Stránka 1 z 2
Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 20.06.2017 08:04
od Petr O.
Zdravím.
Jaký dopravní automobil by jste doporučili pro jednotku JPO V. Jsme malá vesnice s asi 150 obyvateli + máme na starosti chatovou oblast přiléhající k vesnici. Sháním nějaký dopravní automobil s nástavbou na PS 12 a další vybavení.
Bohužel výška vrat zbrojnice je pouze 256 cm, takže hledám něco co by se tam i s majáky a nástavbou vlezlo. Délkově do 6 m. A omezený rozpočet asi 300 tisíc Kč.
Vhodný by byl i nějaký CAS, ale pochybuji, že by se něco do těch rozměrů vlezlo.
Děkuji za vaše náměty.
Petr
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 20.06.2017 10:16
od Sobiho
Ahoj,
jako první udělejte ekonomickou úvahu udržitelnosti. Tzn. pořizovací náklady + roční údržba vs. příspěvek od obce - další náklady. Myslím si že obecně CAS u JPOV je trvale neudržitelná (obecný názor, třeba máte štědrou obec).
Další věcí je kolik a jakých máte zásahů. Podle mne je dobrou volbou DA např F.Tranzit VW.transporter apod. se sedadly ve dvou řadách tzn 1+2+3 (více než min družstvo 1+3) a PPS na vleku (málokdy využijete). Do DA záchranářský batoh (proškolení si zajistěte) a plovoučka cca 1000 a výše na doplňování CAS (máte místní znalost, bude zajišťovat podporu ostatním jednotkám). Smyslem JPOV je spíše podpora, takže ideální stav je, když mi místní jednotka sdělí místní cestu, zajistí bezpečnou cestu a dopravu, řekne kde a co a zajistí čerpací stanoviště, tohle dělá i má JPOV a nesnažíme se být hrdinové co chodí tam odkud jiní utíkají. Jezdím i s JPOII a tahle podpora místní JPOV je nenahraditelná. Lepší je dělat "nižší" činnost perfektně, než vyšší za h.... Není to o tom, že bych bral JPOV jako podřadné jednotky, naopak jsou neuvěřitelně důležité místní znalostí a souvislostí a když je dobrá opora JPOV je i zásah perfektní. Takže ujasněte si priority, příjmy, typy zásahů apod...
P.S.: Dobrá JPOV je nenahraditelná a šetří čas ;-)
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 20.06.2017 12:35
od Jan Liška
čím modernější auto tím víc problémů a dražší servis. Pro váš účel GAZ gazelle nebo gaz Sobol (fantastické stroje s neuvěřitelnou průchodností terénem) to je pro Béčkaře a pro Céčkaře klidně avii a viděl jsem i avia 4x4 (není sice in ale jednoduchá a servis za pár Ká.
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 20.06.2017 14:18
od Petr O.
Děkuji za rychlou reakci.
Se vším souhlasím. Momentálně máme vozidlo ARO M461 a za ním vozík, které teď neudělalo technickou a tak město přišlo s nabídkou. Bohužel s rozměry hasičárny 5 x 6,6 m nám ten vozík spíše zavází, proto mě napadlo mít nějakého pick-upa a pps 12 mít na korbě.
Tranzit, nebo transportér a klidně i Avii bych bral hned, bohužel nás nepustí vrata s výškou 256 cm. Většinou překáží nástavba nebo maják, případně je auto dlouhé. A rekonstrukce v době 5ti let prý nepřichází v úvahu.
Petr
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 20.06.2017 15:10
od Anybody.
Za mě Volkswagen Transporter 4-5. generace tedy T4/T5 v klasické velikosti nezvýšené neprodloužené by měl mít cca 2m na výšku 5m na délku 2,2m na šířku. a je to pracant pokud seženete nějaký zachovalejší kousek což za ty peníze když si uděláte nástavbu sami seženete tak bude sloužit dlouho ..
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 20.06.2017 15:17
od Sobiho
Do toho rozměru dáš malého tranzita i s vlekem. Vlek nemusí být ta původní obludnost ale dá se udělat na obyčejný vlek na 50 kouli.
Příklad:
http://www.maro-kralovice.cz/cs/privesy-pro-hasice/
Savice do trubek na galerii. Tranzit bez nástavby má výšku cca 2000mm což se na to VRZ. galerie a trubky vejdou (do 2560mm).
http://www.transitcenter.cz/transit-mk7 ... cation.php
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 22.06.2017 08:49
od hasicidretovice
Ahoj,
prosím má někdo zkušenost ze spojkou u škoda 706 rthp 27 rok 87 jakým zpusobem se odvzdušňuje v případě nějaký schéma
Předem děkuji za pomoc
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 22.06.2017 09:38
od Marek Bulva
Ahoj, za mě rada zní: hlavně né dodávku typu tranzit. WW T4/T5 dejme tomu ale rozhodně ve verzi 4x4. Pokud už máte ARO + vozík tak to jenom podtrhuje moje slova. Kupte Pajero nebo Terrano a dejte za to vozík a na něj tu 12ku. Vozík se nechá udělat i na zakázku kratší, delší širší prostě dle potřeby. Jestli máte 300 tak budete mít sestavu auto + vozík jaké vám bude závidět širé okolí a co se týče hasičiny budete platnější než kde kdo s AVIí. Naše jednotka odmítla DA typu tranzit a pořídila PAjero 7míst, přestříkali dali majáky a jsme spokojeni. V zimě nebo v blátě projedeme vše. Zbytek naprosto souhlas se Sobíkem a jeho prvním příspěvkem.
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 22.06.2017 14:39
od Mrázek Michal
Sobiho píše: ↑20.06.2017 10:16
Ahoj,
jako první udělejte ekonomickou úvahu udržitelnosti. Tzn. pořizovací náklady + roční údržba vs. příspěvek od obce - další náklady. Myslím si že obecně CAS u JPOV je trvale neudržitelná (obecný názor, třeba máte štědrou obec).
Další věcí je kolik a jakých máte zásahů. Podle mne je dobrou volbou DA např F.Tranzit VW.transporter apod. se sedadly ve dvou řadách tzn 1+2+3 (více než min družstvo 1+3) a PPS na vleku (málokdy využijete). Do DA záchranářský batoh (proškolení si zajistěte) a plovoučka cca 1000 a výše na doplňování CAS (máte místní znalost, bude zajišťovat podporu ostatním jednotkám). Smyslem JPOV je spíše podpora, takže ideální stav je, když mi místní jednotka sdělí místní cestu, zajistí bezpečnou cestu a dopravu, řekne kde a co a zajistí čerpací stanoviště, tohle dělá i má JPOV a nesnažíme se být hrdinové co chodí tam odkud jiní utíkají. Jezdím i s JPOII a tahle podpora místní JPOV je nenahraditelná. Lepší je dělat "nižší" činnost perfektně, než vyšší za h.... Není to o tom, že bych bral JPOV jako podřadné jednotky, naopak jsou neuvěřitelně důležité místní znalostí a souvislostí a když je dobrá opora JPOV je i zásah perfektní. Takže ujasněte si priority, příjmy, typy zásahů apod...
P.S.: Dobrá JPOV je nenahraditelná a šetří čas ;-)
Velká CAS je určitě pro většinu neudržitelná, to souhlasím. My jsme šli cestou starší menší cisterny s 2000l vody a s posádkou 1+3. Na prvotní zásah, než dorazí velké CAS, naprosto postačující a při použití C vedení a D útočných proudů na menší požáry stačí v pohodě sama. Provozní náklady na rok jsme loni měli 15.000,- na servis a opravy a 12.000,- na pohonné hmoty (včetně čerpadel, pily, centrály) . Letos to bude cca podobné. Jo a pořizovací cena, včetně svépomocných oprav a úprav, dopravy z Německa byla těch 300.000,-
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 22.06.2017 21:29
od Sobiho
Přesně tak, žádné velké obludnosti, ale malé rychlé svižné na prvotní zásah, s tím se dá udělat neuvěřitelně práce. Když tomu připojíte vysokotlake profi čerpadlo např. Oertzen apod. tak máte zmiji (takhle říkám male kobře :-D ) a to je taky dobře efektivní.
Tahle koncepce je mi blízká pro menší jednotky.
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 25.06.2017 19:53
od Radek Vojík
On ten dopravní automobil má mít nejméně 6 míst k sezení. Ale na co řešit předpisy...
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 27.06.2017 07:36
od Radek Vojík
Je to reakce na více příspěvků, zejména pak na ten, ve kterém Petr O. uvažuje o pick-upu.
Samozřejmě, že to jde přihlásit i jinak. Po dohodě s obcí do dle hlavního účelu používání zařazuji jako UA, VEA popř. OA.
Původní otázka ale zněla na DA.
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 01.08.2017 10:23
od Petr O.
Děkuji Radek Vojtík za upozornění. Přečetl jsem si specifikace pro zásahové požární automobily a dopravní automobil. Bohužel se mi nepodařilo najít nějakou bližší specifikaci pro pomocné požární automobily, hlavně hasičský osobní automobil. Pokud máte nějaké podklady, budu za ně rád.
Předem děkuji. Petr
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 01.08.2017 12:44
od Radek Vojík
1. Prosil bych nekomolit příjmení.
2. Technické podmínky zásahových požárních automobilů všeobecně jsou v příloze č. 1 k vyhlášce č. 35/2007 Sb., v platném znění (DA a CAS jsou pak řešeny v příloze 2, resp. 3 zmíněné vyhlášky).
3. Technické podmínky nezásahových automobilů vyhláškou řešeny nejsou.
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 01.08.2017 13:57
od Anybody.
Pane Vojík když už tady řešíte zákony a vyhlášky tak by jste mohl vědět že Vyhláška 35/2007 Sb. byla nahrazena vyhláškou č. 53/2010 Sb. ve znění pozdějších předpisů
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 01.08.2017 21:05
od Radek Vojík
Pane Anybody, tak to je pro mne opravdu novinka. Celou dobu tedy žiju v bludu, že vyhláška 53/2010 Sb. vyhlášku 35/2007 Sb. pouze mění, když to tak má uvedeno přímo ve svém názvu... Tak ona ji tedy přímo nahrazuje...
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 02.08.2017 15:31
od Sobiho
Radek Vojík má samozřejmě pravdu:
35/2007 Sb.
VYHLÁŠKA
ze dne 22. února 2007
o technických podmínkách požární techniky
Změna: 53/2010 Sb.
Ministerstvo vnitra stanoví podle § 24 odst. 2 zákona č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění zákona č. 203/1994 Sb. a zákona č. 237/2000 Sb.:
Vyhláška 53/2010 je změna Vyhlášky 35/2007 Sb.
Vyhláška 35/2007 Sb. NEBYLA nahrazena, ale ZMĚNĚNA Vyhláškou 53/2010 Sb.
Tzn. Vyhláška 53/2010 Sb. by bez Vyhlášky 35/2007 Sb. neměla smysl a nemůže existovat samostatně, protože je to jen změna.
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 02.08.2017 23:11
od EcoHasic
Chtěl bych jen reagovat na to, že CAS u JPO V je neudržitelná. Jsem velitelem JPO V asi 5 let. Když kouknu do historie tak jednotka disponovala cca před 20 lety Tatrou 805, poté přišel trambus a v roce 2011 Liaz k25 L101. Jsme malá obec a výjezdů není moc (v průměru 10 za rok) Ale co se týče údržby a podobně tak za celých šest let se do Liazu za opravy nedalo v podstatě nic. Je spolehlivej, díly dostupné a za rozumné ceny. Když porovnám pětky co mají Avie tak se finanční nároky na udržitelnost např od Liaze nebo trambuse příliš neliší, snad jen pořizovací cena.
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 05.08.2017 07:42
od Vašek Bus
EcoHasic: to máš pravdu že Trambus nebo Liazka je co se týče dílů " vcelku" levnější než Avie nebo možná i nějaký " moderní krám" typu F Tranzit, VW Transportér atd. Jenže je třeba si také uvědomit že Trambus by měl být za zásluhy spíše v muzeu pokud se dnešní doby dočkal a Liazka už by mu tam mohla taky sekundovat. A tyhle auta jsou levný na provoz protože ať přijdeš ve vsi do JZD nebo do leckterý stavební firmy kde ještě tyhle auta používají tak nemívají problém s tím se o díly za nákup podělit a zrovna tak pokud máš v jednotce lidi který s těma mašinama žili(pracovali) celý život tak je znají do šroubku a do odborné dílny s nima jedeš max když je problém se vstřikovacím čerpadlem nebo s brzdama a nebo s něčím na nástavbě. To je ta podle mě přidaná hodnota těchto aut a to je to proč se jich JPO vzdávají neradi protože až jim zřizovatel pořídí něco modernějšího tak budou nahraný a se vším budou muset do servisu. Tady na těch veteránech chlapy udělají spoustu oprav a pravidelného servisu v podstatě jen za nákup ND a práci zvládnou sami takže ji nemusí platit a ušetří na tom a to je další důvod proč jsou tyhle auta provozně levnější. Ale fakticky jsou to stroje který by už měli být možná jako záložní anebo veteráni za odměnu ve zbrojnici a ne aby to byli auta na prvním výjezdu byť u " pětky " .
Re: Dopravní automobil pro JPO V
Napsal: 07.08.2017 21:12
od Kuba_T
S dovolením využiju tohle téma ke krátkému dotazu ....
Je reálná stavba přívěsu pro hašení se vší výbavou předepsanou vyhl. 53/2010 s hmotností do 750kg? (ŘP sk. B). Podotýkám, že máme stříkačku o 100 kg lehčí než PS12.
Děkuji.