Stránka 1 z 2
Škoda 706 RTHP
Napsal: 04.02.2014 14:45
od Kubeks
Ahoj
jeden z mých kolegů mě požádal o pomoc při získávání informací. Je Škoda 706 RTHP byly postaveny v sérii s krátkou procházkou (4-sedačková
http://www.czerwonesamochody.com/detail ... e_id=45401) a byla upravena v důsledku opravy auto kabiny 6 místný (
http://www.czerwonesamochody.com/detail ... e_id=45683)?
Omlouvám se za chyby.
Pozdravy z Polska
Kubeks
Napsal: 04.02.2014 23:37
od Hynek Obroučka
Záměna těchto kabin samozřejmě je možná, ale musí ji i legislativně někdo povolit. Podvozek jse zcela totožný a nástavba také - stačí tedy demontovat ten koš mezi kabinou a nástavbou.
Napsal: 05.02.2014 08:08
od Kubeks
Můj odhad je, že výměna těchto kabin je to možné, ale já bych chtěl vědět, jestli se v kabině 4 osoby byly sestaveny v sérii?
Napsal: 05.02.2014 12:37
od Michal Jančov
Ano, krátká kabina byla montována seriově.
Napsal: 06.02.2014 12:26
od Josef Černý
Nejprve se vyráběly CAS 16 RTH ( staré značení ASC - automobilová stříkačka cisternová ). Tyto vozidla neměla přídavný přední náhon, posilovač řízení a lafetovou proudnici ( kanon ). Pamatuji jí z obce Stružná KVK. Po té byla řada s přením náhonem a posilovačem řízení ale stale CAS 16. Pamatuji závodní požární útvar ŠKODA Ostrov - trolejbusy. Potom došlo na řadu CAS 25 , lafetová proudnice, sací vedení 150 mm, zapínání náhonu čerpadla pneumaticky. Všechny tyto řady měly kabiny v osazení 1+7. V jednom období nevím přesně v kterém roce přestala Karosa Vysoké Mýto tyto kabiny vyrábět a osazovala sériově vyráběné kabiny v osazení 1+3. Po zkušenostech a přání tehdejší hlavní správy požární ochrany výrobu velkých kabin obnovila. Jsou to informace z mé paměti , pokud se mýlím tak mě opravte.
Cisternová automobilová stříkačka CAS 16, byl požární automobil určený k přepravě požárního družstva s příslušenstvím potřebným k provedení požárního zásahu vodou nebo pěnou z vlastních nebo cizích zdrojů hasicích látek. Zejména pak k zásahu při požáru v místech s nedostatkem vody. Cisternovou automobilovou stříkačku tvořil podvozek Škoda 706 RTH, trambusová kabina pro posádku, nádrže na vodu a pěnidlo, čerpací zařízení a ukládací prostory pro požární příslušenství. Vozidlo nemělo připojitelný pohon přední nápravy.
Vozidlo bylo v roce 1983 předáno Jednotce SDH Slatina.
Vysvětlení označení:
CAS………….…Cisternová automobilová stříkačka
16…………….…Čerpadlo s výkonem 1600 l.min-1
Škoda 706………Typ podvozku
RTH…………...RT-typ podvozku,H-hasičský speciál
TECHNICKÉ ÚDAJE
Rozměry vozidla
Délka: 7 550mm
Šířka: 2 435 mm
Výška: 2 870 mm
Hmotnosti vozidla
Pohotovostní: 9200 kg
Užitečná: 4370 kg
Celková: 13570 kg
PODVOZEK
Typ: Škoda 706 RTH
Typ motoru: vznětový, naftový čtyřdobý, vodou chlazený šestiválec
Výkon motoru: 118 kW/1900 min-1
Objem motoru: 11 781 cm3
Náhon: 4x2 (bez připojitelného pohonu přední nápravy)
Převodovka: 5 stupňů vpřed, 1 vzad
Brzdový systém: 3 na sobě nezávislé systémy
Napětí elektrického příslušenství: 24V
Objem palivové nádrže: 175 l
Maximální rychlost vozidla: 85 km/h
KABINA
Typ: čelní pevná čtyřdveřová
Počet míst k sezení: 1+7
NÁSTAVBA
Materiál: Ocelový rám, oplechování plechem pomocí nýtování
NÁDRŽE
Na vodu: 3500 l
Na pěnidlo: 200 l
ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ
Odstředivé jednostupňové
Jmenovitý průtok: 1 600 l/min
Jmenovitý tlak: 0,8 MPa
Vývěva: plynová na spálené plyny ruční
VÝBAVA TECHNICKÝMI PROSTŘEDKY
Vozidlo bylo vybaveno základní požární výbavou jako jsou hadice (B,C,D), savice a armatury.
Josef Černý, Hasiči Ostrov,
Napsal: 06.02.2014 12:46
od Hynek Obroučka
Dovolil bych si faktickou opravu příspěvku Josefa Černého - chronologicky to bylo takto (pokud není uvedeno jinak tak vždy dlouhá kabina):
1. CAS 16 na podvozku RTH1 bez předku bez lafety (dle staré normy označení ASC)
2. CAS 16 na podvozku RTH1 bez předku s lafetou
3. CAS 16 na podvozku RTHP s předkem s lafetou (od 1962)
4. CAS 25 na podvozku RTHP s předkem s lafetou
5. CAS 25 na podvozku RTHP s předkem s lafetou - krátká kabina, byla vyráběna souběžně s vozidly s dlouhou a údajně se mělo jednat o vozidla pro Závodní a vybrané veřejné požární útvary - v prostoru za kabinou bylo dle dobového tisku uvažováno o instalaci baterie lahví CO2 nebo práškového zařízení - pravděpodobně ale taková přestavba nikdy nevznikla. Jejich výroba trvala jen několik let.
I v rámci výroby se od sebe některá jinak totožná provedení navzájem odlišovala podle roku výroby. Od roku tuším 1974 (musel bych hledat) byla všechna auta červenobílá, do té doby čistě červená. Úplně první provedení CAS 16 RTH mělo na nástavbě po stranách zhruba v polovině výšky nástavby horizontální "schod", vzhledem ke složitosti karosářské výroby však ještě toto první provedení přešlo na boky hladké, jak je známe až do konce výroby. Vozidel se schodem po stranách se dochovalo relativně velmi malé množství, v rámci GO prováděných již od poloviny 70.let je často i na nejstarších vozech novější typ nástavby.
Poslední vyrobený CAS 25 Š706 RTHP byl vyroben v roce 1985 ve Vysokém Mýtě, výroba následujícího typu - CAS K25 L101.860 začala v tomtéž roce v Karose Polička.
Napsal: 06.02.2014 14:17
od Jakub Kozák
Napsal: 06.02.2014 15:04
od Hynek Obroučka
To je jednička s pravděpodobně v rámci oprav dodělanou lafetou. Dvojka už měla kulaté boky - tohle má ještě schod. Změna nástavby proběhla ještě v rámci "bodu 1", to jsem zapomněl zmínit.
Napsal: 06.02.2014 18:23
od Josef Černý
Děkuji Hynkovi za konkrétní doplnění. Jenom malá poznámka, stejně byly nejhezčí ty první chromovaná mřížka s velkým znakem , žluté mlhovky a jasně svítící červená světla na střeše doplněná fanfárou hoří. Samozřejmě auto v barvě červené.
Napsal: 06.02.2014 19:27
od Martin
Nebyla krátká kabina jenom v obsazení 1 + 1? Nevim kam by si ty další dva sedli, když má trambus hodně vysoký tunel motoru.
Napsal: 06.02.2014 19:46
od Václav Danita(bonita)
Martin, bylo to pro 4 osoby (1+3) . Za řidičem a velitelem bylo po jedné sedačce. Měli jsme ho dlouhé roky. Jinak já četl že krátké kabiny se montovaly také z výrobních kapacit. Bylo jich málo (těch dlouhých) a proto se tam dávaly i ty krátký aby se zvládaly dodávky.
Napsal: 06.02.2014 22:34
od Martin Kopecký
Taky náš sbor měl dlouhá léta CAS 25 RTHP s krátkou kabinou...
http://www.hasici.pobezovice.com/galeri ... fullsize=1
Napsal: 07.02.2014 00:02
od Petr 71
Sedm set šestek s krátkou kabinou jezdí ještě docela dost. My ji máme také - jako druhou cisternu. Mezi kabinou a nástavbou vozíme plovoucí čerpadlo. Do terénu jedno z nejlepších aut. Kam se nedostanou Tatry na balónech, tam ona dojede.
Re: Škoda 706 RTHP
Napsal: 07.02.2014 04:57
od Michal
máme taky trambuse s krátkou boudou a vkoši za kabinou na jedný straně plovoučka a nadruhé centrála.
Napsal: 07.02.2014 09:52
od Kubeks
Velice vám děkuji za vaše odpovědi.
S pozdravem,
Jacek
Škoda 706 RTHP
Napsal: 08.02.2014 18:48
od sdh třebčín
Re: Škoda 706 RTHP Rosenbauer
Napsal: 18.03.2014 16:34
od Kubeks
Ahoy,
Děkuji vám všem za vaše odpovědi. Nechci psát nové téma, tak se zeptejte na to. Jsou tam někde v Česku vozy Škoda 706 RTHP s nastavba firmy Rosenbauer?
S pozdravem
J-KD
Napsal: 18.03.2014 17:04
od František Buchta
Napsal: 18.03.2014 17:27
od Petr Bohanes
Re. František Buchta: tak tohle určitě není Š 706 od Rose, ale nástavbu dělal Total. Rosenbauer je třeba v tomto článku
http://www.pozary.cz/clanek/4427-i-driv ... tak-casto/
Napsal: 18.03.2014 18:14
od František Buchta
Re.Petr Bohanes díky za opravu tak do dnes jsem si myslel ,že ano klamou mě zřejmě ty kliky na nástavbě ,které používal Rose... :-D