Stránka 1 z 1
DA a PHM
Napsal: 27.09.2017 17:38
od Oves
Dobré odpoledne, uvažujeme nad obměnou DA Avia za DA dodávkového typu v provedení L2Z. Zajímají mě praktické zkušenosti těch co takové vozidlo v JSDH užívají na zkušenost s delším stáním vozidla a PHM Diesel. Náš roční nájezd bude max 1000 Km, ale to opravdu max. Všechno krátké trasy, převážně studený motor. Zajímá mne co to bude dělat v nevytápěné garáži s naftou, se vstřiky atd. Nejsem motorář proto se obracím na Vaše zkušenosti. Existují DA i s benzinovým motororem, například VW T6 to nabízí, případně CNG, teď babo raď. Slyšeli jsme o výměnách střiků u Fordů, o špatných a měněných motorech u VW atd atd, teď Vás prosím o praktické zkušenosti a rady. Díky
Re: DA a PHM
Napsal: 29.09.2017 18:11
od Jakub
ahoj pokud najezdite opravdu tak malo km a mate nevytapenou garaz tak pocitej s tim ze ten motor pujde brzo do haje parkovaly jsme da jenom mesic pres zimu venku a studene auto nemelo vubec zadny vykon po case poklesl i vykon motoru odneslo to jenom turbo cca za 8 tisic oprava rozhodne bych schanel auto v benzinu to cng je dobry napad ale zalezi jak daleko mate nejblizsi cerpaci stanici pokud jezdite tak malo tak bych drzel aviji zuby nechty a nebo resil vytapeni garaze jeste by se dalo zajistit vyhrivani auta v motorovem prostoru ale to ma taky nejakou spotrebu energie pokud by jste nemely na vyber da se jeste dokoupit aditivum do nafty ktere by mozna mohlo pomoct cena cca 200kc na 50L phm
Re: DA a PHM
Napsal: 30.09.2017 09:59
od Kuba_T
Ahoj.
"Studená" jízda nedělá dobře ani benzínu, ani naftě. Při teplotě menší než provozní je motor míň mazaný, nejsou "sedlé" provozní vůle atd. V případě nafty jsou tu navíc bonusy v podobě častěji plného filtru pevných částic (DPF), málo mazaného turba, atp.
Vyhnul bych se LPG. Viděl jsem několik motorů se špatnými vstřikovači, které odešly díky slabé mazací schopnosti LPG.
Myslím, že aditivum do nafty v tomto případě moc nevyřeší. Dokáže sice zabránit "zamrzání" nafty, ale nijak nezabrání rychlejšímu opotřebení motorových součástí.
Pokud ta možnost je, rozhodně bych šel do benzínu. Pokud nebudeš jezdit delší dobu se zahřátým motorem, můžeš na očekávanou úsporu, spojenou s nižší spotřebou naftového motoru, zapomenout :)
A taky proto, že nemám rád ty různé "eko-kur-ítka", kterýma jsou moderní diesely pčecpané :D
Re: DA a PHM
Napsal: 30.09.2017 10:24
od Kuba_T
Nebo je ještě možnost poohlédnout se po něčem starším, ojetém. Staré diesely jsou oproti novým vyloženě pracanti, kteří snesou i hrubší zacházení.
I s ohledem na nájezd bych se do nového možná nijak nehrnul, záleží na vás :)
Re: DA a PHM
Napsal: 30.09.2017 15:53
od Cibo
Máme starý Transit (ročník 2000) a bez problémov vydržal niekoľko zím aj v nevykúrenej garáži, resp. aj prvé dve zimy vonku. Motor aj po dlhšom čase v pohode chytá.