Stránka 1 z 1
brzdový válec přední nápravy T148 Cas 32
Napsal: 12.04.2012 17:48
od Petr Martínek
Ahoj,chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s předními brzdovými válcemi.Nám neprošla ani napodruhé tatra technickou,ikdyž máme nové obložení i bubny,klíče i páky nám krásně chodí,tak máme na zkušebních válcích velké odchylky.Řešili jste to někdo,třeba Brzdovými válcemi jiných průměrů(větší brzná síla),nebo máte jiné poznatky?Děkuju za odpověď Petr.
Napsal: 12.04.2012 18:34
od Jiří Kliment
Probůh, to ne !! Válce musí být stejné. Pokud máš pocit že rozdíl dělají válce zkus je prohodit a bude jasno. Pokud máte na Tatře nové bubny i obložení zkuste to trošku "obrzdit" - za jízdy lehce přibržďovat, proklepávat pedál a párkrát zabrzdit "fest". Pokud to nepomůže je chyba jinde. Zkuste zkontrolovat zda jsou oba klíče stejné, dál odpojit páky od válců a zkontrolovat jestli jsou ve zhruba stejné poloze. Pozor na vlastní klíče - na paknu musí nabíhat obloukem, nikoli ostřím. Předpokládám, že délku kroku jste kontrolovali ale podívejte se ještě jestli jeden válec nepracuje nápadně pomalu - pokud ano bude něco špatně, třeba odchlípená hadice anebo ucpané vedení někde ve šroubení.
Napsal: 12.04.2012 19:40
od Petr Martínek
Samozřejmě nemyslím na každé kolo jiný,ale stejného průměru na obě na nápravě.Jen jsem mě zajímalo,jestli má někdo s tímto zkušenosti.Mi zůstaneme u origo.Klíče nám chodí,tak jak mají po ovále.Zkusíme dát nové válce,není to taková investice a pak uvidíme co dál.Děkuji za odpověď
Napsal: 12.04.2012 19:54
od Jiří Kliment
Správně. Měnit průměr válců je hloupost, úpně by to rozhodilo brzdný účinek a bylo by to i o hubu. Navíc by mohly brzdy "hořet" - Tatra není nic lehkého a při brzdění se na teplo mění sakra hodně energie. Před výměnou bych ale ještě zkontroloval vedení vzduchu. Škoda každé koruny.
Napsal: 12.04.2012 20:44
od David Malát
Ahoj. Toto stejné nám dělá mates.A po konzultaci s kámošem co to obložení dodává je to tím obložením. Nic jiného v tom nehledej! Jediná možnost víc zajet a obrzdit. Nám to prvně prošlo jen díky nastavení jednoho klíče (který nebrzdil) skoro nafest a obroušení obložení hrubím papírem. Pokud rafika na válcích nelítá a jen to nebrzdí, tak je to tím obložením. Sedlo si to snad po roce a stejně to na válcích není ideální.Záleží na četnosti ježdění. Prý je to tím novým "ekologickým" obložením. Ten materiál potřebuje určitou teplotu aby "došel" a sednul si ale na těch našich pár kilometrů to prostě nestíhá. Navíc mu také prý nesedí malé přibržďování, které ten povrch vyblejská a zase nebrzdí. Ideální denní ježdění a normální brždění, pak je vše OK. Hasický provoz mu prostě nesedí...Zlatý starý dobrý azbest co tam byl 30let.. :-)
Napsal: 12.04.2012 21:54
od Martin Petržela
Wono taky záleží, co to je za obložení, tvrdost, výrobce, atd... Je otázka, jestli hned investovat do brzdových válců....někdy stačí prostě přehodit jednu čelist mezi sebou zleva doprava, možná by bylo dobrý nechat si změřit tlaky do obou válců, ty můžou odhalit případnou přicpanou brzdovou hadici – viz. výš.
Napsal: 13.04.2012 15:14
od Petr Martínek
Jojo,taky mě napadlo změřit tlaky do válců.Zítra si zajedu půjčit měřák a pak uvidíme.Jinak moc všem děkuju za poznatky
Napsal: 15.04.2012 16:43
od tatrablazen
Pokud máte nové vše, musí si to sednout, syrový projde málo co. prostě jezdit a brzdit. Martine investice do brzdových válců je otázkou pár stovek, to je Tatra, ne Volvo.
Nicméně jestli vám ručičky na válcích lítali od nuly do plna, jsou jisto jistě křivé bubny i když jsou nové. |To musí udělat dobrej soustružník,pořádně stočit, trochu podrápat pakny a pak jet na technickou. Jinak je vše popsáno výše. A skutečně dneska je lepší brzdit prudce na kratší jako by vzdálenost než vozit hnátu na pedálu 200m
Napsal: 02.05.2012 17:43
od Petr Martínek
Tak nám tatra na technický prošla,přehodil jsem na každém kole po jedné pakně a je to o poznání lepší.Ještě jednou všem moc děkuju za rady.Petr
Napsal: 04.05.2012 16:06
od Vladimir Březnovský
ahoj , jsou tam delene oruhy a co takle brzdic co ten dej si na hadice manometry a zkus seslapovat pedal .