Stránka 1 z 1
Facelift Tatra 815 (přestavba z původní masky)
Napsal: 12.07.2013 07:44
od Čestmír
Ahoj,
Chtěl bych se Vás zeptat, jestli někdo nemáte zkušenost s faceliftem nové Tatry Terrn°1 na starou 815-cku. Jedná se mi o novou masku a rohy. Díky za odpovědi.
Napsal: 12.07.2013 11:38
od Anybody.
jestly to myslíš že na klasickou 815 cas32 někdo dal rohy a masku z terrna tak ZÚ Hlučín to tak udělal
http://www.pozary.cz/clanek/52312 resp. stroj invest jim to tak udělal...ale to je fungl nová nástavba
Napsal: 12.07.2013 14:35
od Čestmír
ano, myslím na klasickou 815 CAS 32 rohy a masku z "nového" Terrna. Co mají např. v Chrastavě ( nedávno článek ).
Napsal: 14.07.2013 13:54
od Hynek Obroučka
Už fqacelift na staré Terrno stojí 100.000 jen v materiálu plus práce. Facelift řady Terrno už není jen převaření rohů - facelift má upravený i spodek kabiny a zatím neexistuje žádná T815 takto upravená a to ani mimo hasiče. Navíc jsou komponenty na řadu Terrno FL jen velmi těžko sehnatelné, Kopřivnice nedělá prakticky nic na sklad. A cena bude vzhledem k většímu množství potřebných dílů na přestavbu ještě tak odhadem o 50.000 dražší...
EDIT: Osobně považuji i předělání T815 na klasický Terrno předek za nehospodárně vyhozené peníze, které se dají investovat do na rozdíl od přestavby ksichtu auta užitečného vybavení jednotky :-(
Napsal: 14.07.2013 18:14
od Čestmír
Na truck foru jsem cetl prestavbu ze "starsiho" Terrna. Vyslo to samoróbo na 20 tis. Kc 100 tis. Kc tak nekde v servisu....
Napsal: 14.07.2013 18:19
od Michal Nováček
Což je pořád o 20 tisíc víc než je "normální".
Napsal: 15.07.2013 06:40
od Hynek Obroučka
Čestmír: Na truck-fóru se občas objevují i bláboly... Cena v dílech tak aby to vypadalo je skutečně 100.000,- I tak jsou to vyhozené peníze, hasiči pořád brečí, že nemají peníze, ale za tohle vyhazují...
Napsal: 16.07.2013 15:20
od Roman Žilka
Hynku, tesat do kamene.
Napsal: 16.07.2013 21:15
od Olda Blaha
Ahoj Čestmíre, tady máš repasovanou T815 i s komplet maskou, nárazníkem, stupačkami, ofuky a kšiltem.
http://www.pozary.cz/clanek/60076-repas ... -kunstate/
Napsal: 17.07.2013 07:30
od Čestmír
Ahoj, jedná se mi ale o nový facelift Tatry Terrno. Vím, že tato "stará" tvář jde namontovat na klasickou T815.
Napsal: 17.07.2013 11:23
od ну погоди
..díky za smazání příspěvků! Ale přesně to, co napsal Hynek, jsem měl na mysli :"I tak jsou to vyhozené peníze, hasiči pořád brečí, že nemají peníze, ale za tohle vyhazují..."
Napsal: 17.07.2013 11:40
od Čestmír
Zadne penize jsme nevyhodili. Toto tema je zalozeno s otazkou jestli ti je technicky mozne. Finance nechte na kazdem sboru. Diky za odpovedi k tematu.
Napsal: 17.07.2013 12:25
od Jiří Kliment
Zásah do konstrukce kabiny podléhá schválení výrobcem vozidla.
Napsal: 17.07.2013 12:30
od Čestmír
Souhlas, ale co treba v pripade šlechteni Matesu. Nemyslim si, ze by nekdo kontaktoval vyrobce ;)
Napsal: 17.07.2013 12:58
od Jiří Kliment
Nekontaktuje. Ale to ani zdaleka neznamená že je to správné.
Napsal: 17.07.2013 14:23
od Hynek Obroučka
Osadit nový facelift řady Terrno vyžaduje na rozdíl od starého Terrno ksichtu zásahy i do nosných konstrukcí kabiny, navíc cena je ještě o hodně desetitisícovek výše, a dále jde o velmi obtížně sehnatelné komponenty, Tatra na sklad nevyrábí, ale to jsem psal výše. Co se týká šlechtění erťáků - když se mění motory a převodovky za Matesové, případně Liazkové, je vždy kontaktován výrobce, respektive nástupnická organizace (Tedom), protože přestavba musí být a také je schvalována, protože změnou musí v tom případě projít i brzdový systém. Šlechtění kabin jsem u erťáku nezeznamenal, snad krom výměny světel za hranaté. Střední maska u erťáku je jen plech, který nic nenese ani nemá výztuhy, tady však chcete zasahovat do kontrukce kabiny a to je velký problém. Jinak nechť si každý dělá co chce, ale pakm se nediví. A ať neřešíme finance? Jde o veřejné finance a tímto zásahem nevzroste užitná hodnota vozu, čili jde o mrhání veřejnými prostředky, což je dokonce i žalovatelné. Tuhle jsem se bavil s jedním majitelem nástavbářské firmy a jeho slova bych také tesal do kamene - hasiči často mají na repasi málo peněz, škudlí na věcech v nástavbě, ale musí mít facelift na Terrno. Pro mě nepochopitelné plýtvání - za sto tisíc obléknu a vystrojím kompletně minimálně tři lidi nebo koupím 4 přetlakové dýchací přístroje, dvě až tři plovoucí čerpadla nebo cokoli jiného UŽITEČNÉHO. Tímto neříkám, že se mi přestavba na Terrno ksicht nelíbí - líbí, ale rozhodně bych do toho neinvestoval prostředky potřebné na podstatnější vybavení.
Napsal: 17.07.2013 15:10
od Čestmír
Nikd jsem se nezminoval o tom, ze by to bylo financovano z verejnych financich. Jinak diky za nazor. A konecne i trochu technickou odpoved, ze to bez zasahu do kabiny udajne nejde.
Napsal: 17.07.2013 20:29
od Hynek Obroučka
Čestmír: Jde o spodní partii kabiny zepředu a ze stran, která je u faceliftové kabiny jinak konstrukčně vyřešená kvůli zaoblení vnější karosařiny. On má facelift i jinak rozmístěné věci za maskou.
Napsal: 17.07.2013 21:32
od Čestmír
Děkuji za odpověď........