Stránka 1 z 1
Konzervace vs. dobíjení procesorovou nabíječkou
Napsal: 07.02.2017 13:12
od Martin Kopecký
Ahoj, zajímaly by mne vaše zkušenosti s dobíjením aut na stání v garáži. My máme k dispozici tzv. konzervaci, která dává stálý proud, který se nijak sám nereguluje. Slyšel jsem, že to hodně odrovnává baterie a je lepší zvolit procesorovou nabíječku s tzv. udržovacím proudem, který se v závislosti na stavu baterie sám reguluje.
Jaký na to máte názor a jaké máte zkušenosti? Jde nám o konzervování dvou CAS.
Napsal: 07.02.2017 16:59
od František Buchta
Ahoj,používáme doposud konzervátor autobaterií K .... 2x12V a 2x24 V a nebyl problém .Samozřejmě musíš jednou za čas doplnit baterie neboť ubývá nápň. Teď zkoušíme nový dobíječ baterií
http://www.zarovkarna.cz/product/ostatn ... ro-pb-/806 a zatím super ,hlavně cena je úplně jinde.
Re: Konzervace vs. dobíjení procesorovou nabíječkou
Napsal: 07.02.2017 17:04
od MNB
Napsal: 07.02.2017 20:57
od velitel hasici
Napsal: 07.02.2017 21:57
od Martin Prokop
Taky můžu doporučit, pokud máte v autě i baterky a vysílačky, který se nabíjej.
https://www.mulac.cz/nabijecky/udrzovac ... 240-27.htm
Napsal: 07.02.2017 22:36
od Michal
Taky doporučuji jako kluci Meanwell máme ho jak na CAS tak na DA. a bezproblémů.
Re: Konzervace vs. dobíjení procesorovou nabíječkou
Napsal: 08.02.2017 05:47
od Václav Holeka
Pro naše DA využíváme toto :
http://www.otos.cz/nabijecky-baterii/na ... -12v-3-8a/
Zatím naprostá spokojenost.
Re: Konzervace vs. dobíjení procesorovou nabíječkou
Napsal: 08.02.2017 08:21
od Martin Petržela
DA (Ford Transit) jsme měli připojen na výše uvedený konzervátor Eprona. Jsou v něm dvě AKB 75 Ah, které dobíjet nestíhal a v průběhu dvou let nám obě baterky postupně odešly. Teď jsme zkusili napevno namontovat nabíječku CTEK MXC5.0 přímo do auta, připojujeme se rovnou na 220V, tak uvidíme....:
http://www.motocentrumhk.cz/153-nabijec ... k-mxs5.htm.
Velká auta máme na původní pořád a taky to funguje....
Re: Konzervace vs. dobíjení procesorovou nabíječkou
Napsal: 08.02.2017 08:47
od Vládík
Hoši s tímto nemáte zkušenost??
http://www.nabijece-autobaterii.cz
Ale ta nabíječka Meanwell se mě líbí taky ... a přemýšlám, že půjdeme do tohoto typu
Napsal: 08.02.2017 09:25
od František Buchta
Vládík ,
máme obě tyto zařízení cca už deset let a je to super .Jak jsem psal již nahoře jen občas mrkneš na baterky a jinak nic.
na velkém zdroji je CAS20,CAS32 24V a DA a OA 12V samo si to hlídá napětí a dle potřeby udržuje.
Malé provedení využíváme na udržování baterií do PS12 .
Napsal: 08.02.2017 10:12
od Josef Černý
Vládík.
15 let naprostá spokojenost.
Napsal: 08.02.2017 14:26
od Roman Jarabica
Ahoj, máme výše zmiňovaný Meanwell a více než 10 let jsme naprosto v pohodě a spokojeni. Používáme 12 i 24 verzi. Zdroj jsme doplnili o digitální měřák V a A je krásně vidět, jak se proud reguluje podle potřeby.
Napsal: 10.02.2017 18:29
od Martin Kopecký
Ahoj, díky moc za všechny odpovědi. My zatím máme pro cisterny klasickou konzervaci s režimem dobíjení 10 A, nebo udržováním 2 A. Pro osobák používáme malou procesorovou nabíječku Bosch s režimem udržování.
Zajímalo mě právě, že jsem hodněkrát zaslechl, že klasická konzervace s pevně nastaveným proudem např. 2 A baterkám škodí. Je tu někdo, kdo této problematice rozumí? Díky moc.
Napsal: 11.02.2017 08:08
od Ondřej Nikel
Ahoj,
my máme CASku dobíjenou (či udržovanou) celoročně pomocí konzervátoru KaK a baterie nám vydrží vždy tak 6-7 let. Takže myslím že je to OK, baterie kupujeme obyčejné (levnější).
Re: Udržovací dobíjení
Napsal: 15.02.2017 10:08
od Radim Štikar
Martin Kopecký píše:Ahoj, díky moc za všechny odpovědi. My zatím máme pro cisterny klasickou konzervaci s režimem dobíjení 10 A, nebo udržováním 2 A. Pro osobák používáme malou procesorovou nabíječku Bosch s režimem udržování.
Zajímalo mě právě, že jsem hodněkrát zaslechl, že klasická konzervace s pevně nastaveným proudem např. 2 A baterkám škodí. Je tu někdo, kdo této problematice rozumí? Díky moc.
Všechno o baterkách jakéhokoli typu a provedení:
http://batteryuniversity.com/
Problematice nerozumím, jen jsem si přečetl příslušný článek na odkazu (Konkrétně
http://batteryuniversity.com/learn/arti ... id_battery .) Co se týče udržovacího dobíjení, vyšlo mi jako lepší varianta hlídat napětí. Za "relativně bezpečné" se považuje udržovací napětí v rozmezí 13,5 - 13,6V pro baterii 12V, nebo 27 - 27,2V pro systém 24V. V uvedeném rozmezí by při teplotách asi do 30°C nemělo docházet k rozkladu vody a "vaření" baterek, ani k nějak tragické sulfataci desek.
Udržovací dobíjení pro naši V3S jsem vyrobil jako samodomo, dodávku máme připojenou k běžně dostupnému zdroji MEANWELL 12V/8A. V obou případech se snažím, aby na každé baterce bylo 13,5V. Auta startují, zatím mi nikdo nenadává, destilka ubývá nepatrně, takže z mé strany spokojenost.