Stránka 1 z 3

Repase AVIA A30 DA 12

Napsal: 18.01.2016 14:23
od Václav Danita(bonita)
Ahoj. Mám dotaz ohledně repase Avia A30 DA12. Co si o tom myslíte? Má cenu tohle auto ještě repasovat? Já osobně bych volil cestu nákupu starší dodávky a přestavby nebo nákup něčeho hasičského ze zahraničí. Co je podle vás lepší? Repasovat za xxx tisíc nebo nákup ze zahraničí? Díky za názory.

Napsal: 18.01.2016 15:08
od D´FOX
Čau, kdyby jste to repasovali, tak sami? Nebo to necháte odborné firmě? Jestli to budete dělat sami, tak si myslím, že se to vyplatí, a jestli firma, hlavně bych zjistil kolik by cca za to chtěli. Poté bych zjistil přibližnou cenu nějakého staršího autmobilu a jeho další vybavení apod. Nakonec bych udělal nějaké porovnání a poté by to chtěli asi nějakou diskuzi v jednotce :-)

Napsal: 18.01.2016 15:24
od Václav Danita(bonita)
Nejde o cenu. Jde o to, jestli je rentabilní cpát peníze do auta, který bylo zastaralý už když vyjelo z fabriky :-D V penězích takovej problém není.

Napsal: 18.01.2016 15:28
od Sobiho
Já řeším něco obdobného, a po mnoha úvahách jsem dospěl k tomu, že rozhodující bude "udržitelnost" vozidla.
AVIA DA, levná na pořízení, repas vlastními silami možná a relativně levná, ND už začínají být problém, provoz nákladný. Pokud je zařazena do výjezdu není potřeba TUPO-
Starší dodávka + repas, vyšší pořizovací náklady, repas možný levně, ND dostupné, provozní náklady normální, bohužel nutná certifikace TUPO (cca 80000Kč, dle mého posledního průzkumu) což hodně zvyšuje náklady.
Nákup ze zahraničí to je obdoba.
Poslední možnost vidím nové s pomocí dotací např:
http://www.avjsdh.cz/wp-content/uploads ... 016_04.pdf

Takže když jsme to u nás zvažovali, došli jsme k tomu, že do AVIE se investovat nebude a hledáme cestu jak pořídit DA ze starších vozidel. Dokonce se to řeší i tak, že uděláš DA s demontovatelným VRZ a nezařadíš to do výjezdu, jen se udělá poznámka že máte OA s parametry DA a na Kopisu to ví. Největším problémem je to TUPO když vezmeš že tranzita koupíš za 150tkč, přestavba cca 50-80tkč (svépomocí) a TUPO 80tkč tak je to špatně.

Dovozu bych se možná trochu bál právě kvůli TUPO že tam najdou nějako blbost (z pohledu hasiče) a máš auto bez výjezdu. Radši bych volil nákup tranzit + přestavba. Hlavně to je o penězích, a o ty jde v první řadě. Důležitá je ekonomická úvaha, co jste schopni zainvestovat a jak to následně udržet.

Napsal: 18.01.2016 15:31
od Václav Danita(bonita)
Pokud koupíš auto ze zahraničí od hasičů, TUPO už není potřeba.

Napsal: 18.01.2016 15:33
od Václav Danita(bonita)
Jinak jsem se ptal přesně na takovouhle úvahu, co popsal Sobiho. Jde mi jen o to, jestli je to výhodný nejen teď ale hlavně v horizontu několika let, kdy to auto bude sloužit.

Napsal: 18.01.2016 15:52
od Sobiho
Já jsem přesvědčen že jí mít musí i vozidlo dovezené ze zahraničí...
Už tady se to řešilo:
http://www.pozary.cz/clanek/60232-poriz ... oblem-ale/
a mám dojem že k posunu nedošlo. Naopak mám zprávy od HZS že se opravdu přitvrzuje, asi nějaká lobby.

Napsal: 18.01.2016 16:03
od Václav Danita(bonita)

Re: Repase AVIA A30 DA 12

Napsal: 18.01.2016 16:21
od Sobiho
Moc děkuji, jsem rád, že jsem se mýlil :-) a tímto se omlouvám :-)

Napsal: 18.01.2016 17:21
od tomashofman
Já bych do úvahy ještě tedy zahrnul to, že na dodávku ti stačí B, na AVII potřebuješ už C.

Napsal: 18.01.2016 17:24
od Samik
Rozhodoval bych se hlavně podle toho na co auto nejvíce použijete. Zda na výjezdy nebo k dopravě na závody. pokud na výjezd určitě bych šel do Avie vleze se tam mnohem více vybavení než do dodávky a lepší je i prostupnost terénem. Ale jestli vyjíždíte 1x za rok a na závody najezdíte stovky km, tak jak kvůli pohodli, tak i spotřebě bych šel do dodávky. Co se týče náhradních dílu nepocítil jsem problém v sehnání. A cenově jsou možná i levnější než na dodávku (záleží jaká by byla značka dodávky). A výhoda Avie je i vtom že trochu šikovný člověk ji opraví doma na koleni.

Napsal: 18.01.2016 18:05
od Václav Danita(bonita)
Na soutěže jezdíme minimálně (jen s dětma), k zásahu se ávie dostane 3x do roka? Možná ani to ne.

Napsal: 18.01.2016 20:05
od Sobiho
Já si myslím, že když vrazíš peníze do avie, tak hodnota realně-tržně nestoupne. Dnes se prodávají za 15-30tkč, když uděláš přestavbu a repas za 80tkč, hodnota za kterou to pak můžeš prodat je skoro stejná jako na začátku. Jak už psal tomáš na FT ti stačí "B" a když seženeš toho delšího či s nástavnou, tak se tam taky toho dost vejde, je to DA a pokud máte slušnou CASku není potřeba to mít maximálně vybavené. pokud udělám přestavbu, budu chtít aby to vozidlo sloužilo dalších, alespoň minimálně, dalších 10 let, no a u Avie nevím...

Já bych šel cestou toho FT, dokonce to tahají dobráci.sk a ještě jednou dík za ten odkaz. Jak už jsem psal u nás se vydáme cestou přestavby, nebo možná toho dovozu. Ještě si to to ověřím u našeho HZS jak k tomu budou přistupovat.

Napsal: 18.01.2016 22:10
od Jija
v roce 2006 jsme řešili problém, protože naše Avia už dosluhovala, rovnou nám všude řekli, že už repase nemá cenu tak jsme koupili starší Ford Transit jeho výroba je r.2000. Jak jsem to potom postupně počítal myslím že jsme udělali správný krok. Je o 10let později a jak vidím ať už tady v "bazaru" nebo kdekoliv jinde tak Avie už dosluhují totálně a v jednotkách, které jezdí min. 5x ročně na zásahy se repase nevyplatí, protože za pár let už to stejně odejde tak či tak :) šel bych spíše do nového vozidla :) možná o pár tisíc to bude dražší ale víte, že to auto vydrží déle :)

Napsal: 18.01.2016 22:15
od Václav Danita(bonita)
Právě že moc nejezdí. Vše máme v tatře, tatra odveze i lidi. Takže avie už jezdí jen příležitostně. Já jsem osobně pro cestu něčeho jiného než repase. Tady hledám jen zkušenosti a argumenty pro a proti.

Re: Repase AVIA A30 DA 12

Napsal: 19.01.2016 05:16
od Vládík
Ano, toto téma u naší jednotky začíná být taky aktuální! Avia dosluhuje a jako naše prvovýjezdové vozidlo by se muselo repasovat u firmy jelikož sami na to nemáme síly a prostředky. Což nám dává cenový výhled na cca 300 tisíc (jestli se nepletu!!) nebo možná i více??? A cpát tolik peněz do již špatného auta dle mého názoru nemá cenu. Spíše se budeme dívat po CAS nebo novějším DA .... o jedné CASce víme a chceme jít spíše tímto směrem a potom záleží jak to schválí zastupitelstvo.

Pokud by to bylo u vaší jednotky na závody, tak bych volil DA novější a do Avie necpal prachy. U nás na závody Aviu nepoužíváme ....

Re: Repase AVIA A30 DA 12

Napsal: 19.01.2016 09:21
od Milan Polák
Ahoj, naše město tento problém vyřešilo tak, že se skoro všech avií zbavilo a nahradilo je dodávkami s vlekem. Na KOPIS to máme vedené jako osobní automobil do 3,5 t. Vozidla slouží hlavně na dopravu osob, nejsou vybaveny VRZ a jsou označeny pouze nálepkou příslušné jednotky. Pokud máte na výjezdy Tatru, tak by vám toto řešení mohlo stačit. Jsme na tom podobně. Nejprve vyjíždí prvovýjezdová vozidla a v případě, že potřebujeme na místo něco dopravit, přivezou nám to dodávkou. Dodávky se u nás především používají na soutěže a na akce mladých hasičů.
Nedávno jsem někde zahlédl nabídku přestavby PPS 12 na nový podvozek a cena se pohybovala okolo 19 500,- Kč bez DPH.
Ahoj
Milan Polák

Re: Repase AVIA A30 DA 12

Napsal: 19.01.2016 10:28
od Václav Danita(bonita)
Milan Polák píše:Ahoj, naše město tento problém vyřešilo tak, že se skoro všech avií zbavilo a nahradilo je dodávkami s vlekem. Na KOPIS to máme vedené jako osobní automobil do 3,5 t. Vozidla slouží hlavně na dopravu osob, nejsou vybaveny VRZ a jsou označeny pouze nálepkou příslušné jednotky. Pokud máte na výjezdy Tatru, tak by vám toto řešení mohlo stačit. Jsme na tom podobně. Nejprve vyjíždí prvovýjezdová vozidla a v případě, že potřebujeme na místo něco dopravit, přivezou nám to dodávkou. Dodávky se u nás především používají na soutěže a na akce mladých hasičů.
Nedávno jsem někde zahlédl nabídku přestavby PPS 12 na nový podvozek a cena se pohybovala okolo 19 500,- Kč bez DPH.
Ahoj
Milan Polák
Ahoj. O té přestavbě PS12 na vlek za osobák takz uvažuju. Teda pokud to nedopadne tak, že budem repasovat tu mrtvolu :-D

Napsal: 19.01.2016 13:24
od Sobiho
Jenom s tím vlekem pozor na skupinu B+E

Re:

Napsal: 19.01.2016 13:32
od Ondřej Huňka
Sobiho píše:Jenom s tím vlekem pozor na skupinu B+E
Pokud se nepletu, potom ještě může nastat problém pokud překročí auto i s vozíkem hmotnost 3,5t a není zařazeno v IZS. Musíte mít tachograf. Alespoň nám to tak bylo několikrát řečeno na školení řidičů.