Stránka 1 z 1
Světlomety na Š706 RTHP
Napsal: 18.12.2012 13:52
od Petr
Ahoj kamarádi,
chtěl bych předělat př.světlomety s asimetrickými žárovkami na žárovky H4 24V. Určitě víte, že to vůbec nasvítí a jestli je ta možnost a někdo z Vás to předělával, tak bych prosil o radu. Nevím co to obnáší, jestli se zachová ta původní parabola a pokud ano, tak jak se tam ta patice přichytí, nebo se bude muset sehnat jiná aby to dobře psalo už na patici H4, co na STK ??? Díky za každou radu a za pomoc. Petr
Napsal: 18.12.2012 15:07
od Jiří Kliment
Změna na H4 obnáší i výměnu parabol. H4 ky mají jiné ohnisko a bylo by zle. Paraboly se sehnat dají - kdysi jsme dali na Matýska svštla z Š 1203.
Napsal: 18.12.2012 18:30
od Mara264
Ono bude asi problem že jiné typy svítidel nebudou homologována pro toto vozidlo, spíš bych dal nové přídavné, a vypadá to i líp.
Napsal: 18.12.2012 18:57
od Jiří Kliment
Pozor - přídavná tlumená světla neexistují. Homologace pro ten který typ je dána rozměrem a označením světlometu - není to změna podléhající schvalovacímu procesu. Jiné je to u xenonů, tam je nutné navíc ovládání sklonu. Bez něj je montáž nezákonná, stejně jako použití xenonových výbojek v běžných parabolách.
Napsal: 18.12.2012 19:12
od malda
Dělali se redukce s asymetrické na H4. potom jedině vyměnit za parabolu z Tatry, Liazky ,Praga V3S, 1203? nevím jestli mají stejný průměr. A nebo tam dát lepší žárovky ty schválené s větší svítivostí.
Re:
Napsal: 18.12.2012 20:45
od Mara264
Jiří Kliment píše:Pozor - přídavná tlumená světla neexistují. Homologace pro ten který typ je dána rozměrem a označením světlometu - není to změna podléhající schvalovacímu procesu. Jiné je to u xenonů, tam je nutné navíc ovládání sklonu. Bez něj je montáž nezákonná, stejně jako použití xenonových výbojek v běžných parabolách.
Ja nic nepas o tlumených, nýbrž jsem tim myslel přídavná dálková, a ty je možné sklonit. Tak to mužu na trambusu dát i světlomety z oktávky???
Napsal: 18.12.2012 21:26
od grosa
Zdravím letos na podzim jsme na mthp dávaly světla ze škody 120 , jsou asimetrické s žárovkou h4 . Výměna zabere zhruba pul hodky stačí vicvakat pojistné pérka a nasadit a zajisti pérkama , sena paraboly cca 400 kč .
Napsal: 18.12.2012 21:57
od Jiří Kliment
pro Marek: Ne , to nemůžeš protože bys musel upravit předek. A Pokud si myslíš že můžeš použít jakákoli přídavná světla jako tlumená když je nasměruješ dolů velice se mýlíš. Můžeš někde na kondičce přijít o TP ani nemrkneš.
Napsal: 03.01.2013 15:36
od hasici150
Čau Petře.
Taky jsme řešili stejný problém, přídavná světla se mi na hasičských vozech moc nelíbí a tak jsme to vyřešili následovně. Nainstalovali paraoly ze š 120, jsou tam H4 které jsme nahradili běžně dostupnými HOD žárovkami s vysokou svítivostí a jelikož mají 5500k svítí jako xenon, je to nádhera. Řekl bych že o 200% větší viditelnost než s klasickým trambusáckým světlem. Stejné žárovky akorát H7 mám i v Golfu a paráda. Odkaz
http://www.tuning-centrum.cz/product/64 ... -sada-2ks-
Včera jsme byli na STK a úplně bez problémů to prošlo, ba naopak nás pochválili jak to pěkně svítí.
Vřele ti to doporučuji, není to nějak drahé a ani moc práce, pokud jste trošku zruční tak do hodky máte pořádný zářiče!
S pozdravem Karel (dotazy na
hasici150@tiscali.cz)
Napsal: 03.01.2013 16:30
od Lukáš
To hasici150:
Tak na STK nerozebírají světlomety, jen je měří, ale je problém v tom, že skoro všechny "tuningové" a rádoby lepší NEJSOU schválene pro provoz na pozemních komunikacích. Chtěl jsem si dát LED místo svých H7, ale toto mě odradilo. Nejen vysoká cena. A výdrž také nic moc, protože kamarádovi LED parkovačky hořeli více jak normální. Po pár dnech nesvítili. Pokud není doporučeno výrobcem, necpal bych to tam. Každý si dělá "samodomo", ale pak to na silnicích vypadá...samá závada na elektroinstalaci. Zamyslel se někdo, čím to je??
Z větší části předělávkama stylem, funguje to, O.K., ale nepřemýšlí se nad tím, jestli to tak je správně a bude to fungovat pořád. Za nějakou dobu tyto "parazitické" věci a nestandartní úpravy "rozhasí" elektriku natolik, že prostě blafne. Neúměrně se zahřívají vodiče, kontakty apod. To si fakt kvůli blbé žárovce chcete zadělat na pořádný průser?
Pokud to nebude průšvih typu problému na STK nebo s Policií, to je ještě v pohodě, ale po zahoření asi těžko budeš vysvětlovat starostovi, že to tam sice nemělo být, ale svítilo to lépe... Poneseš za to odpovědnost a kde vezmeš na novou CASku pro obec?!
Raději přemýšlet. Mě se líbí originál světla a originál vzhled RTHP. Pokud mám starší auto, ať vypadá jak má. Úpravy typu "Trambák a LED rampa" se mi hnusí. Viděl jsem i LED světla pro denní svícení a podobné prasárny. Na novém autě možná, ale na starším...?
Napsal: 03.01.2013 16:51
od hasici150
Máme v jednotce autoelektrikáře, který k H4 dal jak nové vodiče, tak i odpovídající pojistky.
U nás byla výměna VRZ nutná, jelikož jsme JPO III a občas nás povolají i na DN, kam jezdíme s RZA i s Matesem. Origilální VRZ na Matesu není skro vůbec vidět a tím klesá bezpečnost, doba komunismu už je pryč. Namontovali jsme zábleskovou rampu od Tesly, do masky a na nástavbu LED příbliky a vzadu zábleskový maják a naváděcí rampa.
Myslím si že je to velice slušivé. Těch světel bych se nebál.
Napsal: 03.01.2013 17:41
od Rudolf Windisch
Nejjednodušší řešení by možná bylo vyměnit žárovky za halogenové s označením R4. Mají stejnou patici jako žárovky asymetrické. Máme je nainstalované na traktoru a svítí to o něco lépe. Stačí pouze vyměnit žárovku bez jakýchkoliv dalších úprav a na STK to projde bez problémů.
Napsal: 03.01.2013 19:15
od Míra
záleží také jestli máte v Matesu dynamo, nebo alternátor?
Napsal: 04.01.2013 15:09
od petr puch
To hasiči 150:
Máme to stejně udělané jako vy, také kulaté světlomety ze 120tky. Jen tam nemáme HOD žárovky ale xenonovou sadu HID s výbojkami, svítí to nádherně a STK to také prošlo. Určitě bych se toho nebál, jděte do toho, nebudete litovat.
Napsal: 04.01.2013 16:15
od Jiří Kliment
To Petr : Za xenony v obyčejných parabolách bych vám já osobně sebral techničák na fleku a navíc byste zaplatili mastný flastr. Zřejmě si vůbec nepřipouštíte že někdo také jezdí proti vám a že povinné ovládání sklonu není u xenonek jen pro srandu. Trochu mozku by to chtělo.
Napsal: 04.01.2013 20:27
od ruská vlaštovka
Je to pořád dokolečka. Všechno to vypadá moc fajn, až do prvního maléru, kdy toho protistrana okamžitě využije. A odnese to ne ten, kdo to tunil, ale ten chudák, kterej zrovna bude za volantem, protože to na něj tak vyšlo. A to proto, že vyjel s vozidlem, které na silnici nemělo co dělat. A že něco takového prošlo STK raději ani nekomentuji. Tyhle rádobyxenony či opravdové xenonové výbojky bez autoregulace jsou hotové peklo i u osobáků, natož u takovéhoto stroje. Kluci neblbněte, dobrá H4 nadělá taky spoustu práce, tohle je cesta do maléru.
Napsal: 07.01.2013 15:27
od Roman Žilka
To hasici150 (a všem ostatním fandům tuzingu hasičských aut):
Jeden příklad za všechny - žárovky HOD z uvedeného odkazu "Žárovky nejsou schváleny pro provoz na pozemních komunikacích", je to tam napsáno naprosto jasně. Mají totiž tak velkou svítivost, že oslňují řidiče v protisměru i při správně nastavených světlometech.
Co se týká těch expertů, kteří cpou do klasických parabol xenonové výbojky - těm patří vytlouct světla kladivem a řidičák i s techničákem roztrhat na malý kousky. Napořád.
Napsal: 07.01.2013 18:05
od Fire Scare
Asi moc koukaji na filmy :-D Je lepsi jezdit s tim co mam, co je dulezitejsi je byt v pravu kdyz dojde k maleru nebo snad ne?
Napsal: 02.02.2013 11:53
od Michal F
Ahoj my tam máme kulatý paraboly s Avie a svítí to dostatečně a montáž byla velmi jednoduchá.
Napsal: 06.03.2013 13:00
od Jiří Kopecký
Naše jednotka taky předělávala na 706 RTHP origo asymetrický světla na halogenový. V krámu jsme koupily halogenový paraboly a žárovky a pasovalo to tam úplně přesně jak originál. S koupí nebyl žádný problém.