Stránka 1 z 2
Rozdil mezi AZ a AP
Napsal: 26.01.2014 21:48
od Tomáš.
Dobry den, predem se omlouvam pokud je muj dotaz hloupy, ale jaky je prakticky rozdil mezi Automobilovou plosinou a zebrikem? Pouziti je stejne, tedy prace a zachrana ve vyskach, ale plosina se mi zda preci jen robustnejsi, presto jsou zebriky v drtive vetsine a na kazdodenim vyjezdu, zatimco plosiny vyjizdi sporadicky.
Dekuji za odpoved
Napsal: 26.01.2014 22:03
od Bosko Davídek
Tak já nevím, výhoda plošiny je že na rameni vede suchovod, čili stačí napojit hadici nahoře lafetu nebo monitor a hasíš. Na AZ musíš vynést nebo vyvést celou hadici. Takže Plošiny jsou na hašení střech a konstrukcí především, žebřík je spíše evakuační. Výhoda je že má žebřík po kterém se dá lézt nahoru,dolu a zůstává na místě a dá se odnímat koš. Myslím že toto plošiny nemají. Žebřík tam být může ale asi se moc nepoužívá protože rameno se láme teleskopicky. Výhoda AZ je že je evakuační i hasební zatímco s AP je takový složitý.
Napsal: 26.01.2014 22:24
od Tomáš.
Dekuji za vysvetleni :-)
Napsal: 26.01.2014 22:54
od Tomáš Jedno
Další z výhod AP oproti AZ je třeba to, že rameno plošiny můžeš tzv. zlomit a dostaneš se pod lepším úhlem tam, kde by ses s žebříkem nedostal ;-)
Napsal: 27.01.2014 01:42
od Hynek Obroučka
No teda ani jedna odpověď mě moc neuspokojila. Tedy rozdíly AZ a AP:
Některé moderní AZ jsou zalamovací, takže se stírá dosah "za hranu střechy", i když plošina samozřejmě dosáhne za tu hranu dál. Hadicové vedení se po něm vyrobí samo, stačí před vysouváním na suchovod na první žebříkové sadě napojit dlouhou hadici z výbavy AZ, která se rozvine tak, jak se žebřík vysouvá. Obecně pak potřebuje daleko méně místa na zapatkování než plošina a o dost rychleji ho rozbalíte", plošina se zvedá tak poloviční rychlostí (i moderní typy). Žebříky se sklápěcím košem na konci pak unesou až tři osoby, čili se také stírá rozdíl. Výhodou AP je větší stabilita jednak kvůli širšímu zapatkování a také díky větší stabilitě samotného trámového ramene, žebřík se víc kroutí. Díky tomu mají moderní plošiny také mnohem vyšší nosnost koše než žebříky. Hasit střechu lze tedy z obojího stejně kvalitně, výhodou plošin je pak dálkové ovládání hasícího monitoru ze spodního stanoviště, nikdo tedy nemusí v koši být. Stejně tak pro evakuaci osob se u moderních žebříků rozhodně nepoužívá lezení, osoby jsou stejně jako u plošiny sneseny dolů v koši. Pomíjím žebříky IFA a žebříky vzniklé modernizací těch z IFA podozku sejmutých, ty jsou zastaralé, ale bohužel stále hojně používané - tam samozřejmě spousta výhod moderních AZ chybí, hadici tam musíte vytáhnout, lidi musí slézt a podobně. Z ostrého nasazení mám zkušenost s žebříky AZ 30 a AZ 52 Magirus a AP 40 a AP 42 Bronto, dlužno dodat že asi nejlepší a nejuniverzálnější z této sestavy je AZ 30...
Napsal: 27.01.2014 17:35
od Bosko Davídek
Na tebe sem Hynku i čekal. Bylo jasné že ty poradíš nejlíp ;)
Re: Rozdil mezi AZ a AP
Napsal: 02.02.2014 10:55
od Tomáš.
Take jsem doufal, ze se k tomuto tematu vyjadri pan Obroucka, ktery ma techniku, zejmena prazskou tzv. v merku a jehoz objektivni clanky jsou mi potechou. Doufam ve Vas pane Obroucko a tesim se na clanky o rekonstrukci 3 ks prazskych AZ 30 a nakupu 2 CAS (predpokladam urcenych do Modran). Dekuji vam za odpoved a hezky den
Napsal: 02.02.2014 15:07
od Hynek Obroučka
Rekonstruovat se budou celkem čtyři, nikoli tři pražské žebříky, dva z nich už po GO jsou - satalický a před týdnem přivezli i ten pro Modřany (bývalá záložka). Není o tom co psát - žebříky vypadají pořád stejně a stejně se ovládají, na podvozky nebylo ani sáhnuto, protože na to nám GŘ nedalo finance. Co se týká objednaných CASek - pro Modřany je jen jedna - MB Atego 4x4 od SPS-THZ, Renault 4x4 od Wawrzaszka je pro Satalice, které definitivné přijdou o velkou cisternu - musí mít podle rozhodnutí našeho managementu dvě družstva a na cisternu tam tudíž nezbývá místo v garážích. Jak se obě CASky u nás na dvoře objeví, článek bude následovat. Upřímně ale nemám valná očekávání ani od jedné z CASek...
Napsal: 02.02.2014 23:08
od petr.194
Sakra, dyž už se to auto posílá na GO, tak by se mělo snad komplet přetěsnit, motor zkouknout a kdyžtak vyměnit těsnění a pístní kroužky, převodovku rozebrat, vyměnit gufera a těsnění, čerpadlo též přetěsnit a o nápravách ani nemluvě. Popřípadě dát nový tlumiče. Ano, je toho spousta, ale od toho je to generálka.........
Napsal: 03.02.2014 00:17
od Hynek Obroučka
I tak stojí GO jedněch štaflí 8 mega a je lepší, když se udělá kompletně vršek - na tom závisí zejména životy hasičů, na druhou stranu třeba podvozek našeho holešovického žebříku už to má za sebou, ale prostě na to nejsou peníze, rozděluje je GŘ a tam sedí zcela nekompetentní osoby. Praha je aktuálně s technikou úplně na hranici akceschopnosti, nové je málo a je snad nespolehlivější, než stará auta, která ale v roli záložek poněkud dochází. Jezdí dokonce i táborová LIAZka. A bude hůř, pokud někdo nebouchne do stolu a nevyrazí buď z GŘ nebo z magistrátu peníze na novou techniku a to ve větším množství. Běžně jezdíme s auty se závadami, protože není čím je nahradit. Bohužel pražský sbor utrpěl převodem pod HZS ČE nejvíc ze všech krajů, nejlépe by nám bylo zpět pod magistrátem. Služební poměr vem čert...
Napsal: 20.02.2014 22:14
od Tomáš.
Kdyz uz jste to zminil, tak jak si na tom stoji vlastne prazska technika? Dekuji.
Re: Rozdil mezi AZ a AP
Napsal: 21.02.2014 00:38
od ruská vlaštovka
Vždyť to snad napsal jasně, ne? :-) Ono by to šlo napsat i stručněji, asi tak čtyřmi slovy, ale to poslední by bylo sprosté :D.
Napsal: 21.02.2014 09:34
od Hynek Obroučka
Jak to napsat a být slušný... No technika nám dolsuhuje, dva AZ 30 mají výjimku do 30.4. a pak skončí, revizi už nedostanou a už teď je jasné, že na obou se GO v magirusu nestihne.. Další jsou na tom dost podobně. Prvovýjezdové cisterny se sypou jak roztrženej pytel z obilím. Pokud se rapidně nezrychlí obměna autoparku HZS hl.m.Prahy, tak do dvou let nemáme čím jezdit a budeme jezdit tramvají. Situace je díky našemu skvělému GŘ v podstatě katastrofální.
Napsal: 21.02.2014 16:56
od utvarak
Tak co, vrátíte útvaru zpátky od dobráků Iveco, poté třeba i Lízu a tatru a bude:-) Je fakt, že jak byla Praha na tom s prvovýjezdovýma autama kdysi dávno mnohem líp než zbytek republiky, tak karta se obrátila.
Napsal: 22.02.2014 13:31
od Hynek Obroučka
Já nejsem v Praze u dobráků já nic vracet nebudu :-D Pro pražský sbor by bylo nejlepší vrátit se zpět pod Magistrát hl.m.Prahy, Praha by si svých hasičů vážila, zatímco GŘ nás cíleně likviduje.
Napsal: 26.02.2014 19:24
od lukas21
Hynku a co bude dělat HZS s cisternou ze Satalic?O situaci s AZ jsem také slyšel začíná se to v Praze pěkně sypat.Docela by mne i zajímalo jak se k této situaci někdo postaví moc času bych řekl není.
Napsal: 26.02.2014 20:24
od Tomáš.
A sakra... Divim se proc magistrat v tomto smeru nekona, vim ze uz mu hasici nepatri, ale stale tu jde o nas Prazaky a v konecnem dusledku i chlapci a holciny z magistratu muzou bourat nebo vyhoret. Dle meho nazoru se mohla hasicarna v Holesovicich "schovat" do budovani komplexu Blanky i s technikou a na ostatni technice se domluvit s GR HZS na financovani 50:50, ale to tu brecim na cizim hrobe... Ale stejnak se mi to ze strany magistratu jevi jako falesna slepota, neni v tom neco vic, lidsky pochopitelneho? Tohle by byla pro ne obrovska reklama, "stat na hasice kasle, ale magistrat navzdory tomu, ze nemusi tak sve obyvatele chrani a bla bla bla...."
Kolik vlastne stoji takova vyjezdova technika? Myslim tim samozrejme "stredni tridu" Magirusy a napr. THT Policku s Mercedesy Plastisol jako na HS1? No i kdyz stredni tridu nedokazi asi posoudit....
Dekuji a diky za pochopeni, ze jsem nezalozil nove tema :-)
P.S.: pisi z tabletu, proto ta "cestina" :-)
Napsal: 27.02.2014 10:33
od Hynek Obroučka
Tatra v Satalicích je normálně záložní cisterna, která aktuálně na záloze chybí. Jejich (dříve naše holešovická) EURO II šla do Modřan. Takže až dojde do Satalic Rencek, Tatra půjde zpět na zálohu za porouchaná auta. Prvovýjezdová CASka s vybavením vyjde od 4,5 do 6,5 mega, podle toho co vše v tom je.
Co se týká magistrátu, ono je to vše i o našem "schopném" pražském managementu, ten se nestará aby z magistrátu vytáhl peníze na techniku. Magistrát koupil sedmičkovou CASku pro dobráky, zatímco u nás je stále na výjezdu CAS 32 z roku 1986.
Napsal: 27.02.2014 11:37
od lukas21
Takže se mi to potvrdilo,že sedmičku dostanou dobráci tak to je masakr.Slyšel jsem o tom ,ale nechtělo se mi tomu věřit a podívejme.Hynku nevíš,který dobráci ji dostanou?mluvilo se o Řepích.Jak na to kouká připadá mi to jako by Praha chtěla HZS cíleně zrušit a nahradit dobráky!
Napsal: 27.02.2014 13:34
od duplesice
téma daného vlákna bylo jiné, tak nevím proč se tu rozebírá kdo dostane jakou CASku. Tady je jasně vidět, jak si závidíme. Místo toho, aby se bylo rádo, že alespoň město jako zřizovatel pořídilo nějaké auto dobrákům, tak se tu řve, proč to nemají druzí. No prostě nemají. Každý má něco. A profíci musí brečet na jiném hrobě! Adresu určitě znají. A ne házet špínu na město, proč nevybral je. Ať už auto dostane jakákoliv dobrovolná jednotka z Prahy, tak bude v dobrých rukách třeba prince Jaroslava:-) A profíci brečet nemusí. Vždy si ji mohou povolat k zásahu. A pokud to udělá operační hned, tak těch 8 minut v rozdílu ve výjezdu nikoho nezabije. Nebo snad jo?
Tak se vzpamatujme a nezáviďme si!