Stránka 1 z 1

Požiar Tatra 815

Napsal: 29.08.2015 17:04
od Vladík
Sledovaním príspevkov o zásahoch som si všimol, že sa dosť často medzi zásahmi vyskytuje požiar nákladného vozidla Tatra 815. Nakoľko je medzi hasičmi vozidiel Tatra 815 veľa, zaujíma ma príčina požiarov tohto vozidla. Zisťoval to niekto v čom je podstata problému? Problém elektroinštalácie alebo prehrievanie motora? Prípadne iné príčiny?

Napsal: 30.08.2015 10:47
od Civilizátor
Většinou jsou to 30 let staré vraky, nic víc bych v tom nehledal.

Re: Požiar Tatra 815

Napsal: 30.08.2015 11:59
od 19jarda92
tak na to že sprejskla i nějaká ta eurovka tak to vraky asi nebudou...spíš třeba povolená příruba na svodech, turbu, uklepaná trubka na naftu nebo tak něco

Napsal: 30.08.2015 15:27
od Mara264
z vice jak 50% to je elektřina, cpou se hřebíky místo pojistek a přidělávají se různé sirény a osvětlení. Ted na mašině ps12 jsem toho důkazem alternátorové + se mi chytilo o stožárek osvětlení, a zašaly mi doutnat kabely. Štěstí že se to včas odpojilo. Hadička na naftu nemyslim nevzplane to ikdyž to střikne na výfuk. A potrubí turba myslim ře taky ne.

Napsal: 31.08.2015 09:27
od Hynek Obroučka
Tak a teď fakta a ne úvahy.

1) Velmi často začne u Tater hořet uvolněná tepelná izolace spodku motorového tunelu - holt ji nikdo neumeje a hlavně nezkontroluje, zda není uvolněná, občas je to potřeba. Spadne na motor a jak je nasáklá za ta léta olejem, v kombinaci s nemytým motorem zasraným olejem a prachem je to hned... Vzducháč u Tatry pracuje přeci jen s dost velkejma teplotama.

2) Zcela samozřejmě může chytit i od uvolněné olejové hadice nebo přívodu nafty (nebo třeba prasklý vstřik) a ono se to i děje. Kdysi jsem takhle málem shořel i s blbým Renautlem Midliner, kde motor pracuje s výrazně nižšíma teplotama.

3) Od potrubí turba to může úplně normálně hořet taky, u autobusů celkem častá příčina požáru v motorovém prostoru, u Tater nepříliš rozšířená, ale je to reálné.

4) "elektřinu" (tedy zkrat) bych dal až na další místo, mnohem méně významné, na Tatře těch drátů zase tak moc není a jsou celkem rozumně vedené.

Mara 264: Prosím přístě nemyslet, ale zjistit fakta ;-) Drahá na téma ZPP u dopravních prostředků dělala diplomku, tak jsem si tehdy o tom cosi načetl a "cosi málo" znám i z práce.

Možná by bylo zajímavé, kdyby se tu k tomu vyjádřil Martin Kavka - zdejší šéf - s letitou praxí coby vyšetřovák...