Stránka 1 z 1

Klapka sání z nádrže cas 32 T 148

Napsal: 21.10.2012 23:39
od Dobban
Zdravím všechny máme trochu problém snažíme se nasát ale nějak to nejde všechny kohouty jsou těsné a vívěva je vyčištěná a stejně nic,budík na podtlak se pohne jen tak že se pohne, tak jsme vyskoušely těsnost sání tím že jsme ho natlakovali Ps12kou a jediné místo kde se oběvila voda je v nádrži tím že si tlak otevřel klapku "plnění z nádrže" tak máme podezření na to že asi pořádně netěsní nemáte náhodou někdo foto klapky mám totiž podezření že na ní schází nějaké těsnění po kontrole v nádrži jsem zjistil že je to jen kov na kov

Napsal: 19.11.2012 19:14
od Zdeněk Bureš
Ta klapka opravdu těsní kov na kov. Celý problém tkví v tom, že když zůstává klapka stále otevřená a čerpadlo tím pádem zavodněné, narůstá zpravidla na dosedacích plochách klapky nebo protikusu taková krusta - vodní kámen, šupiny rzi, nebo něco podobného. Měli jsme podobný problém, stačilo vlézt do nádrže s pořádným světlem a šábrem oškrabat dosedací plochy a bylo opraveno. Pokud tlakujete čerpadlo druhým strojem, při určitém tlaku bude klapka propouštět, není stavěná na udržení tlaku ale na podtlak, který při čistých dosadacích plochách klapku ještě více přitáhne a dotěsní. Dejte vědět kolegové, jestli moje rada byla něco platná. Zdraví Zdeněk

Napsal: 25.01.2013 10:44
od Jan Soukup
Sací klapka CAS 32 T148 netěsní kov na kov, ale guma kov! Kulaté gumové těsnění je přišroubované přes kovovou příložku na víko sací klapky, která dosedá na přírubu protikusu tělěsa. Tato příruba je buď hliníková, nebo z mosazné slitiny (což je lepší), a je nutné ji demontovat z tělesa sací klapky a na rovné ploše zabrousit. Dále se vymění gumové těsnění (bývá vymačkané)a záleží na vymezení vůle čepu víka klapky a jeho vystředění. Oprava sací klapky se samozřejmě snáze provádí při její demontáži z vozidla, ale určité úkony se dají provést i na vozidle. Můžu poradit i po telefonu (602 477 174) sacích klapek jsem opravil desítky, a mám potřebné náhradní díly.

Napsal: 26.01.2013 09:45
od Dobban
Díky všem za rady demontovali jsme čerpadlo a tím i zároveň i saci klapku.Šikmé sedlo jsem zalapoval a po výměně dosedacího gumového těsnění je vše v naprostém pořádku největší závada byla v ucpávce čerpadla těď už nám naše Tatruš i saje

Napsal: 26.01.2013 20:51
od dzef
Jak řešíte to, že koloběh vody přes čerpadlo, je neustále zavodněn vodou, tudíž čerpadlo je stále pod vodou,a klapka z nádrže nemá žádný smysl, protože voda tam je neustále z koloběhu vodu.Takže těsnění na klapce z nádrže je super, ale voda je v čerpadle je pořád a může vyreznout hřídel, nebo těsnící šňůra nebude těsnit a čerpadlo bude propouštět vodu.

Napsal: 28.01.2013 08:33
od Jan Soukup
Nějak nerozumím vaší otázce "jaký koloběh vody?",ale sací klapka smysl má, protože když je čerpadlo zavodněné, tak nemůžete nikdy nasát výfukovou vývěvou. Samozřejmě, že v čerpadle by u odstaveného vozidla voda být neměla, protože dochází k vyreznutí hřídele a hlavně hliníkového obalu čerpadla, proto se sací klapka zavře (čímž zamezí průtoku vody z nádrže), a čerpadlo (celá soustava) se odvodní, proto máte na čerpadle vypouštěcí kohoutek(a nejenom na čerpadle). A to nemluvím o tom, co dokáže mráz u zavodněných rozvodů vody včetně kulových ventilů a čerpadla na nástavbě CAS 32 T 148.

Napsal: 02.02.2013 22:27
od Dobban
Asi chápu co tím dzef chce říct nám se stává to ,že se okruh výtlaku sám zavodní a to tak ,že se dostává voda přez kohouty plnění nádrže protože je nádrž plná až po víko a kohouty na 100 procent netěsní je to sice drobný průsak ale stačí na to aby třeba za týden tam těch pár litrů nateklo a pak je vše pod vodou

Napsal: 03.02.2013 06:33
od dzef
Mám na mysli to, že na panelu ovládání, je páka plnění nádrže. Dá se použít při zapnutém čerpadlu, jako koloběh vody v čerpadle, pokud není zapojený výtlak. A když se podíváme na vedení trubek, tak je vidět, že ta trubka vede z nádrže a je propojena na čerpadlo, takže voda z nádrže, pořád zavodňuje čerpadlo, ikdyž auto stojí v garáži.

Re:

Napsal: 04.02.2014 12:24
od Miroslav Pták
dzef píše:Mám na mysli to, že na panelu ovládání, je páka plnění nádrže. Dá se použít při zapnutém čerpadlu, jako koloběh vody v čerpadle, pokud není zapojený výtlak. A když se podíváme na vedení trubek, tak je vidět, že ta trubka vede z nádrže a je propojena na čerpadlo, takže voda z nádrže, pořád zavodňuje čerpadlo, ikdyž auto stojí v garáži.
U CAS32 T148 žádná páka plnění nádrže není. Je tam páka sání z nádrže. ;) Na potrubí co vede z nádrže do čerpadla je klapka, která se otevírá a zavírá pákou sání z nádrže. Takže pokud Vám těsní a odvodníte čerpadlo, tak auto v garáži nemůže být zavodněné.

Napsal: 04.02.2014 16:18
od juri juri
Páka plnění nádrže musí tam být, jinak bys nemohl plnit po nasátí. To ji musíte mít vymontovanou a potom krátkým béčkem plníš cisternu přes hydrant.

Re:

Napsal: 05.02.2014 11:30
od Miroslav Pták
juri juri píše:Páka plnění nádrže musí tam být, jinak bys nemohl plnit po nasátí. To ji musíte mít vymontovanou a potom krátkým béčkem plníš cisternu přes hydrant.
Na T148 žádná páka plnění nádrže není. Měl jsem ji 5 let přidělenou, takže jsem si opravdu jistý tím, že tam žádná taková není. Po nasátí otevreš klapku sání z nádrže čímž otevreš potrubí z nádrže do čerpadla. ;-)

Napsal: 05.02.2014 12:48
od juri juri
Koukni do manuálu a ovlédací páka č. 2 ovl. páka kul. kohoutu plnícího potrubý obrázek ti pošlu

Re:

Napsal: 05.02.2014 13:21
od Miroslav Pták
juri juri píše:Koukni do manuálu a ovlédací páka č. 2 ovl. páka kul. kohoutu plnícího potrubý obrázek ti pošlu
T148 má plnění ze zadu bez jakéhokoliv kohoutu.

Napsal: 05.02.2014 18:11
od Martin Prokop
Je to marný, je to marný, je to marný ....

Napsal: 09.02.2014 16:07
od Petr Martínek
Miroslav Pták.
Kdyby jsi měl plnění jen ze zadu,tak by T 148 Cas32 byla např. na dálkovou dopravu vody defacto nepoužitelná. Tatru mužeš plnit v zadní části vozidla,ale taky rovnou do čerpadla sacím hrdlem za použítí přechodky B75- 110.třeba právě při dálkové dopravě vody.

Napsal: 09.02.2014 17:07
od Hynek Obroučka
Pro Miroslava Ptáka: Stejně jako každá CASka naší výroby má i CAS 32 T148 plnění nádrže pomocí čerpadla. Plnění zezadu je pro plnění z hydrantu nebo jiné CASky. Dá se ale plnit i při sání s volného zdroje savicemi právě touto armaturou mezi čerpadlem a nádrží, která má samozřejmě i uzavírací ventil. Tímto se dá regulovat i teplota čerpadla, když by muselo běžet, ale nějakou dobu nebyl odběr vody.

Re: Klapka sání z nádrže cas 32 T 148

Napsal: 09.02.2014 19:35
od 19jarda92
u T148 Cas32 vývěvu nepouzivam a nasaju bez toho...myslim že stejně po nějaký chvíli se to vyhřeje a znova to nepujde

Re:

Napsal: 09.02.2014 21:39
od Miroslav Pták
Hynek Obroučka píše:Pro Miroslava Ptáka: Stejně jako každá CASka naší výroby má i CAS 32 T148 plnění nádrže pomocí čerpadla. Plnění zezadu je pro plnění z hydrantu nebo jiné CASky. Dá se ale plnit i při sání s volného zdroje savicemi právě touto armaturou mezi čerpadlem a nádrží, která má samozřejmě i uzavírací ventil. Tímto se dá regulovat i teplota čerpadla, když by muselo běžet, ale nějakou dobu nebyl odběr vody.
Už jsem přišel na to která ta páka to má být, nýbrž ani jedna ze 2 Tater co jsme měli v jednotce ji neměla a ani Tatry v okolních jednotkách.. Omlouvám se.