Stránka 1 z 2

Váha DA

Napsal: 06.12.2013 17:26
od Josef Suchomel
Zdravím, když koukám na fotografie SDH jak mají 8 místného transita upraveného na DA. I když jsou tam navíc ty měchy. Jak moc je to legální když to auto bude po naložení vážit více jak 3,5 tuny a bude to řídit chlap s Béčkem. Nástavbář mi psal že všichni nástavbáři využívají jakousi díru v zákoně a proto to může řídit člověk s béčkem. Takže jak to ve skutečnosti je ?

Re: Váha DA

Napsal: 06.12.2013 17:37
od 19jarda92
to nevím ale myslim že v zákoně je jasně dáno že nad 3500kg je za potřebí C nebo aspoň C1...v případě nehody bych si s Béčkem nějak nevyskakoval...zbytečnej hazard s průserem

Re: Váha DA

Napsal: 06.12.2013 18:49
od Jan Beneš
A jak si přišel na to, že by to mělo vážit více než 3500kg ?

Napsal: 08.12.2013 00:01
od Hynek Obroučka
Ve chvíli kdy to auto je vedené jako do 3,5 t, tak nesmí přesáhnout celkovou hmotnost 3,5 i kdyby čert na koze jel. A pokud ano, nemá to na silnici co dělat a je zcela jedno, zda to řídí "béčkař" nebo "céčkař". Pro vysvětlení celková hmotnost je hmotnost vozidla s náplněmi, posádkou a vybavením - prostě to aut víc vážit nesmí. A jestli sedne béčkař do auta, které má přes 3,5 t legálně, tak je to taky špatně, protože nemá za volantem co dělat.

Napsal: 08.12.2013 15:55
od Tomáš Jedno
Nevím jakou díru v zákoně má nástavbář na mysli. Oni většinou ani neví, jak má auto vypadat dle vyhlášky, zákonů. Nemluvě o precizně provedené práci a nějak rozumném uspořádání věcí v nástavbě, aby auto nevozilo jenom hromadu vzduchu. Takže pochybuju, že se orientují v silničním zákoně, či který zákon tohle řeší. Pokud máš v techničáku napsané, že maxi. přípustná hmotnost je nad 3,5 t, tak to můžeš řídit s Céčkem, v žádném případě ne s Béčkem. Na to ti žádná díra nepomůže, si myslím.

Napsal: 08.12.2013 16:15
od Petr Martínek
Tady je spíš mysleno,že v TP je uvedená váha nižší než 3500kg,ale skutečná váha je vyšší.Vim taky,o jednom DA který to taky tak má protože tam májí málo řidíčů C-čkařů.Ale až se stane malér,tak ...............

Napsal: 08.12.2013 17:03
od Tomáš Jedno
Jo, typicky česká nátura =>se vším vydrbat ;-) U nás jsme si dodělali Céčka a je po problému. Někde to jde domluvit i na obci, že ti zaplatí řidičák C. Na hodně obcích to jde. I u JPO V, jejíž zřizovatel má 500 obyvatel ;-) Snad bude víc takových zřizovatelů...

Re:

Napsal: 09.12.2013 05:45
od Jan Beneš
Petr Martínek píše:Tady je spíš mysleno,že v TP je uvedená váha nižší než 3500kg,ale skutečná váha je vyšší.Vim taky,o jednom DA který to taky tak má protože tam májí málo řidíčů C-čkařů.Ale až se stane malér,tak ...............
To ale není díra v zákoně, to je normální podvod... Překročení nosnosti auta, tím pádem změna jeho jizdních vlastností se všemi důsledky...

Re: Váha DA

Napsal: 25.01.2014 22:26
od Mišák Franz
Zdravím!

Výrobci hrají na to,že DA v základní provedení má ve výbavě ochranné gumové rukavice a cestářské koště!

Naše jednotka má od Listopadu nové DA L1Z Iveco Daily 50CV17. Celé vozidlo s vybavením bez lidí váží 4125Kg a bez kontejneru je to 3000 Kg.

Tudíž naše vyýbava je cca 1125Kg takže pokud připočtu 9x cca 100Kg hasiče jsme na dvou tunách a na auto nám zbývá +-1500kg!
Ovšem pokud budu mít jenom dodávku s devíti místama + trošku vybavení můžu se vejít i do 3500Kg a ř.p. sk, B

http://www.tht.cz/lang-cs/aktuality/1-a ... ontejnerem

http://www.sdhcernovir.com

Napsal: 26.01.2014 06:38
od Hynek Obroučka
Mišák Franz: Jakou celkovou hmotnost má Vaše auto v techničáku? Okamžitá hmotnost totiž nerozhoduje o tom, jaký řidičák potřebuješ. Jakmile má auto v techničáku zapsanou větší hmotnost něž 3500 kg (což zjevně má, když i bez lidí váží víc jak 4tuny), nemá "béčkař" za volantem tohoto auta co dělat a je to přestupek řízení vozidla bez příslušného řidičského oprávnění a jeto za 7 bodů a tuším až 25000,- pokutu.

Napsal: 26.01.2014 09:18
od Mišák Franz
Hynku nejsem si jistej jestli 5200kg nebo 5500kg! To bych musel jet do hasičárny mrknout do TP! Každopádně je to na C papíry! Je to i z důvodu bezpečnosti,protože přeci jenom strojníci co jezdí s CAS maji víc zkušeností než aby do toho mohl sednout kdokoliv s Bčkem a jet! (hlavně pod majákama)

Napsal: 26.01.2014 19:53
od Hynek Obroučka
Pak je to jasné a není co řešit.

Napsal: 26.01.2014 23:06
od petr.194
U nás máme dačko taky. A i když je to i pro béčkaře, tak jsme se domluvili a smí s tím jet jen strojník, který má i céčko (přece jen to něco stojí a zkušenosti jsou též k prospěchu věci).

Napsal: 27.01.2014 13:34
od Mišák Franz
Bohužel jsou výrobci kteří postaví auto na Bčkovém podvozku ktere je i bez lidí na limitu váhy a řeknou že to je ok!
Hasiče přeci nikdo vážit nebude!

Napsal: 27.01.2014 13:49
od Hynek Obroučka
Možná by stálo za to napsat, kteří nástavbáři to jsou, aby si na ně dali ostatní pozor. Jinak je to jak plácnutí do vody...

Napsal: 27.01.2014 14:15
od Mišák Franz
http://www.pozary.cz/clanek/55672-video ... ro-hasice/

Já nemusím chodit daleko! ve město takovéto auto už jedno je!

Ford 4x4 s +- stejnou výbavou jako naše auto a váhou do 3,5t

Napsal: 06.02.2014 14:15
od Hynek Obroučka
Marně hledám, kdo to auto spáchal...

Napsal: 06.02.2014 21:39
od Mišák Franz
tento skvost postavila firma Knězek

Napsal: 06.02.2014 21:41
od jari kurri
Možná Mišáku kolegům křivdíš, protože jsem našel Forda 4x4 s pohotovostní hmotností 2061 kg. Když připočtu 9 stokilovejch hasičů 200 kilovou dvanáctku tak mám ještě přes 300 kg na ostatní vybavení. Tady je odkaz ze kterého vycházím. http://www.knezek.cz/cz/auta/dopravni-a ... t.html#gal

Napsal: 06.02.2014 21:43
od jari kurri
Tak škoda že sis nepřečet technickou specifikaci