Stránka 1 z 1
CAS K24 Liaz - schéma úložných prostorů
Napsal: 29.11.2014 12:31
od David Šimek
Zdravím všechny,
mám takový menší dotaz. Potřeboval bych, zda někdo z Vás nemá schéma nástavby u Liazky. Sice jsem nějaká schémata na google našel, ale já bych potřeboval rozměry skříní na úložný prostor. Jde mi o to, že máme v plánu udělat nějaké ty změny, abychom mohli zužitkovat nevyužité místo. Jelikož vozíme, dalo by se říci zbytečně vzduch místo vybavení. A proto chci pro představu vymodelovat úložný prostor v jednom programu a na něm poté zkoušet různé možnosti úložných prostorů pro představu.
Díky
David Šimek
Napsal: 29.11.2014 12:39
od Sluníčko sedmitečné
V Hornbachu nebo v OBI mají za 35 korun svinovací metr. Jo a LIAZka nedá 2400 litrů za minutu při při 0,8 MPa a sací výšce 3,0 m.
Re: CAS K24 Liaz - schéma úložných prostorů
Napsal: 29.11.2014 13:05
od Hynek Obroučka
Mám skříně zkreslené v AutoCADu, tedy rozměrově přesné. Jo a LIAZka je odjakživa CAS K25, jak píše sluníčko. Technika se nepřeznačuje, platí vždy staré označení. Trambus je taky pořád CAS 25. Byla jiná norma a udávalo se to podle zcela jiných parametrů. Nelze to proto přepisovat. Nepochopili ani u HZS Pardubického kraje, kde přeznačili CAS 32 na CAS 24 a CAS K25 na CAS 16 a je to tak (zcela nesmyslně) vedeno v IZS
Re: CAS K25 Liaz - schéma úložných prostorů
Napsal: 29.11.2014 13:38
od David Šimek
Pro Hynek Obroučka: Já též to chci programovat v Autodesk Inventor Professional 2012. Tak polud bys byl tak hodný a změřil bys mi ozměry a nebo mi to poslal buď jako výkres, sestavu či pouze v ipt. Byl bych ti vděčný a ulehčil bys mi práci.
Re: CAS K24 Liaz - schéma úložných prostorů
Napsal: 29.11.2014 13:48
od Hynek Obroučka
Umím to poslat v DWG. Není to 3D,to už jsem dávno zapomněl, ale rozměry z toho jsou zřejmé. Napiš mi na hynda(uzenac)email.cz. V pondělí Ti pošlu co mám, zástavbu několika LIAZek jsem řešil už celkem dávno, nicméně vše si schovávám. Více po mailu.
Napsal: 02.12.2014 13:29
od stingofwasp
Hynku, u HZS Pardubického kraje je technika označena v souladu s řádem strojní služby, vyhláškou a normami. Můžeš mi prozradit, jak jsi přišel na to přeznačení? Mimochodem, věřím, že Tvoje zkušenosti s ketegorizací požární techniky jsou bohaté a nikdy jsi neudělal chybu ani Ty, ani Tvůj kamarád "S". Viz třeba CA (ano, bez S) Rožmitál p Tř., u které jste nedokázali ohlídat ani tak banální věc, jako je dodržení vyhlášky o technických podmínkách požární techniky, nebo dodávka dvou transportérů pro HZS JčK s podvozky kategorie 2 a 3 (stěží jedna a dva, ono totiž trojkový podvozek nedělají jen větší pneumatiky). A další perly vzešlé z Vaší úžasné inovátorské dílny. Zameť si prosím nejdřív před vlastním prahem, vyházej kostlivce ze skříně a pak teprve se do někoho zkoušej navážet.
Omlouvám se za odbočení od tématu, ale nemohl jsem nereagovat na osočování kolegů z HZS Pardubického kraje.
Napsal: 02.12.2014 17:16
od Filip Foukal
Takže jen tak pro info, trochu mě to zajímá, co tam dali kolegové za čerpadlo? Asi při repasi? Řešili jsme také výměnu za jiné, ale čerpadlo s tímto výkonem na liazku jsme prostě nesehnali.
http://www.hzspa.cz/hzspk/krajske_redit ... tech_4.php
http://www.hzscr.cz/clanek/cas-16-liaz-18-29.aspx
A na tatru dali v tom případě taky slabší čerpadlo? A ta velikost nádrže mi taky moc nesedí...
http://www.hzspa.cz/hzspk/krajske_redit ... tech_6.php
A to je tam toho víc, asi v kraji proběhla kdysi hromadná výměna čerpadel ;)
Napsal: 02.12.2014 22:00
od Hynek Obroučka
Nemám si kde zametat, mé svědomí je zcela čisté - osobně jsem připravil všechny podklady pro schválení rožmitálského auta jako AC (32) - tuto kategorii to totiž splňuje, to že firma Vesta auto je banda trotlů, která se na certifikaci vykašlala je jiná věc. Dodnes mi ti hajzlové dluží velké peníze za obrovské množství odvedené práce, která přišla vniveč. Co se týká vozidel pro Jihočechy - dodavatelem jaksi byla jiná firma a dodala přesně to, co si jihočeši objednali, trvali (a to zcela konkrétně) přesně na tom, co dostali, i včetně speciálních podvozků Seikel. To že to ta vozidla nemohla splnit není můj problém, ale problém jihočechů, kteří ta auta velmi usilovně chtěli a tak se hledala kategorie pro na míru objednané vozidlo - nicméně s tm já nemám nis společného, jak píšu, dodavatelem byla úplně jiná firma.
HZS PaK má špatně zakategorizovaná vozidla a na tom trvám.
Napsal: 03.12.2014 13:40
od Hynek Obroučka
A ještě odpověď na to, kde jsem na to přišel - v každoročím sběru dat techniky a vybavení co mám z GŘ HZS ČR (poslední tři roky nemám, předchozí ano). Je to jediný kraj, kde to je takto označeno - LIAZky jako CAS-16 a T148 i T815 jako CAS 24 - dokonce to tak bylo v tom sběru dat přeznačeno i u JSDH. Mají to tak i na svém webu - třeba tady:
http://www.hzscr.cz/clanek/uo-svitavy-technika.aspx
http://www.hzscr.cz/clanek/organizacni- ... hnika.aspx
Dnes už je těch aut jen pár, dokud bylo LIAzek a T815 hodně po všech územkách, byla tato chyba všude. Do IKISu nevidím, tam to třeba mají správně, ale dokument který mám je přesně tak jak píšu.