Stránka 1 z 1
PS 12 - prosím poraďtě
Napsal: 22.03.2012 21:39
od Báloš
Čau kolegové prosím o radu.
Po nastartování mašiny a zavření sytiče začíná mít motor při volnoběžných otáčkách nepravidelný chod a zhasíná. Motor běží pouze při zvýšených otáčkách.
Svíčky jsou vpořádku a hadička z nádrže je také čistá.
Prosím poraďte. Kde může být chyba. Na co se zaměřit co zkontrolovat?
Napsal: 22.03.2012 21:54
od Martin
Ahoj, těch možností je docela dost: 1. špatně nastavenej předstih, 2. vysoká hladina v karburátoru( potom to na volnoběh hodně kouří, jak se motor zalejvá), zkus taky někde najít základní nastavení jednokom. karburátoru(máme na mašinách jenom dvoukomorový) a správně to nastavit(poloha klapky*směs), 3. netěsnící ventily nebo kroužky, ale to už je hodně teoretický.
Napsal: 22.03.2012 21:59
od Martin JMK
seřiďte směs. Pokud to na sytič jede OK tak by neměla byt chyba v zapalovani ani ve ventilech.
Napsal: 22.03.2012 22:05
od Jiří Kliment
Pokud máte na mašině klasický jednostupňový karburátor Jikov je to pravděpodobně nastavením bohatosti směsi ve volnoběžných otáčkách. Na karburátoru jsou 2 seřizovací šroubky - jeden otevírá klapku vzduchu, druhý reguluje benzín - to je ten s pérkem, v přírubě. Klapku šroubkem otevřít jen nepatrně, šroub benzínu jemně utáhnout a pak o cca 3/4 otáčky povolit. Natočit. Pokud zdechne přidat vzduch. když se udrží v chodu pomalu povolovat nebo utahovat šroub benzínu až se chod zklidní. Pak vzduchem snížit otáčky na cca 600 - 800 a benzín opatrně doladit. Bacha - šroubek benzínu nedotahovat na fest - špička prolomí mezistěnu a karburace je na vyhození.
Napsal: 24.03.2012 00:20
od Dawes
zalezi aj jestli ams 1200 nebo 1500 od 1500+ to vetsinu nedrzi pravydelny volnobeh
Napsal: 24.03.2012 11:52
od Jiří Kliment
Motory 1500 (TAZ Š 1203) jsou osazeny dvoustupňovým karburátorem EDSR nebo SEDR. Seřízení je tam náročnější, volnoběh se seřizuje šroubkem utopeným v otvoru a seřizuje se jen tím jedním, klapky se neseřizují. Volnoběh se dá nastavit poměrně jednoduše, tedy pokud je motor v dobrém stavu. Horší je přechod z volnoběhu do plného výkonu - druhý stupeň se otevírá podtlakem a na PS 12 bývá obvyklé "praštit" do páčky plynu najednou - karburace tak nemá čas reagovat, tím vzniká tzv. "díra v plynu" - tedy pokles výkonu před rozeběhem. To se většinou odstraňuje jen zvýšením volnoběhu - a motor se zvýšeným volnoběhem jede na chudší směs, proto "kašle". Doporučil bych nechat karburaci nastavit na zkušební stolici - s tím, že bude používána na mašině, ne v autě. Stejně tak pozor na záměnu karburátoru za jiný typ - mimo natryskování tu hrají zásadní roli i průměry difuzorů.