Stránka 1 z 1
Tatra 815-7 CAS 30 S3R 815–7 6×6
Napsal: 19.03.2016 13:31
od Filips
Dobrý den. Chtěl bych se prosím optat na vaše prozatimní zkušenosti s touto cisternou.? Rád bych tuto otázku směřoval na dlouhodobější uživatele tohoto vozu, ale budu rád i za každý smysluplný postřeh. Zajímá mě hlavně jak se auto chová po delší době používání, jak fungují nástavby od různých nástavbářů a také bych se chtěl zeptat jaké máte zkušenosti s dodávanými převodovkami na těchto vozech ( jestli je lepší automato, polouautomat nebo popřípadě manuál)?
A to samé s čerpadli? jestli klasické s co nejmenším množstvím elektroniky nebo "palubní počítače" ve stylu THTronic? A popřípadě i nějaké salbiny, které se projevily česem používání ( nějaké praskliny nebo rez). Předem děkuji za smysluplné o obějtivní odpovědi.
Re: Tatra 815-7 CAS 30 S3R 815–7 6×6
Napsal: 19.03.2016 13:47
od Damian
Zdravím tě,sice nemám zkušenosti s tímto vozem,ale budeme se snažit ho získat. Jen ohledně převodovky,pokud budes chtít manuální převodovku,prijdes v kabině o jedno místo pro hasiče a budeš mít pouze 1+2
Napsal: 19.03.2016 13:50
od Filips
Ano to vím, ale chtěl jsem vědět jestli s tím má někdo zkušenost, protože co jsem zatím slyšel, tak už se ne jednou stalo, že s poloautomatem zůstali stát uprostřed křižovatky a na stranu museli "odcukat" na nouzový režim..
Napsal: 19.03.2016 18:11
od Kůďa
Na jedné straně je popis vozidla z GŘ HZS ČR a na druhé straně je to, co upraví Váše příslušné Krajské HZS. U nás je určeno, že to musí být manuál a nesmí to být ani poloautomat ani automat a tak jiného přes HZS kraje nám nic neprojde. Proto nemáme co řešit.
Napsal: 19.03.2016 18:36
od Anybody.
Jak může krajské HZS kecat do toho co si za auto koupí JSDH? pokud to projde túpo tak to není jejich věc..
Re: Tatra 815-7 CAS 30 S3R 815–7 6×6
Napsal: 19.03.2016 19:24
od Damian
Jen upresnim. Specifikace ohledně té převodovky je nepovinny bod. V bodů 3.7 je dané že v kabině místo strojníka,velitele a dvou sedaček. Takže manuál neprojde zase kvůli tomuto bodu.
Re: Tatra 815-7 CAS 30 S3R 815–7 6×6
Napsal: 19.03.2016 19:26
od Damian
Tedy na krátkou kabinu. Nevím kdo si o co bude žádat
Re: Tatra 815-7 CAS 30 S3R 815–7 6×6
Napsal: 19.03.2016 20:23
od Filips
To je sice všechno pěkný co píšete, ale ohledně zkušeností s používání těchto věcí jsem se zatim moc nedozvěděl.
Re: Tatra 815-7 CAS 30 S3R 815–7 6×6
Napsal: 19.03.2016 20:35
od Damian
Jen z doslechu co mi říkal strojník od HZS,tak jim se tatra zastavila v kopci několikrát,musely komplet vodu vypustit a odtáhnout na utvar. Tam nechali odstát na rovine a po hodině jela normalne. A podle informací přímo z tatra servisu to na prvních nosorozcich dělalo hodně. Teď už by to mělo být snad vychytane.
Re: Tatra 815-7 CAS 30 S3R 815–7 6×6
Napsal: 19.03.2016 20:37
od Filips
Damian píše:Jen z doslechu co mi říkal strojník od HZS,tak jim se tatra zastavila v kopci několikrát,musely komplet vodu vypustit a odtáhnout na utvar. Tam nechali odstát na rovine a po hodině jela normalne. A podle informací přímo z tatra servisu to na prvních nosorozcich dělalo hodně. Teď už by to mělo být snad vychytane.
A tyto poruchy zapříčiňovalo co přesně?
Napsal: 20.03.2016 03:08
od Anybody.
já jsem se doslechl že tatra s poloautomatem prostě uprostředka křižovatky hodila hlášku rozkalibrovaná převodovka nutná překalibrace a auto 3 minuty stálo než strojník udělal všechny pohyby co to po něm chtělo 2x za půl roku u hzs. jednou to udělal sedmička a jednou terrnovka..
Napsal: 20.03.2016 10:14
od Filips
To jsem právě taky slyšel, tak jsem se chtěl zeptat jestli to je jen u těch poloautomatu nebo i u automatů a popřípadě manuálu a ještě jestli nevíte, jak je to u toho manuálu uzpůsobené.? Jestli je jen vyveden jen klace,ale dole to funguje přes elektriku podobně jak u poloautomatu s automatem nebo to vede rovnou do převodovky.?
Napsal: 20.03.2016 11:29
od Kůďa
Prosím, teď nejde o TUPU.
Snad jde o dotaci z EU a ta je závislá na kladném stanovisku od HZS. Bez toho se nedostaneš do komise, která přiděluje dotaci a budeš vyloučen. A o tom to je. Takže i nepovinné položky jsou povinné, když ti tam HZS kraje napíše, že tyto odpovědi jsou doporučené. Prostě a jistě, pokud se tím nebudeš řídit, tak nedostaneš doporučující stanovisko a tím jsi z výběru vyloučen, Snad umíte číst, že to je podmíněno souhlasem HZS a to vyloženě kraje a ne GŘ.
A manuál projde, pokud si to sám HZS kraje upravil v zadání, což může. Nic tomu nebrání. A když se zadá manuál, tak se tě zeptají z firem, jestli trváš pouze na manuálu a když jim ve výběrku odpovíš že né, tak ti nabídnou i poloautomat. V minulých měsících jsme dělali výběrko na RZA a oslovené firmě se nás na toto dodatečně dotazovali, protoiže tam byl uveden manuál. Mi jsme však trvali na manuálu a tak se třeba pak nemohli přihlásit s automatem do výběrka. Pak bude záležet, jestli to není porušení zadávacího řízení a nebudeš muset vrátit dotaci, když na to je.
Napsal: 20.03.2016 11:41
od Kůďa
Přepočítali jsme, co nejde dát podle zadávací dokumentace do dotace a co se musí dokoupit. Pokud tam nechceme dávat starou výzbroj, taknám to vyšlo na takových 150 tisíc z vlastních a toto musímer dodat firmě, která bude dělat vestavbu. Taky tam třeba není navigace a další věci. Když vidím, tak se to všude montuje, ale tady to není. Aspoň to je v našem kraji. V jiném kraji to může být jiné, protože chtějí pomoci zřizovateli jednotky.
Re: Tatra 815-7 CAS 30 S3R 815–7 6×6
Napsal: 22.03.2016 10:50
od Filips
Děkuji za školení v dotacích, ale o samotné Tatře jsem se toho moc nedozvěděl. Mi neříkejte, že tu nikdo není kdo by s ní neměl aspoň krátkodobé zkušenosti a mohl něco málo napsat.? Třeba někdo z MSK, tam stojí na každé stanici..
Napsal: 22.03.2016 16:58
od Jakub
ahoj jako nekdo z MSK ti reknu ze jsem uz videl podarenou i zbabranou casku od jednoho nastavbare pokud se o tom chces dozvedet vice neni nic jednodusiho nez si najit auta tam u vas a prohlidnout si je nebo navstivit nastavbare vse pak zalezi na zadavaci dokumentaci a jednenim prave snim klidne se aji muzes obratit na HZS ti jsou ti taky schopni poradit. Jinak je to hrozne podarene druho vyjezdove auto a ma velmi dobre jizdni vlasnosti a ohledne te poloautomaticke prevodovky tak ta se nikdy k hasicum nemela dostat nasim stylem jezdenim bude mit neustale problemy
Napsal: 23.03.2016 06:40
od Lukáš Svoboda
Ahoj, co se týče 7 tak bych se určitě přimlouval k plnému manuálu. Jeden příklad za vše. Když loni v Třebíči shořela rok stará sedmička na poli tak se zjistilo, že kdyby nedošlo na poloautomatu k poruše tak by s ní strojník odjel. Když zjistil, že je převodovka v řiti tak měl super nápad, že otevře výtlaky a samospádem naleje okolo auta jezírko, ale ouha Tatra lapla ze spodu a on přišel o vzduch i o elektroniku, takže od toho mohl jen utýct.
Napsal: 23.03.2016 06:42
od Lukáš Svoboda
Ještě dodám, výrobce se hájil tím, že vzduchové hadice jsou dimenzované pouze na 60°C - na hasičské auto asi trochu málo.
Napsal: 23.03.2016 16:36
od Hanz
Jestliže s tím strojník jezdil po ohořelém strništi nebo hasil lištou, tak se tomu ani nedivím. Co se týká automatizované převodovky Norgren v T 815, tak dle mých zkušeností je to lepší než manuál, ale člověk si na ni musí zvyknout. Osobně bych preferoval plný automat (Tatra ho má také v nabídce), jelikož se strojník může více soustředit na jízdu a nehoní kvalty v autě (viz. PR 2). Dále to má i další výhody např. nepřetočí se motor, když strojník blbě podřadí jako u manuálu atd.. Nevýhoda je, že je to "složité" zařízení a uvidíme co vydrží.