Nevíte, jak opravit Tatru nebo kam upevnit dýchací přístroj?
-
Lukáš Tvrdý
- Příspěvky: 15
- Registrován: 25.12.2007 03:34
Příspěvek
od Lukáš Tvrdý » 30.04.2019 08:42
Ahoj, naše jednotka by si letos měla pořídit nový výjezdový vůz. Byla by to nejspíše CAS 20 Tatra 4x4. Nevíme jak se rozhodnout s jakou převodovkou. Zamítli jsme poloautomatickou, ale 50% je pro mechanickou a 50% pro automat. Jsme trojková jednotka sídlící na okraji Prahy, kde jsou převážně lesy. Můžete poradit jaké zkušenosti máte s mechanickou nebo automatickou převodovkou? Děkuji.
-
MSA
- Příspěvky: 377
- Registrován: 28.01.2015 13:00
Příspěvek
od MSA » 30.04.2019 11:18
My jsme loni řešili to samé a pro ty kilometry co najezdí JPO III jsme museli řešit na Tatře Terrno manuál. Hlavně z důvodu pořizovací ceny a následného servisu. Za druhé podvozek s manuál se dá třeba i nějaký u výrobce nástaveb najít v zásobě ať už v červené nebo v bílé barvě pro polep.
Alisson si Tatra účtuje 520.000,- a to bez DPH tuším. To je při ceně podvozku někde kolem cca 3.000.000,- s DPH opravdu hodně.
Spíše se vyklašlete na Tatru a nechte si poskládat Scanii s Opticruiserem automatem. Kde se paradoxně dostanete při celém autě na nižší cenu.
Pokud budete přece jen řešit Tatru v manuálu tak technické podmínky z roku 2018 vám mohu poskytnout.
-
jakub b.
- Příspěvky: 65
- Registrován: 27.10.2012 14:20
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jakub b. » 30.04.2019 16:32
Jsme JPO III z Vysočiny, okres Žďár nad Sázavou, obec Herálec pod Žákovou horou,takže samý kopec a les. Ve 2018 obec pořídila novou CAS. I my jsme se rozhodovali jestli manuál nebo automat. Nakonec jsme se rozhodli pro Scanii s opticrusem a auto vyšlo o cca o 800 000 KČ levněji než Tatra s manuálem. A neprohloupili jsme, automat je pro řidiče ulehčení práce hlavně v noci, soustředí se na řízení a nepřemýšlí co za kvalt tam má. I u nás to bylo půl napůl a nakonec i ti co chtěli manuál by už do jiného nesedli. Auto vyjede naprosto vše bez omezení. Pokud Vám mužů poradit běžte do Scanie s opticrusem jak říká MSA a za ušetřené peníze si vybavíte auto novou techniku.
-
Lukáš Tvrdý
- Příspěvky: 15
- Registrován: 25.12.2007 03:34
Příspěvek
od Lukáš Tvrdý » 30.04.2019 20:29
Děkuji za reakce. Jsme nakloněni spíše k Tatře z důvodu jízdních vlastností nejen v terénu , ale i na silnici. Scania je taková koza skákavá jako Liazka.
-
Martin
- Příspěvky: 89
- Registrován: 22.11.2007 17:28
Příspěvek
od Martin » 30.04.2019 21:08
Nových CASek je nyní dosti.Zkuste se po kraji domluvit na svezení se s Tatrou a se Scanii.Myslím že tohle vám pomůže při rozhodování asi nejlépe.
-
hasič fany
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.04.2011 22:48
Příspěvek
od hasič fany » 30.04.2019 21:36
Musím potvrdit to co tady píše MSA a Jakub.Taky u nás byla Tatra jako jednička,ale po projížďce se Scanií byl rychlý obrat.Není pravda,že Scania je uskákaná koza.A Opicruis je pro strojníky paráda.Jsme ze středních Čech.
-
TomasK
- Příspěvky: 89
- Registrován: 19.11.2013 18:17
Příspěvek
od TomasK » 30.04.2019 22:20
I já před 3 roky měl v hlavě jen Tatru. Nyní po svezení se se Scanií a Tatrou jsem bez jakéhokoliv přemlouvání otočil. Komfort v pohodlí, neustále se posouvá vývoj a pročtení knihy jízd, kde 99% ježdění je po asfaltu, není co řešit. Automat s opticruiserem a s pedálem spojky je jedinečný pro řidiče, kteří nejezdí moc často. Ano, Tatra supr do terénu a na stavbu ( to nikomu neberu ), ale tu zaspala minimálně 30 let, to si zrovna mohu nechat Liazku. Jsem z hor a i tu se se Scanií dostanu po lesních cestách všude, jen místo 35 km/h pojedu 25, ale jinde samé +
-
Milan Resner
- Příspěvky: 33
- Registrován: 17.09.2010 11:01
Příspěvek
od Milan Resner » 30.04.2019 22:57
Stačí se podívat kolik se v minulosti převrátilo Tater, ať to bylo v řadě euro I-II nebo teď Terna...a kolik se převrátilo Scanii??? Tatra je prostě zastaralý sráč... kdo se svezl v jakém kokiv zahraničním autě,tak dá za pravdu... To už se můžete koukat po liazce 18.29...
-
MSA
- Příspěvky: 377
- Registrován: 28.01.2015 13:00
Příspěvek
od MSA » 30.04.2019 23:57
Až budeš mít možnost svézt se Scanii a s Terrnem tak zmenis slova, že je to koza uskákaná. Je to komfortní svezení a tam kde jedeš prakticky vždy 90% po zoevněném, tak Scania projede totéž co Tatra. A hlavně ušetřit přes pul milionu na výbavu se hodí a ještě budeš mít zdarma klimatizaci a elektrická okna u Scanie.
-
Lukáš Tvrdý
- Příspěvky: 15
- Registrován: 25.12.2007 03:34
Příspěvek
od Lukáš Tvrdý » 01.05.2019 11:00
Děkuji za názory,se Scanii jsem měl tu čest jet s automatem. Neříkám , že je to špatné svezení, ale na nerovnostech to skákavé prostě je. Podvozkem to na Tatru nemá.Horší je to s tou výbavou a hlavně cenou. Říkám si čím méně elektroniky tím lépe.
-
ну погоди
- Příspěvky: 42
- Registrován: 10.10.2007 19:09
Příspěvek
od ну погоди » 01.05.2019 12:34
Zdar. V tvém případě u Tatry jediné klasika manuál. Norgren je na..... . A Scanii hodnotit nebudu ( být jezdím s obojím). Ptal si se na Tatru. A taky nelze míchat jabka a hrušky ( koncepce podvozku, vývoj). Ono taky rozhoduje cena náhradních dílů, hodinová sazba v servise. Hodně zdaru při výběru.
-
ну погоди
- Příspěvky: 42
- Registrován: 10.10.2007 19:09
Příspěvek
od ну погоди » 01.05.2019 17:05
ну погоди píše: ↑01.05.2019 12:34
Zdar. V tvém případě u Tatry jediné klasika manuál. Norgren je na..... . A Scanii hodnotit nebudu ( být jezdím s obojím). Ptal si se na Tatru. A taky nelze míchat jabka a hrušky ( koncepce podvozku, vývoj). Ono taky rozhoduje cena náhradních dílů, hodinová sazba v servise. A jsem stejného názoru-čím elektriky a elektroniky v autě, tím líp. Hodně zdaru při výběru.
Zpět na „Technika - dotazy, repase a vlastní úpravy“