Stránka 1 z 1
vysokotlak - rozdíly
Napsal: 19.04.2016 08:38
od Demy
Zdravím,
měl bych dotaz na zkušené z vás.
Vybírám vysokotlak do RZA a některé parametry mě docela překvapily.
Většina modelů nabízí +- 20l/min při 150 - 200 bar, zaráží mě ta spotřeba vody. Je to vůbec dostatečné množství na uhašení třeba automobilu?
Ja youtube je sice plno ukázek, ale většinou to je hromada zapálených palet, kterou uhasí i ruční hasičák nebo zapálené auto na kterém se hasící hasič dost nadře než ho uhasí.
Při hledání jsem našel i zařízení VHZ-RAPID 70/40 ERS které má průtok 70l/min při 40 bar.
Po čem podle vás je lepší šáhnout a proč? Dík za reakce.
Re: vysokotlak - rozdíly
Napsal: 19.04.2016 10:29
od Sluníčko sedmitečné
Sahl bych po cisterne. RZA jsou prezitek z minulosti...
Napsal: 19.04.2016 14:31
od Kůďa
Sluníčko, možná máš pravdu, že to je přežitek, ale měli jsme doteď Technický automobil pro rychlé zásashy a tak když nám v současné době dosluhuje /byl na podvozku Opel Frontera /, tak po zralé úvaze jsme si pořídili nové na podvozku WV Transporter T6 4x4 TDI ,z kterého v současné době vzniká vozidlo RZA /se vším všudy i s TUPO/. Nejprve jsme pořídili samotné auto a nyní jsme jej odvezli na vestavbu. Je pravda, že jsme udělali 2 výběrka, ale hlavně jsme na tom ušetřili cca 400 tisíc, protože nás stát 2 mil. Kč nebude.
Pro Demi : do nového RZA dáváme vysokotlaké zařízení Oertzen HDL 250 nebo HDL 200 viz :
http://www.lutech.cz/hasicska-technika/ ... tegorie=53
http://www.oertzen-gmbh.de/produkte/oer ... schgeraet/
vydán certifikát Technickým ústavem GŘ HZS ČR
Lutech Plzeň Řada vysokotlakých zařízení Oertzen HDL 250 a HDL 170 221/024/2003
Re: vysokotlak - rozdíly
Napsal: 20.04.2016 20:39
od Honza S.
no tak my máme zkušenost s vysokotlakem - wapkou (20l/min) negativní. Takže já bych dnes volil něco s větším průtokem. Tvá verze 70l/min mi přijde zajímavá. Délka hadice 60m je naprosto nezbytné minimum, nás ukecali na 30 nebo 35 a je to hodně omezující. Máme k tomu ale šikovnou proudnici. Obsahuje vlastně 2 vyústění a jen pomocí přetočení přepneš mezi vodou a pěnou. Jo, jediné plus to naše zařízení má v tom, že se s tím dobře myjou auta.
Napsal: 21.04.2016 10:35
od penjo
U nás na Slovensku dostávali profíci 4-kolky a 6-kolky Polaris s vysokotlakom 20l/min. pri 150bar. Jedinú nevýhodu uviedli akurát, že pri lesných požiaroch to rozfúkava lístie. Tento problém by mal byť vyriešený otočnou tryskou.
Pri objeme nádrže 300l by väčší prietok asi nebol moc veľkým prínosom.
Napsal: 23.04.2016 06:29
od Peter Zábava
Demy, zrovna riešime túto vec u nás v jednotke dobrovoľných hasičov. Chceme z Iveca Daily, ktoré je v tom prevedení, ktoré sa odovzdávalo dobrovoľným hasičom na Slovensku len faceliftovanou Áviou. Z DA chceme aspoň čiastočne vytvoriť RZA a preto ho chceme osadiť vysokotlakom. Vysokotlaké hasiace systémy OERTZEN sú top trieda a kvalita, no z pohľadu veľmi obmedzeného priestoru v nástavbe Iveca - Tohatsu striekačka musí zostať vo vozidle, musíme riešiť niečo iné. Po dlhom hľadaní sa nám podarilo nájsť firmu, ktorá je ochotná sa tým zaoberať a má s vysokotlakými hasiacimi systémami bohaté skúsenosti. V priebehu 14 dní by malo byť čerpadlo hotové a osadené v našom Ivecu. Čo sa týka prietoku vody, tak hodnotu 21 lit/ min pri tlaku 200 bar určuje nemecká norma DIN pre vysokotlaké hasiace systémy. My pôjdeme práve týmto smerom, menší tlak s väčším prietokom nechceme.
Napsal: 23.04.2016 13:45
od Demy
Děkuji všem za odpověď. Poprosim Petera jestli by pak nenapsal svoje dojmy až to budete mít přestavbu hotovou, tento OERTZEN je u nás jeden z kandidátů.
Napsal: 23.04.2016 21:24
od Sobiho
Oertzen jsem měl pujceny v práci na mytí technologie betonarky (michaci centrum 3m3) a byl to nejkvalitnější a nejvýkonnější "WAP" co jsme měli. Za mne výrobce ano, ale konkrétní typ ti neporadim, protože nemam zkušenosti s hasičskými výrobky oertzenu. Zrovna řeším že si ho koupime na trvalo.
Napsal: 23.04.2016 22:32
od penjo
Peter Zábava: tiež sa zaoberáme možnosť dorobenia vysokotlaku práve do Iveca Daily. Zatiaľ sme pozerali len v sortimente od f. Udor, od ktorej majú práve HaZZky vysokotlaké čerpadlá. Máte niekto skúsenosti aj s touto značkou?
Napsal: 24.04.2016 07:59
od Peter Zábava
penjo: Problém, ktorý je s Ivecami je ten, ako som písal vyššie, musíš veľmi kalkulovať s priestorom v nástavbe, nakoľko v zadnej časti nástavby musí byť ponechané TOHATSU, takže jediný priestor je výsuvné plato vpravo vpredu. Túto vec riešime už niekoľko mesiacov a nenašiel som žiadne sériovo vyrábané vysokotlaké čerpadlo, ktoré by sa zmestilo do daného priestoru. Preto sme to po strstiplnej ceste dopracovali k tomu, že ho pre nás vyrobia na mieru, samozrejme v prevedení, ktoré bude spĺňať normu a s tým, že nebudeme zásadným spôsobom zasahovať do konštrukcie vozidla - čerpadlo s navijákom bude niekoľkými skrutkami prichytené na výsuvnom plate. Ako som písal vyššie, do 14 dní by čerpadlo malo byť u nás, potom nás čaká špekulovanie nad tým, ako ho na plate uložiť tak, aby to čo najviac vyhovovalo praktickému použitiu. Keď to budeme mať hotové a odskúšané, pridám fotky a prvé dojmy. Prípadne aj nejaké video.
Napsal: 24.04.2016 09:51
od Róbert Straka
Peter Zabava ake tam su ceny tohto.mozes potom poslat nieco konkretne.dakujem.hodne by si pomohol vsetkym co spekuluju nad vysokotlakom do Daily.vdaka
Napsal: 26.04.2016 17:51
od Peter Zábava
Róbert Straka: presná cena ešte nie je, ale celkovo sa tieto zariadenia hýbu v rozsahu niekoľko tisícok eur. Toto nie je výbava, ktorú si kúpi do Iveca všetkých 550 DHZ-tiek, alebo koľko ich vlastne je. Cena by sa mala pohybovať niekde okolo 5 000 EUR. Viem, že Oertzen s rovnakými parametrami sa pohybuje niekde okolo 8000 EUR. Nehovoriac o tom, že toto naše čerpadlo bude uspôsobené presne do vozidla a sadne tak ako r*ť na šerbel.
Ešte k samotným parametrom - nechali sme si vysvetliť, aký zmysel má 200 bar tlak pri 21 lit prietoku, čo je jednak aj legislatívne v poriadku (aj keď zatiaľ len podľa DIN, ale česká či slovenská norma je len otázkou času - a my budeme za vodou) a aj z praktického použitia je to lepšie ako napr. 40 bar s prietokom 70 lit. Pri 750 litrovej nádrži môžeme s kľudom použiť vysokotlak nielen na požiar vozidla, či kontajneru, ale aj na trávu, či slamu. Zariadenie bude mať aj primiešanie, takže zrovna si bude prisávať penidlo z kanistrov, ktoré sú v priestore vedľa výsuvného plata uložené. Máme už vymyslený aj prívod vody do čerpadla bez toho, aby sme robili nový vývod z nádrže, či inak zasiahli do konštrukcie vozidla a pritom to pripojenie bolo jednoduché a rýchle. Keď čerpadlo dorazí, máme v pláne robiť aj funkčné skúšky zapálením nejakého cvičného ohňa, tak ak sa podarí, hodím sem video - no nesľubujem na 100%. Každopádne fotky po osadení do vozidla určite pridám.