Stránka 1 z 1

Turbo do karosy

Napsal: 14.02.2014 11:05
od czechfireman
Zdravím všechny. Chtěl bych se zeptat jestli je možný do CAS K 24 Liaz napasovat turbo (ze zájezdovýho autobusu Karosa). Nerad bych aby sme se do toho pustili a pak zjistili, že to nesedí. Díky všem za radu

Napsal: 14.02.2014 11:34
od petr.194
Nebylo by snažší celý motor vyměnit? Kamarádi to udělali a šlo to bez problémů.......

Napsal: 14.02.2014 11:48
od Michal Jančov
Ležatý motor z autobusu do CAS? A ještě je to jednodušší, než měnit turbo?

Re: Turbo do karosy

Napsal: 14.02.2014 13:24
od 19jarda92
nechci se nějak ptát ale CAS 24 nemá turbo? Dyt tam je oturbenej stoják ne? No i kdyby tam nebylo nevim jestli to bude dobrej nápad...ten motor bude dost načatej z toho že je studenej a dostává při výjezdu štosy tak by taky nemusel při druhým výjezdu vydržet na klice nebo na hlavách ale toť muj názor...osobně bych ho tam nedaval

Napsal: 14.02.2014 18:53
od Hynek Obroučka
1. LIAZ 101.860 má standardně turbo typu ČZ K36. Mimochodem vyndavá se pěkně blbě... Pokud je v autobusu stejné turbo, pak tam bude pasovat - doporučuju zjistit přesný typ turba v konkrétním typu autobusu.
2. LIAZka 101.860 nemá stoják, ale šikmo uložený motor, stoják má až poměrně malé množství "třístovek" 18.29XA
3. Za tenhle motor lze namontovat zase jen stejný (šikmý) motor, většina ostatních Liazáckých motorů tam nebude pasovat.

Napsal: 15.02.2014 13:16
od Petr Martínek
Dle mého tam turbo pasovat bude,příruba by měla být stejna.

Napsal: 15.02.2014 17:32
od David Malát
Ono i ty motory by měli být stejné, teda bloky. Rozdíl bude jen ve vaně a sacím koši oleje a držákách motoru. Ale motor jako takový by měl být stejný ať stojí, leží nebo je šikmý.... Typ turba a vstřikovacího čerpadla je dle výkonu motoru.

Re: Turbo do karosy

Napsal: 15.02.2014 17:50
od 19jarda92
no ale ležák místo stojáka nebo pololežáká nedáš když bude proti převodovce posunutej ke straně a tam ti vadí motorovej tunel...do týhle věci bych se nepouštěl a nechal to bejt.Taky bych rád na T148 turbo a vim že to neni problém ale nerad snížim životnost motoru

Napsal: 15.02.2014 17:58
od Hynek Obroučka
Nedáš ani stoják místo pololežáka - musel bys taky předělat tunel, třístovka ho má vetší. Nehledě k nutnosti výměny i převodovky, stará 10P80 by to asi nepřežila a obávám se že ani staré nápravy - třístovka už má přeci jen o dost konstrukčně vyspělejší Ráby oproti starým reduktorovým LIAZ...

Re: Turbo do karosy

Napsal: 15.02.2014 18:03
od 19jarda92
takže se Hynku schodneme že je to taková no jak to říct zbytečná věc a v případě že by pro to kluci byly zbytečnost překopávat hnací trakt pomalu 30ti letýho auta. Hlavně nedej bože se pak někde něco stalo a někdo si všimnul toho že tam je to co tam bejt nemá a už by se to vezlo

Napsal: 17.02.2014 21:41
od David Malát
Ono dřív se to sekalo všechno stejné. A když něco dělali tak nad tím přemýšleli. Když ty tři motory dáte vedle sebe bez vany (a logicky sacího koše na olej) tak nepoznáte rozdíl. Možná krom externích držáků a u ležatého trošku jinde turbo (jiné potrubí).... Nemyslel jsem měnit sklon motoru v autě, to nelze protože je to dáno typem rámu => prostoru v něm... V autobuse ŠL jsme měli ležatej a rozdíl byl opravdu jen ve vaně. Teď v RŤáku máme z Torona, což je asi jediný stoják s turbem. Dle kW je typ pístů, vstřikovacího čerpadla, velikost turba a jestli má mezichladič. Převodovka Mates/Liaz je taky skoro stejná, jen otočená o 90° zase kvůli místu v rámu a dle typu auta má rozdílný koš spojky => motory jsou stejné...Jen bacha na typ vstřikovacího čerpadla. Je výkonové a ...... (honem si nevzpomenu na název) => jedno je do aut a druhé si drží nastavené otáčky a samo si přidá výkon dle potřeby. Bylo nám doporučeno to, jen to trochu zlobí, když jedeš pomalu a skoro bez plynu. => trochu to houpe ale při čerpání gut....

Napsal: 18.02.2014 08:27
od Rudolf Windisch
Je to opravdu přesně tak jak píše David. Máme v L101.860 také motor z Torona, stačí opravdu vyměnit části, které výše popisuje David. Ani ležatý motor není problém.

Napsal: 18.02.2014 19:21
od Hynek Obroučka
Ale já se tu celou dobu nebavím o stojáku z Torona, který je ještě ze staré vývojové řady, anžto o stojáku s turbem z třístovkové řady M1.2C, který je výŕazně jiný včetně jiné převodovky.