Stránka 1 z 1

udržovací zdroj vozidla

Napsal: 25.07.2016 07:34
od Tomíkp
Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda máte někdo zkušenosti s udržovacím zdrojem na CAS? jedná se o to, že máme k autu připojení zdroj Meanwell 27V/8A 240W a dochází nám k "vyvařování" baterií v autě. Zdroj jsem měřil a výstup ze zdroje je 27,1V. Dokážete mi někdo poradit? děkuji předem

Napsal: 25.07.2016 09:27
od Tomíkp
nebo mi prosím poskytněte informaci, co vše v autě Vám po po připojení tohoto zdroje funguje.Děkuji

Napsal: 25.07.2016 11:49
od Honza
Ahoj tento zdroj též máme a žádný problém nemáme. hladina elektrolitu neubývá. Je otázka,jestli ty aku nejsou nějaký načatý..

Napsal: 25.07.2016 14:03
od Josef Černý
Nemáte vytaženo 12V. z jedné baterie pro svět. rampu, vysílačku - zda ano tak je to špatně.

Re:

Napsal: 25.07.2016 15:19
od Honza
Josef Černý píše:Nemáte vytaženo 12V. z jedné baterie pro svět. rampu, vysílačku - zda ano tak je to špatně.
ano to je fakt, erťáci to mám tuším tak mají..

Napsal: 25.07.2016 21:10
od Tomíkp
Takže nemá z baterií nic vytaženého? a jak tedy probíhá "udržování" vysílaček a baterií v autě?

Napsal: 25.07.2016 21:21
od Honza
mělo by to být nejlépe přes měnič napětí 24V/12V aby byl odběr na obou aku stejný...když to máš jen z jedné, víc trpí a tím pádem je dřív k.o.
ještě když jsme měli erťáka,VRZ byl tažen z jedné aku a jedna aku byla namáhána víc...takže se to předělalo a byl klid...

Re: udržovací zdroj vozidla

Napsal: 27.07.2016 22:32
od Radim Štikar
Tomíkp píše:Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda máte někdo zkušenosti s udržovacím zdrojem na CAS? jedná se o to, že máme k autu připojení zdroj Meanwell 27V/8A 240W a dochází nám k "vyvařování" baterií v autě. Zdroj jsem měřil a výstup ze zdroje je 27,1V. Dokážete mi někdo poradit? děkuji předem
Prosím o více informací. Vyvaří se pouze jedna baterie, nebo obě naráz ? Pokud jenom jedna, problém bude v nesymetrickém odběru, viz další komentáře. Jestli obě, příčin může být víc:
- Změřte napětí jiným voltmetrem, ideálně kalibrovaným. Osobní zkušenost: Lítal jsem okolo našeho udržováku jako kulový blesk, až jsem zjistil, že je vše OK - Pouze se se mnou rozloučil multimetr.
- Překontrolujte hustotu elektrolytu.
- Nechte otestovat skutečný stav baterií - Možná už to mají za sebou.

Jinak, za bezpečné udržovací napětí se považuje 26,8 - 27,2V do teploty baterie 30°C, při vyšší teplotě by se mělo napětí snižovat. Jestli máte časté výjezdy a na baterky jde teplo od motoru, může být problém i tady.

Ještě jeden nápad: Nepřebíjí vám alternátor ? Udržovák může být a pravděpodobně i je v pořádku, ale vyvařování může být způsobené vadnou regulací na altíku za chodu motoru.

Napsal: 29.07.2016 06:59
od Tomíkp
Tak jsem včera udělal průzkum a zjistil jsem následující věci. Napětí udržovacího zdroje je 27,2V, napětí na bateriích je 27,1V. Dále jsem měřil napětí při chodu motoru a napětí se pohybuje 27,8V až 28V. Není toto tou příčinou? Dále se chci ještě zeptat, zda se v kabině vypíná před připojením udržovacího zdroje odpojovač baterií či nikoliv?
děkuji za informaci

Napsal: 29.07.2016 07:24
od Martin Petržela
Příčinou nejspíš budou baterky K.O. takhle se obvykle projeví při venkovních vyšších teplotách. Změř hustotu elektrolytu jednotlivých článků, jak ti už radili výše. V ideálním případě by měly všechny mít 1,27-1,30 kg/m3. V konzervátoru ani alternátoru bych v tomhle případě problém nehledal, baterky běžně snesou 28 - 28,2 V za chodu motoru.

Napsal: 08.08.2016 21:35
od Tomíkp
tak jsem koukal na baterie a měřil články a články jsou 1,25kg/m3. jeden má 1,22kg/m3. Ještě jsem se chtěl zeptat, zda při zapojení udržovacího zdroje do auta vypínáte hlavní odpojovač baterií či ne.

Napsal: 09.08.2016 07:17
od Martin Petržela
Abych při výjezdu odpojoval konzervátor a šátral pod nárazníkem po odpojovači, tak to opravdu ne :-), proto tam ten konzervátor je, aby se huplo a svištělo. Ta rozdílná hustota článků může být klidně problém, obzvlášť, jestli už byly baterky vyvařené (= v podstatě načaté) a dolévali jste je.

Napsal: 11.08.2016 11:58
od Tomíkp
My máme odpojovač umístěný v kabině řidiče, vyzkouším tedy sehnat nové baterie a uvidím.

Napsal: 11.08.2016 13:27
od Jakub
Ahoj jak uz bylo psano baterije jsou načnute takze si radeji sezente nove pokud chcete mit auto na udrzovaci rozmlouvat vam to nebudu ale podstatne to zkracuje zivotnot baterie. U nas to mame vyresene ze v autech je udelan rozvod 230v pro nabijecky a na aute je zasuvka podobne to maji vyresene aji sanitky v pripade slabych bateriji mame startovaci vozik nebo kabely na propojeni z druhe cas sice to trosku trva ale zase to takove zdrzeni neni a kluci si uz aji zvykly šatrat pod narazník a zapinat baterijak ktery taky hodne udela :-)