych možná jako první volil všechny možnosti jak dosáhnout na peníze na novou CAS neb dvojky a trojky mají docela možnosti.
A opravdu hlavně počítat a to i čas co tomu musí člověk věnovat, protože ani ten není zadarmo.

P.S. Milane, když bys byl TSS a někdo ti tam dovezl 20 let staré čerpadlo pomalované nějakým divným jazykem, co bys jako dělal?
Ono asi záleží i na tom, do jaké jednotky se auto pořizuje. Pokud je to standardní JSDH, kde je tak těch 30 zásahů ročně, tak bych se toho nebál. Při dobré údržbě tam ty auta můžou v klidu dožít.
Pokud je to nějaká dvojka se 100+ zásahy ročně, je to asi nesmysl a rozhodně bych do toho nešel. Taky by se mohlo stát, že se bude za pár let shánět auto znovu. Maximálně jako druhé, menší auto, třeba na nehody a tak.

Re: Dovoz vozidla ze zahraničí

Napsal: 22.10.2021 16:37
od Kuba_T
Milan Resner píše:
20.10.2021 22:20
Anybody. píše:
19.10.2021 22:25
Milan Resner píše:
19.10.2021 21:23
To je právě ono, každý blbeček z HZS si to vykládá po svém... je tam psáno v krajním případě ověření na TUPO a všichni to berou tak, že to tam automaticky musí, přitom parametry dokážou ověřit i na některých stanicích HZS každého kraje, když už se chtějí cítit jako pán bůh co o tom rozhodne, zda to zařadí do IZS nebo ne, je to akorát buzerace dobrovolných hasičů a házení klacků pod nohy, aby jsme měli lepší auta a ještě za to ověření pak platit nemalé peníze... , to co nám milosrdně dají bezúplatným převodem ,tak jsou jen odjeté vraky nebo se za tím skrývá tučný sponzorský dar, aby auto bylo bezúplatným převodem převedeno na SDH a to ještě musíte mít kontakty... Zajímavé je, kolik v ČR jezdí předělaných kropiček na CAS, předělané cisterny PHM na CAS, předělané KHA na CAS a třešnička na dortu několik hovnocuců předělané na CAS, kolik je CAS s objemem pod 1700 l vody zařazených CAS v IZS, většinou auta z dovozů, to vše je zařazené v IZS bez jakékoliv návštěvy TUPO a mě bude někdo buzerovat za dovoz 10 let starého Atega z Německa s objemem cisterny 2500l vody, oheň v Německu snad pálí míň než u nás nebo mají víc mokrou vodu? Kde to sakra jsme...

Až ti dle tvých slov blbeček z HZS přihlásí vraždu ze západu a český dobrácký kutil tomu na dveře napíše třeba CAS 30, tak se taky může stát že to přijede k ohni a velitel na to nechá napojit 5 proudů vody a zrovna nedejbože budeš vevnitř a zjistíš že místo 6 barů máš na proudnici 2 a shoříš tam tak potom budeš první ty a takoví tajtrlíci, kteří budou řvát na toho blbečka u HZS.

Ne opravdu stanice HZS nemají jediný důvod tady luštit čerpadla, které před 25 lety vyrobil někdo ve stodole kdesi v holandsku. Za další odstíny barev, majáky apod. včetně předepsaných tónů.. Proč by se tím měl srát TSS, který má svoji práci? Když tu existuje TÚPO?

Přesně kvuli takových střelců se tady dělají vyhlášky na každou kokotinu ať se potom nemusí ti technici dohadovat s pojišťovnama.

Když se budeme bavit o přestavbách tam je taky jasně dáno kdy se na to TÚPO vztahuje a kdy ne.
V přestavbě cisterny na PHM a KHA nevidím jediný problém (pokud se bavíme o T815 na které určitě narážíš) - u PHM vyměníš hliníkové čerpadlo za klasické z CAS 32, přihodíš k tomu pár regálů na vybavení a máš rybník jak víno. KHA má dokonce stejné čerpadlo, nebo certifikované Godivy.

Hovnocuc nemá tlakové čerpadlo a neznám takové vozidlo. Pokud se z toho jen vezme podvozek pak by to opět mělo spadat pod TÚPO..

CAS s objemem vody pod 1700 tipuji žádná - to nejde legálně přihlásit a mimochodem právě to jsou ty vraždy ze západu, protože v ČR takové auto nemohlo být vyrobeno jako CAS.

Ano jde o razítko, ale ten kdo dává razítko nese zodpovědnost a proč to ten člověk má dělat složité sám sobě? Co z toho bude mít, že dobráci si tu ušetřili. Pokud to vozidlo splňuje co má tak je poplatek za TÚPO někde okolo 40 tis.. Pokud nesplňuje nemá co dělat ve výjezdu.


Nevím proč shazuješ kvalitu ze západu, já se nebavím o 30 let staré mrdce, ale 10 let starém autě, to že někdo napíše na dveře CAS 30, za to nemůžu, to je blbost konkrétního SDH, další věc, pokud máš na proudnici 2 bary tak si myslím že určitě neuhoříš, voda z proudnice pořád poteče... To jak píšeš že to vyrobil někdo ve stodole v Holandsku, tak asi nevíš jaké auta tam jsou k dispozici, většinou nástavby Ziegler nebo čerpadla Godiva s Plastisol nástavbou, v tu dobu tady jezdili Liazky, kde se o klasickém vysokotlaku mohlo jen zdát... doba tam byla úplně někde jinde než u nás... Za další, děláš jak kdyby TSS byl tak zeneprázděný a nemohl tomu věnovat 20 min času, to je přesně ono, mistři až na půdu a samá arogance, ono je to vidět i z toho co tu píšeš ty, předpokládám, že jsi také příslušník HZS... akorát honíte frčky a nemůžete se dočkat výsluhy... víš kolik vozidel HZS vůbec na TUPO nebylo? asi by ses divil... Co se přestaveb týče, tak jsou zařazené auta, které když se naplní vodou tak ani nemají na silnici co dělat, konkrétně cisterny PHM s laminátovou nádrží a objemem vody 17-18 000 l vody, je jedno jestli je to na podvozku 148 nebo 815, hovnocuců jezdí spoustu, stejně jako předělané KHA a TUPO žádné, stačí se podívat na google a najít si fotky...to samé jsou sbory co mají CAS s menším objeme než 1700 l vody, stačí googlit, jsou, nedá to práci najít, jsou to auta z dovozu a právě ani na TUPO také žádné, ale přesto jsou zařazené v IZS... celý systém HZS je celkem směšný....
CAS s objemem menším než 1700 litrů neexistuje. Zrovna na takové věci je potřeba si dávat pozor.

Tu poznámku o těch 2 barech si musím zapamatovat. My pitomci, co jen honime frčky, tam dáváme 5 očividně zcela zbytečně 🤷🏻‍♂️