Stránka 1 z 1

Olejové servo na Cas25 Škoda 706

Napsal: 11.11.2012 21:11
od Bubak
Ahoj, chci se zeptat jestli nemá někdo zkušenosti s předěláním vzduchového posilovače řízení na olejový posilovač a popřípadě co to všechno obnáší za úpravy.

Díky Kuba

Napsal: 11.11.2012 21:16
od Jakub Kozák
Měnili jsme celý sloupek řízení a dovařovali k rámu jeho držák - http://hasici.obecslatina.cz/index.php?foto&sekce=241. Nádobka na hydrauliku pak byla na podlaze vozu za sloupkem.

Re:

Napsal: 11.11.2012 21:34
od Bubak
Jakub Kozák píše:Měnili jsme celý sloupek řízení a dovařovali k rámu jeho držák - http://hasici.obecslatina.cz/index.php?foto&sekce=241. Nádobka na hydrauliku pak byla na podlaze vozu za sloupkem.
Díky za informace. A vy tam máte původné "r-ťákový" motor nebo něco jiného? Jak máte řešené olejové čerpadlo?

Napsal: 11.11.2012 21:36
od Jakub Kozák

Napsal: 11.11.2012 21:41
od Bubak
Aha....mě spíš zajímá jestli se dá dodělat na r-kový motor hydraulický posilovač a popřípadě jak.

Napsal: 13.11.2012 19:35
od Pepik
No to asi dost dobře nejde - posilovač Technometra (olejový, MTS, Liaz) je poháněn hydraulickým olejem a na motoru typu RT nemáš to olejové čerpadlo. Spíš bbych se podíval na to, co vás trápí - málo fouká kompresor? Velká spotřeba vzduchu při zatáčení? Nejjednodušší a nejlevnější řešení mi přijde dát za sedačku řidiče láhev ze saturna s redukčákem, napojit jí na vduchojem (podobně jako kompresor na hasce) a v případě potřeby si řidič "dofoukne" z láhve vzduchojemy.
Pokud samozřejmě nechcete jít do výměny motoru a převodovky za typ M63x / 10P80. Pak je to jasný. Kompresor má dvojnásobný výkon a hydraulické čerpadlo pro pohon servořízení je k dispozici. Tato přestavba je však vzhledem k rozsahu o hodně náročnější.....:) Kdyžtak mrkněte na www.hasiciturkovice.cz, jeden takový kousek jsme vlastníma rukama přestavěli.

Napsal: 13.11.2012 20:46
od Bubak
-> Pepik: Ne nejde o nedostatek vzduchu, máme dva kompresory, ale s tím vzduchovým posilovačem to pořád " lovím" po silnici, což se servem ne.

Napsal: 16.11.2012 17:00
od Tomáš Bršlica
No ale na to nahánění po silnici si zvykneš a časem ti to ani nepřijde.Ono to zas není tak moc a třeba trambusa MTSP naháníš taky tak a ten už servo má.Já bych to asi neřešil.

Napsal: 18.11.2012 09:47
od johan
Dobrý den, řešili jsme stejný problém se vzduchem. Pomohl nám repas kompresoru+nové brzdové válce. Zároveň jsme zjistili vadný přepouštěcí ventil-nám pouštěl málo tlaku a taky jsme přidali 3 vzduchojem pod kabinu. Sice to pořád není komfort olejového posilovače, ale zlepšení jde velice poznat. V garáži máme auto připojené na rozvodu vzduchu.