Stránka 1 z 2
CAS ze zahraničí 2
Napsal: 07.10.2012 14:08
od Oves
Vím, že tohle téma zde již existuje nebo existovalo již dříve, ale mám několik dotazů a nemůžu to najít. Prosím o pomoc a rady ohledně přihlášení CAS ze zahraničí do IZS atd. Zejména se mi jedná o nutnost TUPO u takového vozidla. Nestačí certifikace od výrobce?
Napsal: 07.10.2012 14:32
od Jiří Kliment
Kolego, shodou okolností bylo tohle téma probíráno u nás na poslední cyklice. Takže : Ne, certifikace výrobce nestačí, je skutečně zapotřebí certifikát od TUPO. Obdobně to platí i pro přestavby. Varovali nás před unáhleným rozhodováním. Takže bacha na to.
Napsal: 13.10.2012 21:27
od mikolo
Na jaře jsme koupili CAS z německa a stačila nám pouze evidenčka, STK, novej velký TP a zaslat žádost do zařazaní IZS. Do 14dnů vše hotovo i se zelenou kartou ...
Holt v ČR je stále tradicí vydělávat na všem, takže proč tu kupovat zrezivělou CAS nebo repas za 2 míče, když z německa to přivezete ve stavu jak z fabriky ročníky 85 a dál, i se servisní knížkou vyplňovanou až doteď, od 250 tisíc dle výběru Iveco Magirus, MAN, Mercedes, Unimog atd.
Napsal: 14.10.2012 13:43
od Oves
Bez TÚPO nám vozidlo ze zahraničí do IZS nepřihlásí nám oznámili na HZS JMk, takže jsme nuceni shánět CAS tady, popř levnější (aby jsme se vlezli s cenou i TUPO do financí).
Napsal: 16.10.2012 16:36
od Václav Porkát
No, oznamili oznamili... ideal by byl, optat se primo na TUPO a at vam to daji v pisemne forme, pokud by tomu tak opravdu bylo, pak nechapu, jak je mozne, ze v CR starsi vozy, porizene v zahranici, jezdi a jsou zarazeny v IZS, pritom TUPO tutove nevidel zadny z nich.
Napsal: 16.10.2012 18:53
od Oves
Václave, striktní vyžadování (dodržování) požadavku na TÚPO údajně platí až od 1.1.2012.
Napsal: 16.10.2012 19:25
od Jiří Kliment
To V.P. : Na školení nám bylo řečeno právě to co píše kolega Oves - od letoška striktní dodržení vyhlášky (tuším 53) a s tím související certifikace nově zařazovaných vozidel. Dost důrazně nás varovali před neuváženým nákupem, ale i před přestavbami a "bednotvorbou" vůbec.
Napsal: 17.10.2012 21:17
od Václav Porkát
Oves a JK: nu dobra, zeptame se tedy na prislusnych mistech, bo bych v tom i ja sam chtel mit poradek, jak tomu skutecne je...
Napsal: 17.10.2012 21:30
od Oves
Očekávám výsledek :-D
Napsal: 22.10.2012 15:37
od Václav Porkát
Tak vysledek se dozvis brzo... Je to docela zvlastni... chystam clanek (a nejen o tomto) jinak JK, prestavby ci "bednotvorba" nejsou v zasade problem, pokud z Tatry 148 nedelas Tatru 815 ;-)
Napsal: 22.10.2012 15:53
od Oves
Tak šup šup, ať víme zda můžeme nakupovat v zahraničí :-D
Napsal: 22.10.2012 15:54
od Václav Porkát
Muzete, ma to vsak nejaka ta ale... ale jak kde... plateji ty ale...
Napsal: 22.10.2012 17:24
od Jiří Kliment
VP : No právě. :-) On to problém v zásadě není. Ale být může, když to někdo jaksi "přeťápne". I já vyhlížím slíbený článek.
Napsal: 06.11.2012 10:49
od Mara264
Vašku kdy bude ten článek??
Napsal: 06.11.2012 19:14
od Oves
Správný dotaz, termín je neúprosný.....
Napsal: 09.11.2012 13:27
od Hasici SDH Josef Novák
Vasku taky te prosim nenapises ohledne toho aby jsme meli vsichni jasno? Planujem take v budoucnosti poridit pro nasi SDH nejakou ojetinu z Nemecka ale bez zarazeni do IZS to nema smysl. Za jakych podminek se da TUPO poridit a co vse treba absolvovat? Pripadne nema nekdo aktualni, nove informace? Diky Pepa.
Napsal: 09.11.2012 17:20
od Václav Porkát
Kucí, vydržte prosím +- do pondělka... ještě jsem k tomu zjišťoval nějaké info...
Napsal: 13.11.2012 20:05
od Václav Porkát
Tak clanek bude do konce tydne venku, doladuji detaily...
Napsal: 13.11.2012 21:41
od Oves
No v pátek už snad také budu chytřejší, ovšem možná bude pozdě....
Napsal: 13.11.2012 22:36
od Václav Porkát
Treba to stihnem driv...