Stránka 1 z 1
Zapojení majákové rampy VSL 012 F a světla?
Napsal: 25.04.2012 13:29
od cokapid
Ahojte, podařilo se nám sehnat od PCR majákovou rampu VSL 012 F a ovládání AZJ530 A , kabeláže jsme si objednali u Tesla Holomý. Zajímá nás však Váš názor na možnost zapojení dálkových a obrysových světel. Využívá to někdo ? Je to vůnec praktické , popř. jak to funguje? Zatím vidíme tuto možnost jen v návodu na zapojení.
Napsal: 25.04.2012 13:55
od cokapid
Tak poupravím , jedná se o možnost zapojení jen dálkových světel, asi tak že by blikaly společně s majákem. Je to vhodné?
Napsal: 25.04.2012 14:20
od Martin Petržela
Vhodné asi jo, u nás povolené nikoliv.
Napsal: 25.04.2012 14:29
od cokapid
Aha tak to díky za info aspoň máme problém vyřešený.
Napsal: 30.04.2012 15:23
od cokapid
Tak jsme pořídili kabely k propojení a všecko mká asi jak má , ale jeden dotaz na toho kdo má zkušenosti s touto rampou.Dá se nějak určovat rychlost blikání strobo? Zdá se nám že oproti některým videům na youtube atd. jde ta naše hodně pomalu.
http://www.facebook.com/home.php#!/phot ... 1929850555
Napsal: 01.05.2012 03:20
od ruská vlaštovka
Tam bude nejspíš rozhodující stav a výkon toho vysokonapěťového zdroje. Bohužel snímkovací frekvence kamery je moc nízká a na videu tak není blikání pořádně vidět.
Napsal: 01.05.2012 21:14
od cokapid
Máš pravdu , majáková rampa je na autě a už jde jak má, opravdu to nezvládala kamera. Jsme spokojení blíká slušně , na Š706 RTHP je to úplně něco jiného než AZD 501 .-))
Napsal: 01.05.2012 23:10
od ruská vlaštovka
K těm dálkovým světlům - starší typy (AZD) uměly, pokud se pamatuji, přepínat dva páry žárovkových světel. Jeden byl uvnitř v rampě, druhý mohl být na masce. Fungovalo to tak, že se horní pár s tím dolním rozsvěcoval na střídačku. Často se ale k těm světlům na masce zapojoval vlastní přívod el. energie a vlastní přerušovač, což mělo určité výhody.
Tyhle nové verze VxL jsem ohledně tohoto nějak moc nezkoumal, ale pokud by se dálková světla rozsvěcovala současně (nikoliv na střídačku, jako to mají v USA), nemělo by to nejspíš ničemu vadit, ne? Je to vlastně stejné, jako světelná houkačka, akorát nemačká strojník na páčku pod volantem... Mnohá nová hasičská auta v Německu už to používají, často na střídačku dálková světla X potkávací + mlhovky. Je to velmi účinný zdroj světelné výstrahy.
Napsal: 01.05.2012 23:27
od Jiří Kliment
Blikavé dálky řekl bych nejsou proti zákonu, a skutečně jsou hodně účinné - ovšem jen ve dne, v noci bych s tím nejel - a ani policajtům by se to určitě nemuselo líbit. Nejde jen o oslnění protijedoucích,i pro strojníka je to opravdu hodně nepříjemné.
Napsal: 02.05.2012 00:02
od ruská vlaštovka
Ani v noci to není tak hrozné, zejména při pouličním osvětlení. A samozřejmě v případě potřeby se to dá vypnout...
Napsal: 04.05.2012 16:11
od Vladimir Březnovský
ahoj , jsem pro to jelikož pokud nehoukaš tak majak je vysoko a neni videt ,blikaci dalky jsem pro ja jsem toto kdysi používal na svem os autu na severu ,a to jeste za totality nikomu to nevadilo protože vedel ze se neco deje . svitis mu do zrcatek a kabiny to je napadnějši nez majaky , a co se tyce siren mam obavy ze hodne techto nesplnuje hlasitost . proto sirenu dostat do urovne osobniho auta nebo ji priklonit trochu dopředu .