Stránka 1 z 1

Tatra 815 CAS32 - design

Napsal: 03.11.2015 15:44
od Antonín Zeman
Spolupráce s ing. arch. Patrikem Kotasem přinesla do našeho konceptu integrované hasičské nástavby originální design chráněný průmyslovým vzorem.
Obrázek

Napsal: 03.11.2015 17:17
od Anybody.
ještě zvýšit už tak vysokou tatru takovým nesmyslem jako je ta rampa? nechápu že to vůbec někoho může napadnout to nikdo z vás není řidič náklaďáku? o těch stupačkách a zmenšení nájezdového úhlu se ani nebavím 2-3 požáry v lese a budete opravovat majáky a svařovat novou stupačku

Napsal: 03.11.2015 19:04
od Project
Mně se to líbí. Ty stupačky, pravda, nejsou moc šťastné, ale to bys tam musel dát nějaký silný řetěz, nebo tak něco, aby to nebylo napevno. Pak se bude ovšem dost hůř nastupovat a vystupovat... A rampa mi nevadí. Dali sme namísto rotačního majáku zábleskovou rampu VxL od Holomého, sami svařili ochranný rám (takže je trošičku větší) a původní lafeta je stále o asi 15-20 cm výš, než ten rám... Postaru byl ochranný rám majáku a lafeta přibližně ve stejné výšce...

Napsal: 03.11.2015 21:00
od Hanz
Jak se bude vyndávat rezervní kolo? Nebo tam nebude?

Napsal: 03.11.2015 21:19
od Sobiho
Pro odlehčení: No to víš architekt, to je na stavbě větší neštěstí, než ožralej jeřábník! :-D
Třeba se to někomu líbí, ale je to nepraktický, např. předsunuté stupačky, zbytečné zvýšení výšky vozidla, rezerva kde? A pokud to "madlo" na Tatru je majáková rampa, tak z boku nebude vidět a budeš to muset doplnit a tím pádem to ztratí smysl... Může to být chráněno třeba božím zákonem, ale pochybuji že si tohle někdo koupí s "architektonickou" přirážkou, když každý řeší peníze.

Napsal: 03.11.2015 21:57
od Renegado
Přiložil bych více důrazu na slovo "koncept" pánové .´-)

Napsal: 04.11.2015 11:42
od Antonín Zeman
Co se týče výšky rampy za kabinou, tak bude pravděpodobně výrazně snížena. Tatra je opravdu už tak dost vysoká. Pak postrádá i smysl, zde instalovat pomocná světla, která budou v zákrytu a hluboko za přední hranou kabiny. Bude upraven i lem na střeše kabiny, aby byla dobrá viditelnost na přední majákovou rampu. Stupačky jsou zcela sériové bez úprav, na přiloženém obrázku je jejich zjednodušený nákres. Rezervní kolo zde není, místo něho je instalovaný tlumič výfuku.

Napsal: 04.11.2015 12:29
od Sobiho
První je funkčnost a účelnost, pak je funkčnost a účelnost, na konec přijde funkčnost a účelnost a pak teprve "architektonický design". V tomto případě je to přesně naprosto opačně.

Pokud se snažíte hezky zabalit to co hasiči potřebují, tak je to fajn. Ale zde nakreslíte hračku a pak se do ní budete snažit napasovat to co bude potřeba a to je špatně. A výrok ohledně toho, že tam není rezerva hraničí až s blbostí, což potvrzuje můj původní výrok. Pokud si chcete s panem architektem kreslit hračky pro děti tak klidně, ale jinak je to nereálné...

Napsal: 04.11.2015 16:25
od Renegado
Sobiho: máš pravdu, hlavní je funkčnost, proto opět opakuji, jde očividně pouze a pouze o koncept. Však si někdy viděl jak vypadal koncept v nějakém projektu a jak jeho finální podoba? Kolikrát se tomu výsledek ani kouskem nepodobal =) Dej tomu tady trochu šanci, ať se může podoba měnit a představivost dostane trochu prostoru .´-)

Napsal: 04.11.2015 16:31
od Bosko Davídek
Za mně spíše než vylepšení, zhoršení. Tohle je možná moderní vzhled, každopádně praktičnost nulová. Myslím si že 815tek jezdí dost a praktické jsou (pokud ne, každej sbor či jednotka si je stejně upraví k obrazu svému), tohle je ptákovina.

Napsal: 04.11.2015 17:41
od Drábek Michal
Zdravím pánové, za mě jen pár slov, pan architekt a podobní dobrodruzi by se měli hlásit u bran Pana Una a tam můžou projektovat až do vyčerpání. Nerozumím proč se na staré mrše pořád něco ladí, ty auta jsou už po smrti. Proč někdo ne vyprojektuje něco nového funkčního a tak dál,

Napsal: 04.11.2015 20:10
od Martin Kopecký
Projekt jako takový se mi nelíbí, na první pohled to vypadá, že to kreslil člověk, který toho o hasičině a technice moc neví...
Musím se ale ohradit oproti tvrzení Michala Drábka, že jsou tyto auta již po smrti. To v žádném případě není dle mého názoru pravda. Plnohodnotná náhrada za starou CAS 32 T815 přišla až nedávno, a to 815-7, která samozřejmě nedokáže z mnoha důvodů (hlavně finančních) sloužící "staré mrchy" nahradit. Stará CAS 32 se dá i dnes velmi pěkně a účelně repasovat a dovolím si tvrdit, že pokud se taková Tatra udržuje, bude plně konkurenceschopná a vyhovující minimálně ještě za 5-10 let. Mluvím o použití v JSDH, konkrétně kategorie JPO II, III někde v menším městě.

Napsal: 05.11.2015 14:10
od Antonín Zeman
Děkuji za reakce. Souhlasím, že funkčnost a praktičnost by měla být u tohoto typu účelového vozidla zcela na prvním místě. Při vývoji jsme začali vnitřím uspořádáním nástavby, design je až na posledním místě. Máme skoro hotový model nástavby bez jakýkoliv "designových" prvků i s rezervou a tato nástavba by pak mohla být ve finále až o tunu lehčí než sériová konstrukce při zachování vysoké tuhosti. To může být pro někoho zajímavé zda bude chtít více vody v nádrži nebo mít lehčí vozidlo. Myslím, že tato stará Tatra tu s námi ještě několik let bude, rozhodně u menších jednotek.

Napsal: 06.11.2015 13:16
od Martin Petržela
Zajímavé, kolik názorů vzdudí jedna jediná 3D skica :-). Jednu věc vidím v tomhle "konceptu" zásadní. Lidově řečeno - kdo by za to ty prachy dal ?......