Stránka 1 z 2
Liazka
Napsal: 06.07.2014 15:50
od dzef
Zdravím všechny,
sháníme mechanika, odborníka, firmu, prostě někoho, kdo se vyzná v Liazkách, umí je opravit a je schopný.
Měl by to být někdo, kdo prostě zná problematiku Liazek a má zkušenosti s opravou Liazek. Nehledám firmu, která ji celou rozebere, vymění půl auta a potom zjistí závadu. Máme nespecifikovanou závadu, kterou nedokázali objevit ani na technický, vozidlo bylo ve dvou servisech, a na problém stále nikdo nepřišel. Na technické kontrole se na to zaměřili, ale nic nenašli a po technické stránce je vozidlo v naprostém pořádku. Jenže má problém ten, že se nedá udržet na silnici. Pokud jede do kopce, nebo je v tahu, tak je bezproblémů, pokud mu necháte volnou jízdu z kopce, nebo prostě bez tahu, tak je to špatné. Chová se to, jako by v tu chvíli do Vás uhodil boční vítr. Nebo v tu chvíli jste vzali vyjeté koleje na silnici. NEVÍTE NĚKDO O NĚKOM, KDO UMÍ ??? Díky.
Napsal: 06.07.2014 16:05
od vašák mirek
Je to divné. Když na nic nemohou přijít na technické, pak to asi bude problém najít. Řízení bude tedy asi v pořádku. Zkoušeli i svislé čepy? Co peumatiky nejsou sjeté, nějak "divně"? Napadl mě zkroucený rám, ale to bude asi blbost. Možná další blbost je otázka co vlnolamy v nádrži? (předpokládám že se jedná o cisternu) Nejsou poškozené? To by mohlo vyvolávat dojem nárazu větru. Jinak ono ty koleje kolikrát nejsou vidět a auto se mi rozvlní jak had. Jezdím Dafem 7,5tuny, tak vím o čem mluvím.
Napsal: 06.07.2014 16:22
od Pavel Siegel
Ahoj, Loni jsme to taky řešili, jak popisuješ v tahu jakš takš drží stopu, ale při ubraném plynu to nejde udržet na silnici. My jsme měli problém v ohnuté hřídeli v servořízení (při rejdu nám střídavě šel těžce volant), takže došlo k výměně servořízení a navíc jsme ještě dali na přední nápravu balóny /pneu/.
Co se týče firmy, tak nám to dělali v Kostelci na Hané, firma ASMONT
Napsal: 06.07.2014 18:08
od dzef
My jsme měnili řízení 2x a v servisu taky 2x, protože to všichni mysleli, že je to ono, bohužel není. Komplet přední náprava je dělaná. Čepy to taky nejsou. Pneu jsou 2 roky nové, také to nejsou. Vlnolamy také ne. Rám je také možnost, ale zkoušelo se auto různě kroutit na heverech a zkoumat, ale nic se nenašlo. Koleje to nebudou, zkoušelo se to i na fungl nové silnici.
Napsal: 06.07.2014 19:19
od Josef Černý
Zdravím. To je problém krátkých Liazek zkrátka plavou po silnici. U nás jsme to vyřešily výměnou předních pneu. za lepší ale hlavně pomohlo, že se udělal větší souběh. Tam je nějaké rozmezí ta se to dalo na to nejvyšší.
Napsal: 06.07.2014 23:11
od Petr Martínek
A co středové čepy na pérech zadní nápravy?
Napsal: 06.07.2014 23:47
od Tom
A zaměřili jste se jen na přední nápravu, nebo jste zkoušeli i zadek? Předpokládám že jezdíte převážně s vypnutým předním náhonem, tak bych problém hledal spíš vzadu. Pokud by to bylo na předku, tak by na to nemělo mít až tak velký vliv, jestli je auto v záběru, nebo jede na volno. Jinak to že Liazky plavou ví každý, kdo měl tu čest tento stroj řídit.
Napsal: 07.07.2014 01:09
od Vašek Bus
Taky bych to šacoval na ty středový čepy v zadních pérech. Na Trambusu co jsem s ním jezdil u cestářů jsme s tím laborovali asi dva měsíce. Při nakládání mi do korby kolega drcnul nakladačem a auto začalo jet na " šreko" a při jízdě po silnici bylo nutné pořád směr korigovat volantem což budilo dojem " plavání" trochu to ustalo když se zapnul předek nebo se nasadil pluh a zatížila se přední náprava. Ale pokud bylo auto prázdné tak to bylo při jízdě i viditelné že auto nejede ve stopě. Naložené to tak viditelné nebylo. Předpokládám že při kontrole na technické atd. bylo Vaše auto "naložené" ( plná cisterna + výbava) .
Napsal: 07.07.2014 06:23
od Hynek Obroučka
Na STK se nesmí jezdit s vodou. Jinak zkusil bych nechat vyvážit přední kola, u toho bych začal, mohlo by to pomoct - pomohlo to u espětky i T815 se stejným problémem, mohlo by to pomoct i tady. Pak bych se teprve pouštěl do další diagnózy.
Napsal: 07.07.2014 12:12
od dzef
U Liazek je to známá věc, že plavou, ale víme, jak se auto chovalo předtím a potom co to začalo dělat, a rozdíl je velký. Přední kola jsou nový, tak jako celé obutí na Liazce, přední kola jsou vyvážená. Takže v tom závada není. Zkouška proběhla jak s vodou a výbavou, tak bez vody a vyklizené celé auto. Středové čepy byli taktéž prohlídnuty, také to byl nápad jednoho mechanika, který opravuje tyto vozy celý život, bohužel vše v pořádku. A na zadní nápravu jsme se také zaměřili, potom co byla přední komplet nová, byla prohlídnuta i zadní a vše v pořádku, pouze zadní stabilizátor byl zatuhlý, ten se nechal udělat, ale vliv na auto to nemělo.
Napsal: 07.07.2014 13:31
od David Malát
Pokud je přední a zadní náprava včetně řízení OK, je to dvoustopé, takže se zadní náprava neposunula na perech a jsou vpořádku všechny čepy per, tak už moc možností nezbývá. Ještě bych se kouknul zda nezůstala uzávěrka v diferáku. To je poslední bolest náprav Liaz, co mi tak honem napadá a toto by to mohlo taky dělat. Při nešetrném zacházení se mohou ulomit tyčky co se uvnitř zasouvají a zůstane zapnutá. Zvedněte heverem jedno kolo a zatočte. Raději zkoukněte obě nápravy, ale předkem bych začal....Pokud i to bude vpořádku, tak už to máte jedině nějaké začarované.. :-)
Napsal: 07.07.2014 13:52
od Hynek Obroučka
Ještě se zeptám na značku pneu. Na jednu Tatru před časem v jisté firmě obuli čínu a plavalo to i vyvážené - po výměně gum za Barumky problém okamžitě ustal. Pokud jsou to kvalitní gumy, ber to jako bezpředmětnou poznámku, která ale třeba pomůže někomu jinému ;-)
Napsal: 07.07.2014 15:43
od dzef
Jsou to ruský Kamy, ale to nemá vliv, plavalo to už předtím, výměna pneu byl důsledek dotace, protože staré pneu mělo zničený vzorek z terénu, a už byli staré, tak jsme vůz obuli nově.
Napsal: 07.07.2014 16:45
od michael
My máme tuším Kamy na CAS32 T148 a od té doby co se to tam nazulo je to hrozné :D
Napsal: 07.07.2014 19:47
od vašák mirek
To je pravda. Gumy dělají hodně a ještě bych zkusil(tedy pokud jste to už neudělali) nechat ty kola převážit jinde. Stalo se mi, že se auto nedalo uřídit a po převážení se to uklidnilo.
Napsal: 11.07.2014 21:56
od vašák mirek
Tak jsem se dneska schválně ptal v jedné firmě která se zabývá pneumatikami na ty KAMY. Prý nic moc a prý by mohli pěkně plavat i vyvážené. Údajně doporučují montáž tak na vozidla co se motají kolem bagru. Na kvalitu údajně není moc spoleh a spíše je to jednorázová záležiost. Špatně se protektorují.
Napsal: 12.07.2014 11:29
od Filip Foukal
Tak jestli máte Kamy na všech kolech, tak si buď jistý tím, že to je ta příčina, vím o čem mluvím ;) Gumy to rozhodně nejsou špatný, vydrží dost, v terénu jedou, ale na asfaltu opravdu "plavou" v jakémkoli stavu vyvážení.
Re:
Napsal: 12.07.2014 14:17
od vašák mirek
Filip Foukal píše:Tak jestli máte Kamy na všech kolech, tak si buď jistý tím, že to je ta příčina, vím o čem mluvím ;) Gumy to rozhodně nejsou špatný, vydrží dost, v terénu jedou, ale na asfaltu opravdu "plavou" v jakémkoli stavu vyvážení.
Potvrzeno po dnešním dotazu v dalším pneuservisu. V terénu dobrý, ale na silnici na nic.
Napsal: 12.07.2014 18:54
od Hynek Obroučka
Tak na zadku to je asi celkem jedno - tam bych Kamy klidně nechal, ale na vodící kola patří jednoznačně něco lepšího, na tom se šetřit nevyplatí. A k protektorování které tu někdo zmínil - na předku u náklaďáku nesmí být protektorovaná guma ;-)
Re: Liazka
Napsal: 13.07.2014 12:08
od 19jarda92
u nás na Liazce máme na zadku Kamy a na předku vodící Matadory a úplně v pohodě, na Tatře máme to samý jen na předku klasiky Barum BFka a sedí to v pohodě. Jen u tý liazky může být sebe lepší guma na předku a vyladěná náprava a stejnak to auto bude drobet plavat