Stránka 1 z 1

Vysílačka v Casce .Dotaz

Napsal: 31.10.2019 20:18
od Mlkoš
Ahoj kluci chci se zeptat o JPO V .musí byt v casce aomobilova vysílačka a je na to nějaký opatření nebo zakon dikas za názory a odpovědi

Re: Vysílačka v Casce .Dotaz

Napsal: 31.10.2019 20:57
od Edison
Zdravím, zákon který by přikazoval že musíte mít vozidlovku asi nebude. Ale myslím si že i jako JPO V by jste vozidlovku mít měly kort v CAS. Ohlašovat výjezd, příjezd, odjezd, atd přes telefon je zdlouhavé a i Kopis z toho není moc nadšený. Posílání statusu to všechno ulehčí. My jsme taky JPO V a loni jsme pořídily lepší vozidlovku protože GM 300 zakázali. A je super že už umíme posílat statusy 15-18 a nemusíme pořád volat na Kopis když někam jedeme. Toto by šlo řešit i výjezdovým tabletem a vyšlo by to asi i levněji než vysílačka. V dnešní době by měla mít každá jednotka která alespoň trošku vyjíždí možnost posílat statusy.

Re: Vysílačka v Casce .Dotaz

Napsal: 31.10.2019 22:35
od papun
Otázka kolik máte výjezdů. my jsme mnoho let jako JPO III jeli přes telefon. Ono to má výhodu pokud velitel je poněkud vyplašený a když se jezdí málo, tak to tak mnohdy bývá, protože nemá tolik zkušeností, tak přes telefon si lépe operační doptá co potřebuje, než když se koktá do vysílačky. Tím nechi ovšem nikoho urazit.

Co se týče statusů, tak určitě super, ale v rámci krajů se to liší. třeba u nás ve ZLK fungují statusy pouze v rámci ostrého zásahu a nechcou ani používat 9 - žádost o spojení. Spojení se musí navazovat hlasem.

Tablet super nápad, za pár korun to máte i s navigací na místo - což se mnohdy hodí.

Re: Vysílačka v Casce .Dotaz

Napsal: 01.11.2019 13:30
od 1573kh
Edison píše:
31.10.2019 20:57
Zdravím, zákon který by přikazoval že musíte mít vozidlovku asi nebude. Ale myslím si že i jako JPO V by jste vozidlovku mít měly kort v CAS. Ohlašovat výjezd, příjezd, odjezd, atd přes telefon je zdlouhavé a i Kopis z toho není moc nadšený. Posílání statusu to všechno ulehčí. My jsme taky JPO V a loni jsme pořídily lepší vozidlovku protože GM 300 zakázali. A je super že už umíme posílat statusy 15-18 a nemusíme pořád volat na Kopis když někam jedeme. Toto by šlo řešit i výjezdovým tabletem a vyšlo by to asi i levněji než vysílačka. V dnešní době by měla mít každá jednotka která alespoň trošku vyjíždí možnost posílat statusy.
Jaký jste kraj že vám GM 300 zakázali?

Re: Vysílačka v Casce .Dotaz

Napsal: 01.11.2019 16:37
od Edison
papun píše:
31.10.2019 22:35
Otázka kolik máte výjezdů. my jsme mnoho let jako JPO III jeli přes telefon. Ono to má výhodu pokud velitel je poněkud vyplašený a když se jezdí málo, tak to tak mnohdy bývá, protože nemá tolik zkušeností, tak přes telefon si lépe operační doptá co potřebuje, než když se koktá do vysílačky. Tím nechi ovšem nikoho urazit.

Co se týče statusů, tak určitě super, ale v rámci krajů se to liší. třeba u nás ve ZLK fungují statusy pouze v rámci ostrého zásahu a nechcou ani používat 9 - žádost o spojení. Spojení se musí navazovat hlasem.

Tablet super nápad, za pár korun to máte i s navigací na místo - což se mnohdy hodí.

Je fakt že u nás je trochu problém se signálem a za horšího počasí přes vysílačku projde jen status. Takže většinou stejně věci hlásím přes telefon. Ale problém nastává při vichřici nebo při přechodu bouřek to se telefon spojit s Kopisem je problém. Nedávno jsme byly s HZS u utržené střechy a VZ se potřeboval spojit s operákem aby poslali lezeckou skupinu. zkoušel to jak vysílačkou tak mobilem a trvalo mu 20 minut než se spojil. A volat v téhle situaci kvůli výjezdu, příjezdu, atd. je nereálné. Stačí že se musí jednou volat aby se hlásilo co se řeže. Taky by mohly do ZOZ dát 3 kolonky na výšku průměr a druh stromu. to by se komunikačním kanálům hodně ulevilo.

To zase u nás zahajovat komunikaci chtějí výhradně přes 9.
1573kh píše:
01.11.2019 13:30
Edison píše:
31.10.2019 20:57
Zdravím, zákon který by přikazoval že musíte mít vozidlovku asi nebude. Ale myslím si že i jako JPO V by jste vozidlovku mít měly kort v CAS. Ohlašovat výjezd, příjezd, odjezd, atd přes telefon je zdlouhavé a i Kopis z toho není moc nadšený. Posílání statusu to všechno ulehčí. My jsme taky JPO V a loni jsme pořídily lepší vozidlovku protože GM 300 zakázali. A je super že už umíme posílat statusy 15-18 a nemusíme pořád volat na Kopis když někam jedeme. Toto by šlo řešit i výjezdovým tabletem a vyšlo by to asi i levněji než vysílačka. V dnešní době by měla mít každá jednotka která alespoň trošku vyjíždí možnost posílat statusy.
Jaký jste kraj že vám GM 300 zakázali?
Jsme MSK a né že by zakázaly ale chtěly aby vozidlovky dělaly něco co GM 300 neumí, takže proto se už nemůžou používat.

Re: Vysílačka v Casce .Dotaz

Napsal: 01.11.2019 19:22
od papun
Tak pokud je nějaká kalamita, tak je to nastatusy jak dělané.

No já když jsem radioprovoz konzultoval s operačním, tak mi právě říkal, že MSK vyloženě vyžaduje žádost o spojení 9 - takže to sedí:). Podle mě to je ideální, protože se nezatěžuje síť zbytečním hlasovým hovorem se žádostí o spojení. Pořád mě nepřestává překvapovat rozdílnost pohledů na různé věcí napříč kraji.

Re: Vysílačka v Casce .Dotaz

Napsal: 01.11.2019 20:26
od 1573kh
Edison píše:
01.11.2019 16:37
papun píše:
31.10.2019 22:35
Otázka kolik máte výjezdů. my jsme mnoho let jako JPO III jeli přes telefon. Ono to má výhodu pokud velitel je poněkud vyplašený a když se jezdí málo, tak to tak mnohdy bývá, protože nemá tolik zkušeností, tak přes telefon si lépe operační doptá co potřebuje, než když se koktá do vysílačky. Tím nechi ovšem nikoho urazit.

Co se týče statusů, tak určitě super, ale v rámci krajů se to liší. třeba u nás ve ZLK fungují statusy pouze v rámci ostrého zásahu a nechcou ani používat 9 - žádost o spojení. Spojení se musí navazovat hlasem.

Tablet super nápad, za pár korun to máte i s navigací na místo - což se mnohdy hodí.

Je fakt že u nás je trochu problém se signálem a za horšího počasí přes vysílačku projde jen status. Takže většinou stejně věci hlásím přes telefon. Ale problém nastává při vichřici nebo při přechodu bouřek to se telefon spojit s Kopisem je problém. Nedávno jsme byly s HZS u utržené střechy a VZ se potřeboval spojit s operákem aby poslali lezeckou skupinu. zkoušel to jak vysílačkou tak mobilem a trvalo mu 20 minut než se spojil. A volat v téhle situaci kvůli výjezdu, příjezdu, atd. je nereálné. Stačí že se musí jednou volat aby se hlásilo co se řeže. Taky by mohly do ZOZ dát 3 kolonky na výšku průměr a druh stromu. to by se komunikačním kanálům hodně ulevilo.

To zase u nás zahajovat komunikaci chtějí výhradně přes 9.
1573kh píše:
01.11.2019 13:30
Edison píše:
31.10.2019 20:57
Zdravím, zákon který by přikazoval že musíte mít vozidlovku asi nebude. Ale myslím si že i jako JPO V by jste vozidlovku mít měly kort v CAS. Ohlašovat výjezd, příjezd, odjezd, atd přes telefon je zdlouhavé a i Kopis z toho není moc nadšený. Posílání statusu to všechno ulehčí. My jsme taky JPO V a loni jsme pořídily lepší vozidlovku protože GM 300 zakázali. A je super že už umíme posílat statusy 15-18 a nemusíme pořád volat na Kopis když někam jedeme. Toto by šlo řešit i výjezdovým tabletem a vyšlo by to asi i levněji než vysílačka. V dnešní době by měla mít každá jednotka která alespoň trošku vyjíždí možnost posílat statusy.
Jaký jste kraj že vám GM 300 zakázali?
Jsme MSK a né že by zakázaly ale chtěly aby vozidlovky dělaly něco co GM 300 neumí, takže proto se už nemůžou používat.
Díky za odpověď. My jsme středočeský a i po posledním přeladění máme GM 300 v DA .