Stránka 1 z 2

T 815 6x6 nezavislé topení

Napsal: 08.11.2012 10:49
od Vojtěch
Mám dotaz bufik jsme dali opravit a namotoval se zpatky a natahne naftu ale nic víc na žhavící svíčku jde male napětí a nevím čím je to zpusobene nemate někdo foto stareho plechoveho bufika ?? a elektro instlace děkuji

Napsal: 08.11.2012 11:50
od Jiří Kliment
Mám příručku k topení - ke to ale typ X7-1M , starší provedení. Novější typy jsou trošku jinak zapojené.

Napsal: 08.11.2012 11:58
od Vojtěch
jo to by mohlo být ono

Napsal: 08.11.2012 11:59
od Vojtěch
ja mám doma original TATRováckou knížku ale v ěch chematech už nejde poznat jake pismenka jsou u drátu jinak by to bylo jednodušší

Napsal: 08.11.2012 12:05
od Jiří Kliment
Vojtěch: když mi dáš mailovou adresu pošlu to přes úložnu, mám to na disku.

Napsal: 08.11.2012 12:25
od Vojtěch
děkuji

Napsal: 08.11.2012 13:48
od Vojtěch

Napsal: 08.11.2012 17:26
od Jiří Kliment
Odesláno.

Napsal: 08.11.2012 17:27
od Vojtěch
děkuji

Napsal: 08.11.2012 17:43
od Vojtěch
jedine co mě tam chybí je popis kabelaže v barvách :( to jsem sice našel v originalním manualu k T-815 6x6 ale nejde to moc rozeznat

Napsal: 08.11.2012 17:51
od Jiří Kliment
Na byrvy bych zase tak moc nespoléhal - ono se to dřív zase tak moc nedodržovalo, jednou nebyly modré, pak zase zelené ... Chce to zkoušečku nebo měřák a prozvonit co kam a odkud vede. Není toho zase tak moc, ale bacha - je to jištěné.

Napsal: 08.11.2012 17:54
od Vojtěch
jo jo to je v planu protože už jsem v koncích z jedne strany jedine vím že n tu svíčku jde malo napětí a nevím proč

Napsal: 08.11.2012 18:29
od Jiří Kliment
Málo proudu, ne napětí. Někde je vysoký odpor - takže pro začátek překontroluj všechny spoje. Tenhle typ má před svíčkou předřadný odpor - je tam taková spirála z docela silného drátu. A tam to bývá docela dost zaoxydované. Ten odporový drát může být i částečně přepálený. Bacha na zkoušení svíčky bez tohohle odporu - bleskově shoří.

Napsal: 08.11.2012 18:33
od Vojtěch
jak jsem zkoumal to schema vaše tk mě hned take blesklo hlavou ten odpor tak uvidime děkuji za radu
Teď se pozastavuju nad tím proudem a napětím :D protože by na té svíčce mělo být něco kolem 12V ne ? proud by se huře mřil a proto bych si ho raději vypočítal neblo by to snadnější ?

Napsal: 08.11.2012 18:40
od Jiří Kliment
Tatra funguje na 24 V. To je napětí. To, co teče přes svíčku je proud, v ampérách.Jeho velikost je dána napětím a odporem. Ohmův zákon. Napětí tam bude 24V ať je odpor jaký chce. proud se měří dost blbě - běžné měřáky na to nestačí. Chtělo by to elektrikáře s klešťákem. A bacha na jednu věc - pokud topení nechytne vypne se žhavení i přívod nafty a poběží nějakou tu minutu jen větrák - to je odvětrání, aby to nebouchlo. :-)

Napsal: 08.11.2012 18:46
od Vojtěch
no ja jsem naeektro škole a něo jsem z tama pochytil ale auto elektrika je pro m trochu pase takže konzutuju a konzultuju schanim atd

Napsal: 08.11.2012 18:48
od Jiří Kliment
Auto neauto - elektrika je furt elektrika. :-) Když si to zapojení projdeš podle schémátka určitě najdeš kde je chyba. Nakonec to bude třeba mizerný kontakt ve spínači nebo jen uhnilý spoj.

Napsal: 08.11.2012 18:52
od Vojtěch
on je problem že to fungovalo jen se to odpojilo a připojilo nic víc nic míň to mě zráží a dělaljsem si elektriku a autě a byl jsem dost překvapen ano zakony jsou všude stejne ale když je človk vzyklej buď na silovou čast a na TV a take srandy tak je to změna :D

Napsal: 08.11.2012 19:04
od Jiří Kliment
To je u autoelektriky běžné - jak na něco sahneš přestane to fungovat:) Ono je to tím že na rozdíl od třeba té televize není skoro nic natvrdo propájené - jsou tam šínky, konektory, "zkrutkosvorky", nebo jen šroubky. A všechno to oxyduje, tvrdne a křehne. 90% závad mají na svědomí přechodové odpory a blbé kontakty.

Napsal: 08.11.2012 19:09
od Vojtěch
jo to je pravda čekam až do prace na stanici dojde jeden chlapík ma tam postaeneho kolosa tak že se tam mrknu na bufika a uidime pak už to bude pokus omyl :) chybama se člověk učí no